Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
Maatje van me belt me net op... hij had ook wel een interessant idee.
Waarom geen keukenkastjes gebruiken?

Die hangkasten met klep, en dan de klep omdraaien. Ze zijn iig wel in volledig hoogglas zwart te krijgen, dus ook de zijkanten. Ik ga eens met de keukenboer babbelen die mijn keuken ontworpen en geleverd heeft. Die zaak heeft meerdere prijzen ed gewonnen mbt gedurfde designs ed. Misschien kan hij wat in elkaar klikken.

Die prijs wil jij echt niet horen, als je een losse kast gaat kopen:P. Zo'n kast kan je voor 100€ makkelijk zelf maken en wat John zegt een leuke bezigheid

Ik kom al op bijna 500 euro aan MDF, scharnieren en gasdempers, en dan moet ie nog gespoten worden... dat is best kostbaar, en ik ben bang dat het resultaat dan niet is zoals ik het graag zou willen, dan is het helemaal een dure kast.

Thanks, ben er ook best wel trots op, en zeker heel blij mee.

Things to do:
Garage afmaken
Drainage leggen
Terras achter in de tuin
Schutting maken
Grindpaden aanleggen
Zwarte grond aanvullen en gras inzaaien
Voortuin aanleggen

Heb nog wel wat te doen dus :)

Drainage leggen check
Voortuin aanleggen check

Als het weer een beetje goed blijft, ga ik morgen aan het voorste stuk van de oprit beginnen en hopelijk afmaken. Scheeld dat ik maandag en dinsdag ook nog vrij ben, heerlijk dat werken in de 5-ploegen :)

Hee Stefan , waar woon je tegenwoordig? ik kom 4 dagen in de week door nw dord om het daar onveilig te maken! naja , om naar mijn werk te gaan dan..

Klazienaveen, oude Molenbuurt, weet niet of jij dat kent? Is helemaal plat gegaan en opnieuw ingedeeld. ;) Waar werk jij nou dan? NwDord woon ik al een paar jaar niet meer. Zit jij nog in Sleen dan?

tja , je weet waar ik een paar jaar heb gewerkt :p alleen weet ik niet alle straatnamen , is dat vlak bij stevens meubelen? of zit ik dan verkeerd?

ik werk bij een bedrijf die hydraulische cilinders produceerd en repareerd , in B.O.veld..

ik woon nu zo'n 4 jaar al in Veenoord , daar heb je niet zo'n gezeur als je een keer je brommer "uit laat" ...

maar ook de woningen waren in verhouding goedkoper maar logischer ingericht , en vaste trap naar de zolder , ook wel handig als je veel onderdelen e.d. hebt :P

en dat dan voor 20 a 30 duizend minder!!

Zo...

Bij ons zijn ze ook begonnen... In de oude situatie stonden er woningen die in 1933 gerealiseerd waren, deze voldeden niet meer aan de huidige bouw-eisen (geen badkamer etc.). Deze hebben ze platgegooid en zijn ze in fases aan het bouwen. De 1e fase is reeds voltooid. Met de 2e fase zijn ze bezig, en de derde fase (ons huis) is net gestart. Momenteel zijn ze bezig met de grove ruwbouw van de fundering...

De foto's van de huizen die je ziet is de 1e fase, die bijna wordt opgeleverd. Wel chill, dan weet je wat je nu eigenlijk gaat kopen :) Betreft een middenwoning, 120m2. Voorzien van zadeldak/zolder. Prima grote woonkamer met open keuken, en de 'gebruikelijke' eensgezinsinrichting qua kamers. 3 slaapkamers en een badkamer op de 1e etage en de zolder is altijd later zelf uit te bouwen... :)

[ir]http://www.sanderbalk.nl/vanalleswat/bouw1klein.jpg[/ir]

[ir]http://www.sanderbalk.nl/vanalleswat/bouw2klein.jpg[/ir]

[ir]http://www.sanderbalk.nl/vanalleswat/bouw3klein.jpg[/ir]

[ir]http://www.sanderbalk.nl/vanalleswat/bouw4klein.jpg[/ir]

Da's de grote vraag... Ze zijn gestart op 3 september, en gaan het versneld bouwen. Ik verwacht halverwege april o.i.d....

Die tijd heb ik ook nog wel nodig om het 1 en ander te sparen ;) Hahahaha..

Precies... heb je de bouwrente niet meegefinancierd? Wij hadden de keuze, we laten het nu financieren, als we geld overhouden uit het bouwdepot (omdat we spaargeld gebruiken) kunnen we dat gewoon gebruiken om het hypotheekbedrag te verlagen. :)

Weet niet wat je allemaal meegenomen hebt in je budget, maar dat bouwdepot wil wel op hoor. Alleen kleine dingetjes teld al behoorlijk op bijv. En als je ervan uitgaat dat je je bouwdepot niet op gaat maken, heb je toch gewoon teveel geleend?

tja , je weet waar ik een paar jaar heb gewerkt :p alleen weet ik niet alle straatnamen , is dat vlak bij stevens meubelen? of zit ik dan verkeerd?

ik werk bij een bedrijf die hydraulische cilinders produceerd en repareerd , in B.O.veld..

ik woon nu zo'n 4 jaar al in Veenoord , daar heb je niet zo'n gezeur als je een keer je brommer "uit laat" ...

maar ook de woningen waren in verhouding goedkoper maar logischer ingericht , en vaste trap naar de zolder , ook wel handig als je veel onderdelen e.d. hebt :P

en dat dan voor 20 a 30 duizend minder!!

In Veenoord kan alles volgens mij. :P ;)
Ik woon niet bij Stevens in de buurt, maar aan de Zwartemeer kant van Klazienaveen, Loperstraat. ;)

Weet niet wat je allemaal meegenomen hebt in je budget, maar dat bouwdepot wil wel op hoor. Alleen kleine dingetjes teld al behoorlijk op bijv. En als je ervan uitgaat dat je je bouwdepot niet op gaat maken, heb je toch gewoon teveel geleend?

Haha... bouwdepot is prima, hebben hem iets verlaagd omdat we bang waren dat we hem anders onnodig leeg zouden trekken voor onnodige zaken. We hebben alleen de grote dingen in het bouwdepot opgenomen (badkamer, keuken & enkel klein meerwerk van de aannemer). De kleine dingetjes e.d. doen we gewoon van ons spaargeld.... Inrichting zetten we gewoon 1:1 over vanuit ons huidige huis, daarna gaan we ze gewoon stuk voor stuk vervangen als er budget voor is ;)

In Veenoord kan alles volgens mij. :P ;)
Ik woon niet bij Stevens in de buurt, maar aan de Zwartemeer kant van Klazienaveen, Loperstraat. ;)

nou , valt mee hoor :P

o.k. , bij het oude industrieterrein zegmaar? in die buurt?

@ Sander , ziet er goed uit!

wij hebben van het bouwdepot een keuken gekocht en mijn schuurtje , was 1 eis van mij ,die moest er komen :P

o.k. , bij het oude industrieterrein zegmaar? in die buurt?

Daar vlakbij idd.

@Sander: Dat is wel de beste manier idd, anders kan je het elke maand terug betalen. Zo hebben wij het ook gedaan, maar de tuin hadden we bijvoorbeeld niet meegenomen, en dat begint nu toch wel behoorlijk in de kosten te lopen. We hadden bijvoorbeeld een offerte aangevraagd voor een hout-beton systeem schutting, en die was dus gewoon een dikke 3500 Euro. We gaan nu zelf een schutting bouwen van hardhout en larikshout, wat ook heel mooi wordt, maar nog steeds een dikke 2000 Euro. Het is dan wel totaal 50 meter aan schutting, maar had niet gedacht dat zoiets zo duur zou zijn. :D

Precies... heb je de bouwrente niet meegefinancierd? Wij hadden de keuze, we laten het nu financieren, als we geld overhouden uit het bouwdepot (omdat we spaargeld gebruiken) kunnen we dat gewoon gebruiken om het hypotheekbedrag te verlagen. :)

ik heb geen bouwdepot. Heb het huis alleen gekocht en anders kon ik de hypotheek niet rondkrijgen. Gelukkig had ik veel spaargeld en heb ik nog wel het 1 en ander achter de hand.

Daar vlakbij idd.

@Sander: Dat is wel de beste manier idd, anders kan je het elke maand terug betalen. Zo hebben wij het ook gedaan, maar de tuin hadden we bijvoorbeeld niet meegenomen, en dat begint nu toch wel behoorlijk in de kosten te lopen. We hadden bijvoorbeeld een offerte aangevraagd voor een hout-beton systeem schutting, en die was dus gewoon een dikke 3500 Euro. We gaan nu zelf een schutting bouwen van hardhout en larikshout, wat ook heel mooi wordt, maar nog steeds een dikke 2000 Euro. Het is dan wel totaal 50 meter aan schutting, maar had niet gedacht dat zoiets zo duur zou zijn. :D

Die paar euro per maand extra hypotheek heb ik 10x liever dan in een keer bijna al mn spaargeld opmaken aan het huis hoor. :7

Status
Not open for further replies.
Back