Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
@InIMoeK: Thanks... vrees dat het voor mij dan als te duur word met 3m breed.

Ik heb 2 linker handen :P
hoewel het niet heel moeilijk moet zijn als ik alles op maat laat zagen.
Strak maken kan ook bij de spuitert toch?

Dan is het slechts een kwestie van de juiste scharnieren kopen.

Ik ga er nog even goed over nadenken iig. Thanks 4 the input!

Lekker zelf in acad ofzo ff mooi uit tekenen en bij de bouwmarkt laten zagen, kost je niks als je een gamma pas heb :P

Lekker dik 22mm MDF pakken ofzo :P

Goed plamuren en schuren en laten spuiten, kan zeker mooi worden hoor!

ik heb zelf bij een Gamma op de houtafdeling gewerkt, en ik kan je zeggen dat die zagen nooit fatsoenlijk zijn afgesteld. Heb het bij verschillende filialen gezien.
dan kun je het zo mooi uittekenen als je wil, maar het zal nooit perfect worden.

dan kun je het beter bij een meubelmaker/timmerman laten maken :)

Als je van MDF een meubel wilt maken zou ik lekker houthandel hout nemen en geen bouwmarkt spul. Over zagen bij een bouwmarkt heb ik ook geen klachten. Als je even aangeeft wat je wilt maken dan doen ze juist extra hun best is mijn ervaring. Maar veel plezier 'even' een meubel van MDF in elkaar timmeren. Het gaat je nog tegenvallen en dan met name de afwerking. Waar MDF makkelijk is in bewerking is het hell in afwerking.

Vorige week een plaat mdf laten zagen om een ruimte onder een vensterbank dicht te maken. Netjes opgemeten, alles 0,8cm te breed, sta je dan met een 260x90cm plaat in je slaapkamer, fijn :+.. Tip: meet het in de bouwmarkt nog eens na!

Als je van MDF een meubel wilt maken zou ik lekker houthandel hout nemen en geen bouwmarkt spul. Over zagen bij een bouwmarkt heb ik ook geen klachten. Als je even aangeeft wat je wilt maken dan doen ze juist extra hun best is mijn ervaring. Maar veel plezier 'even' een meubel van MDF in elkaar timmeren. Het gaat je nog tegenvallen en dan met name de afwerking. Waar MDF makkelijk is in bewerking is het hell in afwerking.

Je timmert het idd niet even snel in elkaar, maar imo best goed te doen hoor! Maar gewoon de tijd ervoor nemen, voor de zekerheid lekker voorboren e.d. Ik heb kleine gipsplaatschroeven gebruikt, die waren perfect daarvoor. Maar wat vond jij moeilijk aan het afwerken dan?

*Note to self*
ff checken of 3m wel in de lift past :+

Maar ik denk dat ik dat maar ga doen. En dan 44mm als boven- en zijkanten.
De afwerking kan je toch ook laten doen bij de spuiter?

Zal eens uitrekenen wat ik kwijt zou zijn aan MDF en scharnieren, en dan een offerte aanvragen bij verschillende bedrijven.

Je timmert het idd niet even snel in elkaar, maar imo best goed te doen hoor! Maar gewoon de tijd ervoor nemen, voor de zekerheid lekker voorboren e.d. Ik heb kleine gipsplaatschroeven gebruikt, die waren perfect daarvoor. Maar wat vond jij moeilijk aan het afwerken dan?

MDF werkt enorm. Dat is bij bouwmarkt kwaliteit nog erger, vandaar gewoon bij de houthandel. Je blijft altijd met de kopse kanten zitten. Hoe je het ook afwerkt de kopse kanten blijf je altijd zien. Tegenwoordig doe ik alles met houthandel materiaal en gaat alles op verstek verlijmt. Dan werkt het prima.

bouwmarkt mdf gebruikt hier... daarna in 2k autolak gespoten, meerder mensen denken dat ik de kast zo gekocht hebt... Totaal geen problemen gehad met afwerken.

het is wel een replica van de beroemde ikea kast (die ik veels te duur vond) en dan op mijn maten...

kost even tijd, maar is wel leuk bezigheid...

Voor mijn tv meubel heb ik ook mdf bij een houthandel gehaald.
Super precies gezaagt en prima spul.

Afwerken is niet moeilijk, maar moet je geduld voor hebben.
Schroefgaatjes moet je wel een paar keer plamuren en schuren voor ze echt verdwenen zijn. Als je het netjes doet zul je ook kopse kanten niet meer zien :)

Ik heb het vermoeden dat het wel goed gaat komen, zo'n moeilijk ontwerp is het niet.
Hebben jullie tips waar je scharnieren kan bestellen?

De klep moet dus naar beneden openen :)

Even in de bouwmarkten kijken bij diverse scharnieren, en ik zou ook ff langs Pontmeyer langs gaan in Brielle. Dat is een wat professionelere bouwtoko zeg maar :P

Ik zie het al, de gasdempers en scharnieren zijn los van elkaar.
Ik zocht naar een combi van een scharnier en gasdemper, vandaar dat ik niets vond :)

Maatje van me belt me net op... hij had ook wel een interessant idee.
Waarom geen keukenkastjes gebruiken?

Die hangkasten met klep, en dan de klep omdraaien. Ze zijn iig wel in volledig hoogglas zwart te krijgen, dus ook de zijkanten. Ik ga eens met de keukenboer babbelen die mijn keuken ontworpen en geleverd heeft. Die zaak heeft meerdere prijzen ed gewonnen mbt gedurfde designs ed. Misschien kan hij wat in elkaar klikken.

Status
Not open for further replies.
Back