Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
Heb zelf ook een schutting gezet van losse planken. Als palen heb ik bankirai gegroefd gebruikt en de planken zelf 18mm geimpregneerd, alles geschroefd met RVS Assy's (4x45 geloof ik) en was voor 18m schutting incl (zelfgemaakte) poort zo'n 850 eur kwijt.

Resultaat is ook prima geworden vind ik:
229294_224574487559936_100000221580378_1095671_5679715_n.jpg

225256_226508224033229_100000221580378_1110033_1409412_n.jpg

Compleet hardhout is wel mooier maar zoveel duurder, mij is het iig afgeraden door diverse hoveniers.

Ohja, vorige week is de CV installatie afgemaakt en radiatoren opgehangen in de kamer, deze heb ik ivm toekomstige plannen voor tuindeuren:
314398_284355111581873_100000221580378_1373975_1952999985_n.jpg

Prima radiatoren! Waar heb je die gehaald? lengte & wattage? Wij zoeken namelijk nog een tweetal radiatoren voor naast de schuifdeuren, aangezien we de opbouwconvector een rotgooi willen geven :)

@Jelle: Jij hebt 60x60 palen gebruikt zo te zien?
Ben vandaag ook wezen kijken, ik wil dan 85x85 HH palen gebruiken, en dan de planken tegen de palen aantimmeren, ipv ervoor langs, met als onderbreking af en toe een 90 breed gaasscherm. Voor de planken wil ik dan Lariks hout gebruiken omdat dat mooi strookt met de garage, en dan als afwerking een HH afdeklat over de schutting. Ben er wel weer achtergekomen dat iets wat iets anders is, ook weer behoorlijk in de papieren gaat lopen. Hardhouten palen van 60x60 heb je voor een tientje ongeveer, 85x85 was de goedkoopste 31,75 E :X Maar denk dat ik het wel doe, aangezien het wel de fundering van je schutting is, en hij wel een poos mee moet gaan.

net een amerikaan , bigger is better :P

volgens mij heb ik ook 60x60 , heeft het al 4 jaar overleefd , maar deze staat niet overdreven veel in de wind..

Hardhouten palen instorten met specie/beton in de grond.
Behandelen en onderhouden zal de levensduur ook een heel stuk rekken.

En bevestig de planken op een goede stevige manier met fatsoenlijk schroevene en/of andere verbinding ;)

Ik hoorde meerdere mensen al over het ingieten in beton. Hierdoor krijg je absoluut geen grondrot. Als je de palen zelf ook nog een behandeld of lakt, heb je voorlopig geen last van rot denk ik.....

Prima radiatoren! Waar heb je die gehaald? lengte & wattage? Wij zoeken namelijk nog een tweetal radiatoren voor naast de schuifdeuren, aangezien we de opbouwconvector een rotgooi willen geven :)
CV hal Numansdorp: http://www.cvhal.nl/designradiatoren/tango.html
2000watt geeft hij af. Lengte is volgens mij 180.
Het is bij mij meer om de boel in balans te houden, aangezien mijn andere (normale) radiator al 5000 watt kan afgeven en ik heb ruim genomen 5,2kw nodig om de woonkamer warm te krijgen. Er komt overigens ook nog een houtkachel bij volgend jaar, dus dan verwacht ik helemaal weinig te hoeven stoken :P

@Jelle: Jij hebt 60x60 palen gebruikt zo te zien?
Ben vandaag ook wezen kijken, ik wil dan 85x85 HH palen gebruiken, en dan de planken tegen de palen aantimmeren, ipv ervoor langs, met als onderbreking af en toe een 90 breed gaasscherm. Voor de planken wil ik dan Lariks hout gebruiken omdat dat mooi strookt met de garage, en dan als afwerking een HH afdeklat over de schutting. Ben er wel weer achtergekomen dat iets wat iets anders is, ook weer behoorlijk in de papieren gaat lopen. Hardhouten palen van 60x60 heb je voor een tientje ongeveer, 85x85 was de goedkoopste 31,75 E :X Maar denk dat ik het wel doe, aangezien het wel de fundering van je schutting is, en hij wel een poos mee moet gaan.
Volgens mij 70x70 gegroefd. Sowieso gegroefd gebruiken tegen het kromtrekken. Als je dikkere palen neemt (wilde ik ook) worden de kieren ook groter tussen de planken als je ze horizontaal monteert en dat wordt niet mooi volgens de hovenier. Voor de stevigheid maakt het niet uit of je 70x70 of 90x90 gebruikt. Mijn palen kostten 20eu maar ik heb een deal gemaakt met korting bij de Multimate hier.

Overigens weet ik niet wat voor grond je bij jou hebt, maar hier was in beton storten ook niet nodig. Palen zijn 275cm, en zitten 75cm in de grond. Alleen op het eind en het begin en waar de schuttingdeur staat heb ik snelbeton erbij gestort, voor de overige delen was het vanwege de kleigrond niet nodig. Niet in de menie gezet trouwens, is ook niet direct nodig bij HH palen.

Die afwerklat wil ik misschien ook nog bovenop, maar heb het nu zo opgelost met een strook van 2,5cm aan de andere kant om het gelijk te houden en ziet er niet lelijk uit. Zonder afdeklat blijft alles wel wat 'schoner' omdat de regen dan ook tussen de planken kan komen.

Edit: heb nogff gemeten, palen zijn idd 70x70, planken 17 of 18mm dik, schroeven 40x45 Assy (Wurth) RVS. Alles voorgeboord met 3,5mm Cobalt RVS boortjes. Geloof niet in zelfborende schroeven, je draait alles verrot in hardhout. En hou een paar van die boortjes op reserve :P

Last edited:
Ik woon in KlazienaVEEN, dus je raadt al wat voor grond het hier is. :P Ik wil de palen wel 85x85 hebben, omdat ik de planken dus tegen de palen aanzet. De schutting wordt dus max 85 breed. Ik heb zelf een grondboor rond 10, de buren hebben één van rond 15, denk dat ik die ga gebruiken, en dan gewoon cement eromheen gooi, is ook makkelijk stellen dan.

Ah ok, prima dan :) Ik had het kunnen raden vwb de grond :+ Moet er overigens niet aan denken om hier de grond in te moeten met zo'n 15 boor :P

Hardhouten palen instorten met specie/beton in de grond.
Behandelen en onderhouden zal de levensduur ook een heel stuk rekken.

En bevestig de planken op een goede stevige manier met fatsoenlijk schroevene en/of andere verbinding ;)

ik heb ze zo in de grond (wel een eindje) , beton is als je het mij vraagt niet eens nodig :?

en lastig als je de boel nog eens los wilt halen , en anders rot ie wel net boven het beton lijkt mij? ..

Last edited:
Ik woon in KlazienaVEEN, dus je raadt al wat voor grond het hier is. :P Ik wil de palen wel 85x85 hebben, omdat ik de planken dus tegen de palen aanzet. De schutting wordt dus max 85 breed. Ik heb zelf een grondboor rond 10, de buren hebben één van rond 15, denk dat ik die ga gebruiken, en dan gewoon cement eromheen gooi, is ook makkelijk stellen dan.

Cement zal weinig zin hebben :P

ik heb ze zo in de grond (wel een eindje) , beton is als je het mij vraagt niet eens nodig :?

en lastig als je de boel nog eens los wilt halen , en anders rot ie wel net boven het beton lijkt mij? ..

Hoeft ook niet, maar komt wel ten goede van de levensduur van je hekwerk

mja , wil jij zo lang tegen hetzelfde hekwerk aan kijken , dat vraag ik mij dan af , dat ie dus zo lang staat dat je eigenlijk al wat anders wilt hebben :P

maar ik denk dat ie van mij ook nog gewoon een paar jaar staat , dan is het hout toch wel zo lelijk geworden dat ik dan wel weer een nieuwe maak , maar dan zonder eerst het beton eruit moet zien te krijgen...

Tja als je hardhout kiest ga je toch voor de duurzaamheid aangezien het wel wat centjes kost.
In jou geval zou ik dan voor een goedkopere houtsoort gaan :P

Ik heb ook (alleen) een huis gekocht :) 30 sept as is de overdracht!

Link naar funda: http://www.funda.nl/koop/verkocht/bodegraven/huis-47069276-willemstraat-19/

Ik heb in bodegraven 6 huizen bekeken, voor ik deze uiteindelijk gekocht heb. Een aantal daarvan waren appartementen, waarbij je al gauw €100 of meer in de maand aan servicekosten kwijt bent. Eentje zat zelfs op €200 per maand. Daarnaast waren de appartementen of te klein, of in de verkeerde wijken.
Dit huis is midden in het centrum, en eigenlijk bijna af. Precies wat ik zocht :)

In principe hoef ik alleen alles een keer te verven, en de meubels er in te zetten. Verder wat kleine dingen aanpassen.

Ben hier wel erg gelukkig mee!

Ik kan hem gewoon zien. Lekker fris huis! Ziet er super uit.

Alleen die wasbak zou ik met toch een keer vergissen als ik wat pintjes teveel heb gehad :D

Huis ziet er zelf geinig uit, maar een woning zonder tuin/balkon en berging zou ik nooit kopen. Hoe lang stond het al te koop?

Status
Not open for further replies.
Back