Laat je kamer of huis zien #9

Ik toch ook ;)
Wat kan je er fout aan doen?!
Water en gas kan je afsluiten, elektra zet je ff de stoppen om. Niks aan het handje.
Netjes je koppelingen aandraaien en/of intapen met teflon tape en er kan niks gebeuren.

It aint rocket science ;)
 
Als je er de tijd voor neemt en je sluit alles weer aan zoals het hoort (Maak evt een paar foto's van de aansluitingen) kan er echt niet veel mis gaan neem ik aan...

En áls er dan toch wat gebeurt en je kop ligt in elkaar omdat die boiler uit elkaar geknalt is, kan je altijd nog een vakman roggelen toch...
 
Laatst bij zo'n programma op discovery hadden ze de thermostaat uit de boiler gehaald, dus hij bleef maar opwarmen.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FUyVWCnfrXg"]YouTube - Boilers[/ame]

best lijp, maarja dan moet je wel het een en ander aanpassen.
 
Johnny, ik woon anti-kraak. Beetje oldschool, maar 't werkte gewoon prima.

Jelle, ik heb ze al zien staan, 't gaat mij om 't aansluiten.
't Zal niet te moeilijk zijn, maar met gas wil ik niet echt aanklooien eigenlijk.
Ze komen me totaal niet tegemoet. Geloof me, daar heb ik al genoeg gezeik over gehad. :D

Speedpeet, m'n buurvrouw heeft wel centrale verwarming en daar komen ze inderdaad gewoon langs wanneer er wat kapot is, maar zo'n geisertje als dit (en met name de vervanging) valt onder eigen verantwoordelijkheid.

Ik zou zelf een boilertje regelen via MP en de klus op www.werkspot.nl zetten, werkt prima en goedkoop....als je t zelf niet durft.
 
misschien nice to know voor mensen die bezig zijn met een huis kopen.

07-09-2010

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) verlaagt de toetsrente voor het vierde kwartaal, dat wil zeggen met ingang van 1 oktober, van 5,4% naar 4,9%.

Deze toetsrente gebruiken geldverstrekkers om te bepalen hoeveel hypotheek ze mogen geven op basis van de zogenaamde Gedragscode Hypothecaire Financieringen. Deze toetsrente geldt alleen wanneer de rente voor minder dan 10 jaar wordt vastgezet. Wordt de rente 10 jaar of langer vastgezet dan wordt gerekend met de offerterente om te bepalen hoeveel er maximaal geleend kan worden.

De daling van de toetsrente van de NVB ligt in lijn met de daling van de hypotheekrente in de afgelopen maanden. Het voordeel van een lagere hypotheekrente (en toetsrente) is dat met hetzelfde inkomen er een hogere hypotheek mogelijk is. Dat is ook logisch omdat de hypotheeklasten nagenoeg gelijk blijven dankzij het gedaalde rentepercentage.


Voorbeeld:

Een huishouden met twee inkomens van ? 40.000 en ? 20.000 kan bij een rentepercentage van 5,4% ? 282.264,- lenen. Bij een toetsrente van 4,9% stijgt de maximale hypotheek naar ? 290.168,-.

In plaats van wat de geldverstrekker jou wilt lenen is het uiteraard nog belangrijker wat je wilt en kunt lenen.
 
Voorbeeld:

Een huishouden met twee inkomens van ? 40.000 en ? 20.000 kan bij een rentepercentage van 5,4% ? 282.264,- lenen. Bij een toetsrente van 4,9% stijgt de maximale hypotheek naar ? 290.168,-.

In plaats van wat de geldverstrekker jou wilt lenen is het uiteraard nog belangrijker wat je wilt en kunt lenen.

Uiteindelijk word de hoogte van je hypotheek toch bepaalt door je maandlasten.
 
Heb momenteel een optie staan op een nieuwbouw woning (€229.500,- v.o.n.) en druk bezig met een hypotheek (incl andere kosten kom ik op €234.000,-).

Heb eigenlijk 2 opties op het moment:
1. Spaarhypotheek - 10jaar rentevast - 4,15% (± netto €720 p.maand)
2. Spaarhypotheek - 20jaar rentevast - 4,40% (± netto €770 p.maand)

Iemand toevallig een adresje waar het beter kan? Bovenstaande opties zijn zonder voorwaarden, zoals als administratie kosten e.d.
 
Bij welke banken ben je geweest? Bij de ING lijkt het erop dat ik een wat scherper aanbod heb gekregen namelijk (10jr vast, spaarhypotheek, 4,0%, 60/40, met NHG).
 
Sorry vergeten te vermelden: 50% aflossing

Ik ben alleen bij 2 onafhankelijke hypotheek adviseurs geweest. Dinsdag avond nog een gesprek staan bij Rabobank.

@Sjoerd, is dat hun standaard rente of na onderhandelen? En heb je dat via een regio ING-bank oid?
 
Back
Top