Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hmm, oke.

Kan je radiateur, doordat die 2 slangetjes lek zijn, gaan lekker als je een tijdje volgas rijdt?

Ik had dat net dus wel. Had ik nieuwe slangetjes gehaald en direct aangesloten en toen ging het goed richting huis, maar toen begon hij weer te lekken. 1 van de 2 slangetjes was losgeraakt.

Kan daardoor aan de achterkant van je radiateur iets gaan lekken? Doordat er (teveel) druk op komt oid? Het was niet bij een slang maar gewoon bij de bevestiging aan het frame leek het wel.

Dan is je radiateur lek denk ik.

Als het niet aan de kabeltjes of bevestiging van ligt tenminste.
Je koelvloeistof zet uit naarmate het steeds warmer en warmer word, dus dan komt er een bepaalde druk op te staan.
 
Hmm, oke.

Kan je radiateur, doordat die 2 slangetjes lek zijn, gaan lekker als je een tijdje volgas rijdt?

Ik had dat net dus wel. Had ik nieuwe slangetjes gehaald en direct aangesloten en toen ging het goed richting huis, maar toen begon hij weer te lekken. 1 van de 2 slangetjes was losgeraakt.

Kan daardoor aan de achterkant van je radiateur iets gaan lekken? Doordat er (teveel) druk op komt oid? Het was niet bij een slang maar gewoon bij de bevestiging aan het frame leek het wel.
Ben je er zeker van dat hij niet gewoon uit de dop morst? Dat komt vaker voor namelijk.
 
Ja daar ben ik zeker van. Rondom/onder de dop is het gewoon droog. Hij heeft wel eens uit de dop gemorst, maar dat gebeurt meestal als hij te vol zit of wanneer je lang over een zandpad/hobbels rijdt.

Het lijkt alsof hij lekt vanaf de rechterbovenkant van de radiateur, maar niet bij de slang aansluiting.

Als ik een tijd 60 rij gaat alles prima. Geef ik vol gas, dan begint hij binnen een minuut te lekken.
M'n scooter loopt nu eindelijk ook goed stationair, wat hij hiervoor niet deed. Moest zelfde stationairschroef nog weer wat INdraaien.

Ik heb 2 nieuwe carb verwarming kabeltjes gehaald en aangesloten en goed vastgezet met klemmetjes. Daar lekt hij nu dus niet meer. Maar bij vol gas dus wel bij de radiateur, het lijkt wel of er dan teveel druk op komt oid?? :?
 
Goeie avond,

4 dagen geleden heb ik m'n startkoppeling los gehaald omdat ie een beetje stroef liep en ik graag elektrisch wil starten. Ingesmeerd met WD40 en weer gemonteerd.

Ben nog met de scoot naar school geweest en alles, maar toen ik iets verder moest, 50km kwam ik er achter dat m'n scooter niet harder wou dan 60 op de teller, had tegenwind dus ik denk, prima.
Toen ging ik weer terug naar huis, en 10km van m'n huis af knalt m'n v-snaar door de helft. Was al laat toen ik thuis kwam, dus volgende dag gekeken en het leek alsof m'n v-snaar gesmolten was oid, zit ook een diepe groef aan de bovenkant.
Maar dat zal wel omdat ie ergens tegenaan is geknald oid.

Nieuwe v-snaar erin gedaan, en nieuwe koelvin want die was ook naar de knoppen.
Vario uiteraard ook helemaal schoongemaakt, alles gemonteerd en ff een testritje gemaakt.
Kwam helaas niet boven de 70 uit, waar ik normaal wel 75 haal.

Nu is mijn vraag dus gewoon, waarom is mijn vorige v-snaar kapot gegaan? Was nog niet zo heel oud namelijk (km'tje of 1500).
En moet m'n v-snaar nog even inslijten dat hij daarom niet zo hard gaat, of is er toch iets anders?

Helft van het verhaal kun je denk ik overslaan, maar goed toch even bijgezet voor het hele verhaal, alvast bedankt!

Groetjes.

EDITJE: Overigens heb ik er nu voor nood ook even een B8HS bougie erin zitten, moet eigenlijk een BR7HS in zitten, dus die zal ik morgen even halen!

Vandaag na een ritje van zo'n 6km de boel maar weer open gehaald, mocht eerst alles laten afkoelen want ik brande m'n vingers aan de vario en koppelingshuis..

Even naar scooterzaak geweest.
Zit nu een B7HS in, en heb even een shimmetje erbij gedaan want de snaar kwam toch iets over de glijbus heen.

Morgen even kijken of hij weer zo warm word want de vario was echt ABNORMAAL heet.
 
Gek he bij 9000 rpm.... dat is normaal, en maakt niets uit (mits je gewoon een std halfpoulie hebt).

Maar een 6km ritje met een maximale snelheid van 60?
Heb een nieuwe standaard immitatie halfpoulie, oude was gaar, mede door de geknapte snaar.

En ik wil er gewoon zeker van zijn dat m'n snaar niet weer knapt 10km van bestemming.
 
Gewoon tussen Min en Max in.

Edit: Als hij dan begint te lekken dan doet hij dan ongeveer 10-15 sec ofzo en dan houdt het op en lekt hij niet meer bij vol gas.

Iemand die hier meer over weet. (zie ook bovenstaande posts)

Of kan het zijn dat er nu nog wat lucht in het koel circuit zit waardoor hij teveel druk krijgt en dus af en toe wat lekt?

Hij lekt dus niet continu, dus hij lijkt mij niet echt lek....
 
Iemand die hier meer over weet. (zie ook bovenstaande posts)

Of kan het zijn dat er nu nog wat lucht in het koel circuit zit waardoor hij teveel druk krijgt en dus af en toe wat lekt?

Hij lekt dus niet continu, dus hij lijkt mij niet echt lek....

Als er lucht in zit kan ie gaan blazen, heeft m'n vader welleens met de auto gehad, zal wel hetzelfde zijn als bij een scooter.

Kan geen kwaad om even te ontluchten natuurlijk.
 
Je gaat hem ontluchten door er lucht in te blazen? :D

@Mafs, dat heeft niks met temperatuur te maken.

Misschien, maar ben eigenwijs denk ik..
Zoals ik eerder zei, voordat m'n snaar knapte wou hij niet harder dan 60, nu gelukkig weer een leuke 70, maar nog geen 75 zoals ie eerder wel reed.

Daarom denk ik iets in de trant van te warm, kan ook door die B8HS zijn gebeurd natuurlijk, iets te koude bougie namelijk.

Maar ik kijk morgen wel ff na school en dan zie ik wel of het zo goed is, alvast bedankt voor de kleine ideetjes die je teweeggebracht hebt! ;)
 
Hoe ontlucht ik de boel nu GOED?

Ik lees verschillende dingen, slangetje van carb verwarming eraf - wachten tot er kvs uit komt- erop doen- dop van reservoir en dan en laten lopen.

Iemand die met zekerheid kan zeggen HOE het goed ontlucht moet worden?
 
Gewoon vullen en dan laten lopen en wat toeren maken. Dop van reservoir er af al die tijd. Na paar minuten is die lucht er wel uit.. heb het nooit anders dan zo gedaan, nooit problemen. Daalt je peil nog bijzonder (snel) dan?
 
Gewoon vullen en dan laten lopen en wat toeren maken. Dop van reservoir er af al die tijd. Na paar minuten is die lucht er wel uit.. heb het nooit anders dan zo gedaan, nooit problemen. Daalt je peil nog bijzonder (snel) dan?

Ehm, tja.

Het gutst wel langs de radiateur zeg maar, maar als hij dan even heeft gelekt is niet meteen het hele reservoir leeg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top