Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ja weet ik dus niet ik heb me laten vertellen door iemand die er verstand van ( schijnt ) te hebben dat dat niet het geval was.

maar ga steeds meer aan hem twijfellen.
als hij me een half gebakken scooter terug geeft die nog slechter loopt als toen ik hem kocht .

en maar vol blijvne houden dat het aan de zuiger en cillinder ligt :S

bullshit naar mijn mening.
Een dip is gewoon kwestie van afstellen VAAK .

maar heb nog gen vario blokkeer sleutel kunnen bemachtigen dus kan er zelf nog niet mee rotzooien :S

dat is nu dus mijn punt vandaar dat ik info in win hier zodat ik straks niet bedrogen uitkom ;)

want heb er wel een beetje verstand van
maar heb er geen kaas van gegeten zeg maar :P

Tja gewoon ff rustig kijken wat er nou precies aan scheelt
Ik zou als je het egt zeker wil weten en je cilinder niet zo jong meer is ff compressie meten dan hebbie uitsluitsel
Maar ik heb bv ook geen ervaring met een scoot die veel te zware rollen heeft dus mischien iemand anders wel kom je weer wat verder D
Weet niet wat voor scoot je heb maar je ken ook net als moi 300 euries neerleggen
en de hele zooi vervangen :D

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=588

je hebt er ook nog 1 die op de koelvinnetjes van je halfpoullie pakt. maar vind deze leuker sleutelen.

zit ook weer met een vraag. :) iemand ervaring met deze zuigers: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=3897

staat hier 1tje opde brug waar de zuigerveren niet meer netjes zijn. (plooien iets te ver uit elkaar) cilinder zelf is nog in goede staat. (40mm)

die vario tools zijn egt zeer relaxt en een noodzaak wou dat ik die 15 jaar geleden had gehad :D

Tja gewoon ff rustig kijken wat er nou precies aan scheelt
Ik zou als je het egt zeker wil weten en je cilinder niet zo jong meer is ff compressie meten dan hebbie uitsluitsel
Maar ik heb bv ook geen ervaring met een scoot die veel te zware rollen heeft dus mischien iemand anders wel kom je weer wat verder D
Weet niet wat voor scoot je heb maar je ken ook net als moi 300 euries neerleggen
en de hele zooi vervangen :D

heb een aerox 50 cc ;).

maar ga niet onnodig zoveel geld neerleggen .

denk dat het m echt in de afstelling ligt .
want hij had met filter begrenst 86 sproeier zoals die was,
een dip van 2 sec.
toen heeft hij de filter begrenzer eruit gehaald
( dan lijkt mij 86 nog te klein denk eerder aan 90 zoiets).
trekveertjes verzwaard en drukveer gewoon op malossi geel gehouden ,
en de rollen laten zitten.

nu is die dip dus zwaarder.

denk eerder dat ik alles std weer kan zetten zoals ik hem kocht zeg maar.\
en de sproeier verkleinen en niet 86 houden das wel erg groot voor alles ontgrenst EXCLUSIEF filter.

niet.......?

Ik heb een honda x8r vrijwel standaard, alleen pas nieuwe koppeling opgelegd fly clutch met witte trekveren. heb nog standaard rode drukveer, standaard vario en malossi special belt. maar nu krijg ik me toch een dip tussen de 45 en bijna 55, wel veel toeren maar weinig vooruit komen.

Ik heb uberhaupt het idee dat ie een beetje veel toeren maakt.
Hoe krijg ik die dip eruit, er is mij al verteld dat ik een blauwe drukveer van malossi moet nemen.
ik wil hem ook in het begin wat beter laten optrekken zit nu een dip in het begin, had ik ook met de oude orginele koppeling maar die had blauwe trekveren. ik weet niet hoe die in verhouding staan met witte trekveren van malossi?

heb ook een paar vraagjes????
ik rijd al tijden met een 74cc evg italkit,21mm dellortho,
twins pvl ontsteking,delta clutch,multi vario,yasuni r enz enz
nu lees ik hier en daar dit forum alleen heb ik een vermoeden
dat met mijn setup de yasuni r niet echt geschikt is,is mijn vermoeden juist???
zo nee,brengt het schade mee met een niet goede setup??? of zal het alleen inleveren op prestatie???
en welke uitlaat zal voor mij geschikt zijn???

c20 ofzo
levert alleen in op prestatie die yasuni r

(als hij voor mina hori is en je verkoopt hem heb ik wel interesse)

helaas,ik rijd hem helemaal af voordat ik een nieuwe koop
er zitten trouwens al haar scheurtjes in de bocht vandaag of morgen
zal dat wel breken

toen ik mijn yasuni r nieuw binnen had (1,6 jaar geleden) zaten er al krassen op dat kwam door dat de fabriek ze per 6 in een doos verzend aan handels ondernemingen
hebben andere dit ook ervaren???
als ik 289euro betaal wil ik 1 zonder krassen of iets dergelijks
of is dit teveel gevraagd???

ff een mededeling.

heb het dip probleem met mn aerox opgelost.

heb de filter laten ontgrensen 92 sproeier er in.

plus de koppeling lieten schroeven van los (verstelbare koppeling) vervangen door andere .
en het busje waar de vario over heen glijd die moest ik er letterlijk door drukken en das niet de bedoeling
ook die dus ff vervangen.

nu loopt die weer als een tierelier

toch alsnog via deze weg bedankt voor jullie info ;)

Status
Not open for further replies.
Back