Laat je kamer of huis zien #8

Status
Not open for further replies.
Denk dat ze dit er als eerste uitgooien met oog op de bezuinigingen.

Maar dat je dan opeens 30k minder kan lenen kan er bij mij niet in.
 
De huizenmarkt is "ingestort"
Het is zaak om daar wat mee te doen, maar nee,
-toetsingsrente is veranderd in 1 jaar van 6 naar 4,5
-koopsubsidie is "op"
-banken zijn moeilijker met verstrekken van hypotheek.

Ik heb begin vorig jaar hypotheek aangevraagd, nu in maart weer, kon met nagenoeg hetzelfde gezamelijk bruto inkomen 90 k minder krijgen:X
Is toch absurd!
 
ben er toen ook mee bezig geweest (1.5 jaar terug) en toen was het al onmogelijk... ik verdiende al 1.5 jaar boven de 2200 (netto) per maand, maar omdat 't nachtdiensten en overuren waren, kreeg ik een hypotheek van max 135.000.

't is gewoon waardeloos om als beginner in je 1tje een huis te kopen, nu je geen subsidie meer krijgt helemaal.
 
Ben ik toch wel blij met mijn huis momenteel :D


Volgende week komt eindelijk me boxspring binnen, geveerde bodem, pocketveer matrassen, 7.5cm top, gestoffeerd, hoofdbord, 180cm breed...€750 :#

Broer moest ook een bed hebben, dus hebben er 2 tegelijk gekocht, hijzelf heb 160cm breed voor €750 en ik had de keus tussen 160 en 180 voor het zelfde geld :p.
 
In je eentje moet je onderhand met 3200 euro thuis komen wil je een huis in randstad kunnen betalen. Ik heb dat ook zeker niet, dus ik moet ook samen doen.

Ik heb deze week ook 2 afspraken met hypotheekadviseurs. Ik ben wel benieuwd wat ze mij gaan vertellen. Ik vind het wel echt een groot verschil zeg, zoals Lars beschrijft. Die 70e per maand, dat die 30k meer oplevert...

In Utrecht, Leidsche Rijn worden nu ook mooie appartementen gebouwd, ook huur. Maar zelfs voor huur hebben ze imo best strenge eisen. Je moet namelijk 5 keer het maandbedrag bruto verdienen. Dus huren voor +/-700e, dan moet je 5*700e bruto per maand verdienen... Is voor een 2 kamer appartement op de 4e verdieping (60m2 ex balkon).
 
Hier was het 4,5x de huur, er stond trouwens wel leuk bij dat 5x wel de voorkeur had 8P Wel stevig trouwens 700e voor 60m2 op die plek...
 
Ja en het zijn nog best lelijk torens ook... Je zit de 1e jaren in een redelijke bouwput met een hoop beloftes. Wel alles nieuw en alles is goed bereikbaar.
 
Wat een huurprijzen zeg.
Absurd eigenlijk.

hoe zit het met de grondprijs van het westen tov het noorden?
Daar zal ook wel een groot verschil tussen zitten.
Te lui om te googelen:p
 
Voor Sjoerd en anderen die huren overwegen: een opkomende trend is dat huidige koopwoningbezitters die reeds verhuist zijn hun vorige koopwoning te huur gaan aanbieden. Ik zie dit althans in mijn omgeving steeds meer, en krijg ook zulke berichten van makelaars. Gebeurd ook nog wel eens onderhands, voor lagere prijzen dan marktconform. Als je een beetje geluk hebt kan je dan voor 1, 2 of 3 jaar best wat leuks huren.
De starterslening pot zie ik niet zo gauw aangevuld worden. 70 euro van Lars lijkt natuurlijk weinig voor 30k, maar dat is natuurlijk een nettobesparing, bruto is het (afhankelijk van je inkomen) al 120 euro ongeveer. Dat zou ook wel ongeveer kloppen met 30k, uitgaande van 4,8 procent oid.
 
Het vage is ook dat elke bank het op een andere manier uitrekend, ik kon bij bank A 160k lenen, en bij bank B 182k 8P. Ik snap echt niet hoe ze dat berekenen. Zonder startsubside is het gewoon bijna niet te doen als je alleen bent. En Sjoerd, je denkt er toch niet serieus over na he? 700e is echt fucking duur voor 60m2, dat betaal ik nu netto aan mn hypotkeek, echter is dat van mezelf en 130m2 :)
 
Dan kom je nog op huurprijzen a 6 a 700 per maand, dat betaal ik liever aan hypotheek...

Ik niet, althans niet als ik weet dat ik er 2 a 3 jaar zit. In die tijd maak je met voordeliger wonen door te kopen nooit de kosten koper goed ten opzichte van duurder huren. Als je er langer wil wonen is het wellicht beter om te kopen.
 
muurtjes laten spuiten dit weekend.
Gisteravond even snel wezen kijken.

Vind het wel mooi geworden.
Dit zit nu in de gang en in de huiskamer op de muren...

[ir]http://94.100.114.116/925800001-925850000/925841401-925841500/925841491_6_dXKO.jpeg[/ir]

[ir]http://94.100.118.185/925800001-925850000/925841801-925841900/925841899_6_Hm0R.jpeg[/ir]
 
En Sjoerd, je denkt er toch niet serieus over na he? 700e is echt fucking duur voor 60m2, dat betaal ik nu netto aan mn hypotkeek, echter is dat van mezelf en 130m2 :)

Het is niet veel m2, maar meer heb ik ook niet direct nodig. Zo kan ik mooi even aankijken of Utrecht wat voor me is, al is het wel een beetje een buitenwijk. Dus ja ik denk er wel over na. Iets kopen, daar ga ik deze week de mogelijkheden voor zien. Maar kopen maakt me wel meteen minder flexibel, dus ook al zou dat misschien positief uitpakken, even een jaartje (tegen woekerprijs) huren lijkt me daarom wel een optie.
 
Kan je beter ff blijven waar je nu bent (thuis?) 700x12 = 8400e wat je er ff inpompt alleen qua huur, reken maar uit wat je dan bespaart per jaar, zet dat apart voor je koophuis en je bent stukken beter bezig imo :)
 
Wat ik alleen niet snap Sjoerd, jij woont toch in Ede, werkt in Voorburg en wil in Utrecht gaan wonen? Waarom niet in Den Haag dan, of Voorburg, genoeg te krijgen en betaalbaar?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top