Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hoe sluit je een temperatuurmeter van Stage 6 aan ? Is dat gewoon op de accu aansluiten zodat hij stroom krijgt, en dan het stekkertje in de temperatuurnippel ?

Dus moet je wel of niet in je kabelboom gaan prutsen ? Behalve dan dat je de - geloof ik bij het contact moet zetten zodat hij aan en uit gaat bij het omdraaien van het contact.

Ja klopt je heb gewoon een plus en een min, en de temperatuur nippel. Aan je kabelboom hoef je niet te prutsen, als je het monteert zoals jij het beschrijft. Niet heel moeilijk:p
 
Ok bedankt, ga ik hem zometeen even bestellen :)

Edit;

Net besteld maar ik bedacht me.. Bij peugeot zit er op de cilinderkop zo'n temperatuurmeter en daar zitten uiteraard ook kabels aan. Moet ik die gewoon losknippen en afsluiten of zit die ergens met een stekker vast ? En waar is die voor ? Regelt die de thermostaat of wat ? Kan het verder geen kwaad als ik die los haal ? Niet dat die dalijk niet meer koelt ofzo...
 
Last edited:
Is het nu onzin dat een MBK Booster niet harder als 90Km/h kan of is het echt zo?

ik heb namelijk een Mbk Booster gehad met als setup:

Volledig standaard blok
met een ontgrensde Leovince ZX
rollen van 4.5gr

en dat ding ging tege de 100Km/h (naar mijn zeggen en volgens veel brommer tellers)

Groetjes
 
Hallo ik krijg mijn scooter maar niet afgesteld het gaat om een luchtgekoelde 50cc ori; ik heb sproeier 83 en 6gram gewichten zitten. Wanneer hij warm staat trekt hij in het begin niet direct door, maar vanaf 5-10Km/h trekt hij wel volluit maar ok niet altijd en op 40-45Km/h heeft hij een dipje en dan gaat hij door tot 60-65Km/h. En ik heb een gianelli shot zitten dus vind ik het ook vreemd dat hij niet harder gaat dan 65 dit ligt waarschijnlijk aan een verkeerde afstelling maar weten jullie welke maat sproeier en hoeveel gram qua gewichten beter zou zijn voor deze setup?
Er zitten ori trekveertjes in en ori drukveer. Hebben jullie enige voorkeur voor welke trekveren en drukveer ik moet halen? Want ik ben niet van plan om van elk 5 stuks te kopen. En een setje sproeiers en verschillende soorten gewichten heb ik al.

Niemand die dit al voor heeft gehad? of moet moet ik me maar gewoon arm betalen aan verschillende onderdelen die ik achteraf toch niet kan gebruiken?
 
Niemand die dit al voor heeft gehad? of moet moet ik me maar gewoon arm betalen aan verschillende onderdelen die ik achteraf toch niet kan gebruiken?
Je moet toch een iets sterkere drukveer en trekveren hebben.
Malossi geel drukveer en trekveren van 25% meer sterkte.
Rollen kan je iets lichter doen naar 5 gram of 5.5 gram.

Sproeier moet je afstellen met je bougie.
 
Heren (en mogelijk ook dames) ,
Ik heb een city hopper scooter, (namaak yamaha)
En er is iets mis met een vacuüm in de benzine tank ofzo, als ik hem nu wil starten moet ik het zadel er af halen, aan een slangetje zuigen zodat hij vacuüm komt te staan, en dan starten, dan doet hij het wel normaal. Maar dat is natuurlijk iet bepaald practisch dus ik vroeg me af of een van jullie weet hoe dit te veranderen. (er moet een soort van kraantje op heb ik vaag gehoord van iemand)

Alvast bedankt!
 
Je kan het gedeelte van je tank waar de slangetjes op aangesloten zitten vaak loshalen om er een nieuwe op te zetten. Dan kan je je vacuumslang gewoon weer aansloten en zal het weer werken, of de hele tank moet vervangen worden. Beide is (desnoods 2e hands) niet zo duur.

En weet je ook meteen een antwoord op mijn vraag ? O-)

Geen verstand van temperatuurmeters en ook niet echt van peugeot scooters dus nee sorry
 
Oke toch bedankt :) Krijg hem als het goed is vandaag binnen en anders morgen.
Kan je niet gewoon die kabels laten hangen en je temperatuurmeter aansluiten ?.

Die kan je best aansluiten de rode (+) zet je op het contact.
Bij Minarelli is dit bruine draad bij peogeot weet ik het niet.

En - (zwarte draad) op je frame of gewoon iets metaal.
Zoek best iets onder je voorkap dan heb je nergens kabels bij je accu etc.
 
Ik heb hem nu binnen en ik wil hem dus zeg maar bovenaan bij mijn beenschild doen, dus waar de stuurpen tevoorschijn komt. Maar ik ben bang dat die kabels nooit lang genoeg zijn... Zit maar 1 ''verlengkabel bij'' Dus de accu haalt hij nooit. Weer goede service dat ik die kabels zelf mag gaan verlengen -.-

Vanavond/van het weekend maar eens kijken of ik hem aangesloten krijg.
 
Je moet toch een iets sterkere drukveer en trekveren hebben.
Malossi geel drukveer en trekveren van 25% meer sterkte.
Rollen kan je iets lichter doen naar 5 gram of 5.5 gram.

Sproeier moet je afstellen met je bougie.

hej merci voor me te helpen, ik heb jou raad opgevolgt en ik heb een witte drukveer en zwaardere trekveren gemonteerd en rollen 5 met 6gram gemengd en nu trekt hij echt als een beest. Eerst met 5gram rollen, maakte hij een beetje overtoeren maar nu nietmeer. Maar ik zit alleen nog met het probleem dat ik niet boven 65-70Km/h kom en als er hier op het forum mensen beweren dat ze met een shot makkelijk 80-90 halen met een ori cilinder; moet dat bij mij toch ook lukken? maar dat zoek ik nog wel verder uit tenzij je daar ook een gouden raad op weet?+ralf+
 
Hallo Scooter Forummers,

Ik vroeg me af is een Hebo NG cilinderkit aluminium 70cc Piaggio L.C, laag/middel/hoog-toerig?
En waar is hij een beetje mee te vergelijken voor cillinder?
Stage 6 Racing bijvoorbeeld of Malossi Sport.

Groetjes,

Tinus.
 
Santini San Remo

Beste mensen,

Is er iemand die ervaring heeft met Santini scooters? Ik overweeg om een San Remo te kopen maar voordat ik dat doe zou ik graag wat ervaringen horen.
Alvast bedankt!

Groet, Marije :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top