Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Is het mogelijk om bijv. een H4 of H7 fitting van een auto in je scooter te bouwen ? En kun je dit dan gewoon op de lichtspoel zetten of moet het op de accu. Dit omdat ik graag zo'n xenon-look lampen wil gebruiken maar ik heb zo'n ouderwetse dikke gloeilamp in mijn speedfight 1 van '98 zitten.
 
Is het mogelijk om bijv. een H4 of H7 fitting van een auto in je scooter te bouwen ? En kun je dit dan gewoon op de lichtspoel zetten of moet het op de accu. Dit omdat ik graag zo'n xenon-look lampen wil gebruiken maar ik heb zo'n ouderwetse dikke gloeilamp in mijn speedfight 1 van '98 zitten.


Ik zou hier even kijken, staat iets over de viva bij, geloof dat de fitting van peugeot scooters wel redelijk hetzelfde zijn.

http://scooterxenon.nl/default.asp
 
Heel erg bedankt, maar ik heb er niet zoveel aan. Past namelijk alleen op een Vivacity, en de Accu moet vervangen worden. En de prijs word ik ook niet vrolijk van. Het gaat er mij om of ik zo'n aansluiting op mijn scooter kan bouwen omdat ons pap die lampen nog heeft liggen.
 
Bedankt maar dat is ook een echte Xenon kit. Wij hebben hier ongeveer dit soort lampen liggen:

PBVH1.jpg


Niet exact dezelfde maar wel hetzelfde idee. Zijn dus gewoon normale lampen maar dan met ongeveer hetzelfde effect als Xenon.
 
Last edited:
Dat is helemaal niet hetzelfde idee :D (tov xenon)
Zijn gewoon blauw gemaakte bolletjes die jij post.. minder licht (alleen wat meer reflectie van borden mss)
 
Ik vind dat juist ongeloofelijk kansloos en lelijk :D.

Die dingen geven gewoon echt blauw licht ipv het super witte (wat dus blauw lijkt) van xenon verlichting.
Verder is een autolamp wat te zwaar voor een scooter denk ik.
 
Ik moet een begrenzer hebben en nu is bijna alles motorisch vernaderd
aan de Aerox en ik weet niet of ik de goeie begrenzer heb
50cc Snel
Terugloper koppeling, etc
Is deze begrenzer dan goed ?

http://www.euroscooters.nl/shop/beg...e-licht-opgevoerd-snelle-uitlaat-p-10827.html

Gewoon via www.begrenzer.nl bestellen. Moet je je setup invullen en dan maken hun hem apart voor jou. Ik heb de mijne toendertijd ook daar besteld en werkte gewoon perfect. Komt misschien wel een beetje raar en crimineel over omdat je moet bestellen en dat hun je dan opbellen als zekerheid zeg maar, maar het is allemaal gewoon te vertrouwen enzo.
 
Last edited:
Ook een vraagje over mn sr verlichting;
op het forum stond dat je via de search een how to kon vinden over hoe je de maantjes uit de koplamp van een sr kan halen..
iemand een idee?
 
Vraagje,
Ik heb een nieuwe ZIP 2009 besteld. Maar ik heb gehoord dat je een nieuwe
scooter altijd moet inrijden.. is dat zo? En wat houd het inrijden dan precies in.
Ik hoor van alle kanten wat anders, zoals wel en niet volgas, wel en niet eerst
stationair laten draaien (opwarmen) enz.
Wie kan mij een duidelijk beeld geven van wat er nu wel en niet moet of beter is?
 
oeh da zou ik niet kunnen eerst 500 km geen vol gas xd

maar mijn vraag,
ik ben een tijdje terug gevallen met mijn runner en nu is mijn rechter zeikap gewoon kei doormidden. ik heb imitatie kappen van DMP in het zwart, en ik hoorde dat je die alleen in sets kan verkrijgen. kan je die kappen ook ergens apart krijgen? want ik heb zowiezo geen zin om een heel set te kopen voor 1 kap, en al helemaal niet dat het een tape-scootertje wordt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top