This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Laat je kamer of huis zien #9

met gips muur gladtrekken, en overschilderen (onlangs nog bij een vriend gedaan, en niet aan te raden) zou gewoon weer (glasvezel)behangen...

Gewoon vliesbehang / glasvezelbehagng ? Kan je er zo overheen plakken dacht ik..

edit// te laat

Thanks voor de tips, denk dat we er idd maar glasvezelbehang tegenaan knallen en dat eventueel even oververven. Ben eigenlijk tegen behang, maar iets anders met die muren doen is echt te veel werk/te duur denk ik.
@Robert: Ja misschien wel! Zit nog geen magnetron in. Pm me ff details.

Doe aub geen glasvezel, dat is zo onwijs pauper. Zoek maar eens op renovlies behang, dat is erg fraai, heb ik in mijn appartement ook tegen kale betonnen wanden gegooid. Bijna iedereen denkt dat het stucwerk is.

Glasvezel kan je ook in alle mogelijke motiefjes en structuren krijgen hoor Nico Maar maak eens een foto dan, ben wel benieuwd naar het resultaat

Doe aub geen glasvezel, dat is zo onwijs pauper. Zoek maar eens op renovlies behang, dat is erg fraai, heb ik in mijn appartement ook tegen kale betonnen wanden gegooid. Bijna iedereen denkt dat het stucwerk is.

bedankt he!.. mijn hele woonkamer zit er vol mee (en nog lelijk ook :X)

Mn gf kon van een kennis wellicht nog wat overnemen, gaat dat niet door dan contact ik je er ff over

Nice Joost! Rotterdam?
Nope, B&R

Zal hier is ff naar zoeken. Picje van jouw muren?

Ziet er goed uit. Verschil op de onderste foto is groot: rechter deel spreekt mij veel meer aan.
Ik kan er via google weinig over vinden, is dit soort behang wel gangbaar in de handel? Waar heb jij het vandaan? En heb je het nog geverfd of was het al deze kleur?

Op die onderste foto zie je inderdaad goed het verschil, eigenlijk is de linker kant het plafond aangezien de foto gedraaid is... De 3e foto is trouwens een macro, dus van 5cm afstand genomen ofzo. Volgens mij heet het merk Reno en is dit dan renovlies of renostuc, ik heb het bij een betere verf/behangzaak vandaan. Heb het erna geverfd met latex (9010), het behang zelf is gewoon wit maar wil soms lichtelijk wat vlekken door de behangplak, misschien dat een prof behanger dat niet krijgt. Het is wel even schrikken als je het schildert aangezien het even helemaal bol gaat staan en rimpelen, maar dat trekt weer recht als de verf droog is.

Klinkt goed. Kan er via google weinig/niks over vinden. Waar moet ik een beetje aan denken per rol? Is het duurder dan "normaal" behang? EN is het naar jouw idee zonder het over te verven ook egaal genoeg, of blijf je dan vlekken zien?

Het schijnt wel lichtelijk door bij een ondergrond met veel contrast, ik weet nog dat ik ergens wat wit plamuur had zitten op donker beton, dat kon je er wel lichtelijk doorheen zien. Vlekken door de behangerslijm heb je zelf in de hand maar bij de naden kon ik dat niet echt voorkomen. 1x texen is genoeg om het vervolgens te dekken. Prijs was wel redelijk stevig, geen idee meer wat exact eerlijk gezegd, maar nogsteeds veeel goedkoper dan laten stuccen, ook wanneer het zwart wordt gedaan.

Klinkt goed. Wil eigenlijk de hoeveelheid werk en kosten beperken(ivm huur), dus nog een keer over verven zie ik niet zo zitten. De ondergrond is nu opzich egaal wit/creme van het bouwbehang, daar voorzie ik niet veel problemen mee.
Wat ik had gezien zit een "normaal" rolletje behang op een 10 a 15 eur? Als het in diezelfde klasse zit ongveer, prima!

Tof! Wrs goed moeten zoeken om iets te vinden of viel ´t mee?

Was wel lastig ja. Is overigens niet via 3bwonen/woonnet dit, is gewoon marktsector huur, geen spociale.

Nou, volgens mij kostte zo'n rol eerder richting de 50 euro, maar de banen zijn wel 1 meter breed en de rol is enorm dik. Had er nog geen 3 nodig voor m'n appartement. Ik zal het eens navragen bij wat mensen die me toen geholpen hadden.