Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
Volg dit topic altijd met plezier. Nu ff een vraagje van mijn kant.
Onderstaande 'rand' moet van de muur. Maar bij het eraf bikken brokkelt et tot de muur af.
wat is volgens de klussers hiero, de beste optie? Gewoon dicht smeren met cement? Muur wordt uiteindelijk behangen.

Voor
L2WtiKWA


Na
f85gOd0u
 
Losse delen afvegen met iets van een staalborstel, daarna gelijksmeren met Rotband oid. Als je gaat behangen moet je (afhankelijk van je soort behang) wel zorgen dat het goed glad is.
 
In plaats van omgeving Utrecht een appartement zijn de plannen ineens omgedraaid. Kan nu uitkijken naar een Appartement in Gent. Zitten er hier Belgen die me de mooie stekken kunnen vertellen?

Ga hier in Hulst wonen... Is 30min. van Gent en de huizen zijn cheap :W
 
heren,

ben op zoek naar rol jalozieen voor mijn woning nu zit ik met een vraag waar hebben jullie die dingen vandaan? ik moet namelijk erg breede hebben 2650mm breed en 1950 hoog
 
Losse delen afvegen met iets van een staalborstel, daarna gelijksmeren met Rotband oid. Als je gaat behangen moet je (afhankelijk van je soort behang) wel zorgen dat het goed glad is.

Voorstrijk niet vergeten! Anders pleurt je Rotband er zo af..
 
Ik zou er ook wel een metalen hoekprofiel induwen, tegen het evt. stoten. Dan heb je gelijk een haakse hoek.
 
Lol, zie nu pas dat er een hoek inzit 8P

Maar idd, stucprofiel erin voor een nette afwerking.

ceves%20vergeer1.jpg


Voorstrijk niet vergeten! Anders pleurt je Rotband er zo af..

Haha, beetje vochtig maken voldoet ook wel hoor. Maargoed, voorstrijk kan nooit kwaad!
 
Het was zegmaar een vlakke muur, waar een stuk uitstak, zie eerste foto (heeft een wandje tussen gestaan) bij het eraf bikken van dat uitstekende gedeelte is het tot op de 'binnenmuur' eraf. Tussen de spleet van de muur (10cm) zit nu dus een inkeping van 2 a 3 cm diep. Dit moet dus weer opgevuld worden zodat et weer een relatief strakke muur wordt waar uiteindelijk 'dik' behang overheen kan. Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Edit. Fototje
CPnIhEON
 
Last edited:
Ooooh, zo. Ik dacht echt dat ik een hoek zag. Maar als het zo zit, dan is het gewoon een kwestie van wat Lars zegt. Dus losse stukken eraf met stevige (staal)borstel, voorstrijken met wat voorstrijk en vullen met rotband. Rotband krimpt, dus lekker dik aanzetten, je kunt het altijd weer afschuren met een vlakschuurmachine. Wat je evt. ook nog kunt doen is voor de toplaag wat Fix&Finish gebruiken, dat kun je gladder verwerken.

Hier zijn dergelijke stukken gewoon aangezet door de stucadoor met MP75 en goede voorstrijk, maar ik weet niet hoe makkelijk dat te verwerken is.
 
Er bestaat (ook van rotband (knauf)) een soort van plamuur wat je perfect kan gebruiken voor het opvullen van zulke wandjes. Spul is prima handelbaar en geeft ook geen stukrommel.

renoband.jpg
 
Last edited:
Ohja, dat is misschien nog wel beter. Wat je evt. wel kunt doen is het in 2 lagen aanbrengen, nadat de eerste laag uitgehard is de 2e laag opbrengen.
 
Werkt echt goed dat spul, ik denk dat ik 3 a 4 potten verdeeld over mijn hele huis heb gebruikt om de wanden weer mooi te maken :)
 
Die potten waren mij iets te duur. 30 euro voor 4 liter. Hebben maar een zak roodband(10kg) gekocht voor 8,95 ofzo. Toch bijna 3kwart in weg kunnen smeren. Al met al strak genoeg om later behang op te kunne plakken. Maat van me die wel eens eerder met het goedje heeft gespeeld, heeft me geholpen. Bedankt voor tips nogmaals.

h3T0Yk66

Foto vertekend iets, maargoed....voor het idee
 
Als het droog is dan is het gekrompen. Het is wel belangrijk om het goed glad te schuren want die bult blijf je altijd zien onder het behang.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top