Kleine vraagjes topic #8

#1
Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)
Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.
Kabeltje van bobine naar blok trekken.
goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com
Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR
nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad
Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?
zolang die het doet niet.....
Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat
wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.
Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+
Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..
stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..
Silencer betekend demper...
wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.

Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.
Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)
idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk
Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.
Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR
Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Mafs

New Member
#2
Kabeltje van carterbout naar minpunt van de accu heeft prima gewerkt, enige logische manier omdat je bij een Vivacity nergens fatsoenlijk bij kunt.

Dus misschien een tip voor de volgende met dit probleem ;)
 
#7
k heb even een vraagje over een vespa,

zijn daar verschillende lengtes in de v-snaar?
want ik heb namelijk laatst een snor vespa gekocht zonder blokje
en heb toen van n vriend van me een cros vespa gekocht voor de onderdelen
maar de achterste poelie (die op de vertanding dus) van de snorbrommer is veel kleiner dan van die andere vespa
 
#10
Ik weer een vraag:

Heb laatst een scooter gestript, nu heb ik het frame met voorvork nog staan, alleen de voorvorkpoten komen een stuk erboven uit, zie de foto, volgens mij hoort dit niet, is hier een reden voor dat het zo zit?

 

Wuntke

DDL Tjoening
#14
Ik weer een vraag:

Heb laatst een scooter gestript, nu heb ik het frame met voorvork nog staan, alleen de voorvorkpoten komen een stuk erboven uit, zie de foto, volgens mij hoort dit niet, is hier een reden voor dat het zo zit?

Foto
Dat hoort idd standaard niet nee! Denk dat iemand het randje in het kroonstuk heeft weg gehaald en door de poten er doorheen te steken heeft geprobeerd hem een beetje te verlagen ;) Dat doen namelijk nogal wta mensen aangezien dta makkelijk is en snel resultaat geeft!
 

H²O MHR

180cc Inside Me?
#15
Ik heb een vraag!
Ik heb een Zip type 2 staan, Nu heeft die een MEGA koppeling!
vandaag kreeg ik zomaar gratis van de scooter zaak een Zip 2000 blokkie zonder carterpan en cilinder, maar nu wil ik die koppeling op mijn vertanding zetten lukt dat niet.. Nou ik proberen de hele vertanding over te zetten lukt dat verdomme ook niet! kan iemand mij advies geven over wat ik moet doen want ik ben een klein beetje radeloos aant worden met die koppeling van me..

waarom ik hem wil vervagen?
Koppeling is versleten.. en hijs helemaal verroest(vraag niet hoe)

H²O MHR
 
#16
Dat hoort idd standaard niet nee! Denk dat iemand het randje in het kroonstuk heeft weg gehaald en door de poten er doorheen te steken heeft geprobeerd hem een beetje te verlagen ;) Dat doen namelijk nogal wta mensen aangezien dta makkelijk is en snel resultaat geeft!
bedankt voor je antwoord! +ralf+
 
#17
even nog een vraagje over mn vespa :p:

ik heb laatst een mix blokje gehaald voor mijn vespa waar een elektrische ontsteking op zit(dus geen contactpuntjes)
nu heb ik dat eronder gezet maar ik krijg hem niet aan het lopen
bougie ruikt naar benzine dus aan het mengsel ligt het niet.
maar ik heb eens geprobeerd of hij een vonk krijgt door aan te rennen met de bougie in mijn hand.
normaal zou je dan schokjes krijgen maar deze krijg ik niet.
dus ik denk dat het aan de ontsteking ligt.

ik heb de cdi/bobine gewoon op het frame zitten( voor de koppeling, daar waren speciale ophanging ervoor) en het ene kabeltje wat uit de bobine komt op dezelfde bout.

maar er komen nog 2 kabeltjes uit mijn blok, maar ik dacht dat die voor de verlichting waren dus heb die nog niet aangesloten

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

gr, martijn
 
#19
ik heb het blokje compleet met bobine etc gekocht

en de kabeltjes die uit het blokje komen horen ook bij de bobine,
3 kabeltjes, groen, geel en rood als ik me niet vergis
en op de bobine zit een stikker met de kleuren groen rood en wit
het groene kabeltje zat op groen, rood op rood en geel op wit.
dus ik neem aan dat het goed zit.
heb net even alles nagekeken, en heb het dunne kabeltje wat uit de bobine komt op het frame gezet.

toen even met de boormachine de krukas rondgedraaid maar ik krijg geen vonk

*Edit: deze bobine zit er op:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=626
 
Advertisement - register to remove this
Top