Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Rij nu erg hard met mijn Aerox, en wil iets zachter. Momenteel een Leovince TT uitlaat, kan ik deze dan beter inruilen tegen een Cito+ (ontgrenst) of een standaard uitlaat (ontgrendst). Moet natuurlijk nog wel lekkere snelheid in zitten, en optrekken is iets belangrijker als topsnelheid.

Wil ongeveer 10 kmph zachter ofzo.
 
zuigerveren en zuiger mina hori en verticaal hetzelfde? en piaggio zuigerveren zijn toch ook hetzelfde

nee dat is niet zo..

een zuigerveer kan verschillend zijn , zo heb je verschillende grootte's , dikte's , uitvoeringen etc..

zo heb je :

een blokveer (echt vierkant dus)
L-veer (wat overigens nog weinig voorkomt) een veer in een L-vorm.
een conische veer , deze is aan 1 kant recht , andere kant konisch.

daarnaast heb je verschillende veersloten , bijv de meest gebruikte :

B slot (loopt boven over het pennetje in de zuiger heen)
C slot (loopt langs het pennetje heen van bovenaf gezien) je kunt dus het pennetje zien zitten.

dit verschil treedt vaak op bij verschillende zuigers , zoals bij verschillende merken scooters en/of zuigers , bijv. een imitatiezuiger kan met zowel B als C slot zijn..

verder zijn er ook verschillende materialen veren , bijv. stalen veren , gietijzer veren , verchroomde veren..

een verchroomde veer kan niet in een chroomcilinder , net als een gietijzer veer in een gietijzer cilinder.

dus al met al moet je wel de juiste veer gebruiken.

echter vraag ik me wel af waarom je andere veren wilt , want dat is normaal gesproken niet aan de orde , vooral als het om slijtage gaat , want dan is vaak de zuiger ook al behoorlijk versleten , net als meestal ook de cilinder is ingesleten. Zo kan de cilinder iets ovaal zijn , en kunnen je zuigerveren hierdoor veel sneller slijten of zelfs kapot lopen!!
 
Dat boeit dus echt geen fuck he8P
De breedte van de snaar kan je oplossen door de vario uit te shimmen.

Als het geen fuck boeit, hoe kan het dan dat hij nu al veel beter blijft rijden als hij warm is, door alleen het veranderen van dat koppelingshuis ? Want verder heb ik niets veranderd..

En het uitshimmen van de snaar wilde ik ook al gaan doen, maar daar was m'n vader op tegen omdat de vario dan zogenaamd zou inslijten waar die shim zat, en volgens zijn eigen woorden; dat is allemaal geen flikker waard :L

Dus toen maar gewoon braaf geweest en zo'n origineel snaartje gehaald.
 
Nogmaals: Wat kan ik beter op mijn DR70 zetten om iest zachter te gaan? Std ontgrensde uitlaat of Cito+ ontgrenst. Wil wel lekker blijven rijden maar gewoon iest zachter en wat minder geluid.
 
Flink doorgassen of een andere uitlaat halen. Als hij zo verstopt is dat hij niet meer lopen wil of het niet na een paar km volgas gesmolten en aan het verdwijnen is dan heeft uitbranden ook geen zin meer in (uitlaat gassen zijn heet genoeg)
 
Wat een richting van sproeier met ;

Vertikaal ac blokje.
70dr.
Yasuni R.
Powerfilter.
Doppler vario/s6 koppeling etc.
Doppler s3r membraan.
12mm carb standaard (gurtner)

Ik zit nu met een standaard cilindertje sproeier 78 en dat is perfect.
Maar moet ik richting 84 gaan ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top