Hmm, oke.
Kan je radiateur, doordat die 2 slangetjes lek zijn, gaan lekker als je een tijdje volgas rijdt?
Ik had dat net dus wel. Had ik nieuwe slangetjes gehaald en direct aangesloten en toen ging het goed richting huis, maar toen begon hij weer te lekken. 1 van de 2 slangetjes was losgeraakt.
Kan daardoor aan de achterkant van je radiateur iets gaan lekken? Doordat er (teveel) druk op komt oid? Het was niet bij een slang maar gewoon bij de bevestiging aan het frame leek het wel.
Ben je er zeker van dat hij niet gewoon uit de dop morst? Dat komt vaker voor namelijk.Hmm, oke.
Kan je radiateur, doordat die 2 slangetjes lek zijn, gaan lekker als je een tijdje volgas rijdt?
Ik had dat net dus wel. Had ik nieuwe slangetjes gehaald en direct aangesloten en toen ging het goed richting huis, maar toen begon hij weer te lekken. 1 van de 2 slangetjes was losgeraakt.
Kan daardoor aan de achterkant van je radiateur iets gaan lekken? Doordat er (teveel) druk op komt oid? Het was niet bij een slang maar gewoon bij de bevestiging aan het frame leek het wel.
Goeie avond,
4 dagen geleden heb ik m'n startkoppeling los gehaald omdat ie een beetje stroef liep en ik graag elektrisch wil starten. Ingesmeerd met WD40 en weer gemonteerd.
Ben nog met de scoot naar school geweest en alles, maar toen ik iets verder moest, 50km kwam ik er achter dat m'n scooter niet harder wou dan 60 op de teller, had tegenwind dus ik denk, prima.
Toen ging ik weer terug naar huis, en 10km van m'n huis af knalt m'n v-snaar door de helft. Was al laat toen ik thuis kwam, dus volgende dag gekeken en het leek alsof m'n v-snaar gesmolten was oid, zit ook een diepe groef aan de bovenkant.
Maar dat zal wel omdat ie ergens tegenaan is geknald oid.
Nieuwe v-snaar erin gedaan, en nieuwe koelvin want die was ook naar de knoppen.
Vario uiteraard ook helemaal schoongemaakt, alles gemonteerd en ff een testritje gemaakt.
Kwam helaas niet boven de 70 uit, waar ik normaal wel 75 haal.
Nu is mijn vraag dus gewoon, waarom is mijn vorige v-snaar kapot gegaan? Was nog niet zo heel oud namelijk (km'tje of 1500).
En moet m'n v-snaar nog even inslijten dat hij daarom niet zo hard gaat, of is er toch iets anders?
Helft van het verhaal kun je denk ik overslaan, maar goed toch even bijgezet voor het hele verhaal, alvast bedankt!
Groetjes.
EDITJE: Overigens heb ik er nu voor nood ook even een B8HS bougie erin zitten, moet eigenlijk een BR7HS in zitten, dus die zal ik morgen even halen!
Gek he bij 9000 rpm.... dat is normaal, en maakt niets uit (mits je gewoon een std halfpoulie hebt).
Wat wil je er aan doen dan? Het carter vullen met water?
Gewoon tussen Min en Max in.
Edit: Als hij dan begint te lekken dan doet hij dan ongeveer 10-15 sec ofzo en dan houdt het op en lekt hij niet meer bij vol gas.
Iemand die hier meer over weet. (zie ook bovenstaande posts)
Of kan het zijn dat er nu nog wat lucht in het koel circuit zit waardoor hij teveel druk krijgt en dus af en toe wat lekt?
Hij lekt dus niet continu, dus hij lijkt mij niet echt lek....
Je gaat hem ontluchten door er lucht in te blazen?
@Mafs, dat heeft niks met temperatuur te maken.
Gewoon vullen en dan laten lopen en wat toeren maken. Dop van reservoir er af al die tijd. Na paar minuten is die lucht er wel uit.. heb het nooit anders dan zo gedaan, nooit problemen. Daalt je peil nog bijzonder (snel) dan?