Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Oké bedankt en welke 70cc cilinder trekt en rijd het hardst met de standaard uitlaat? Ik wil geen DR want vind deze niet echt snel. Dus liever een snellere. Is het het geld waard om een sitoplus te kopen of is die niet veel sneller dan de standaard uitlaat ontgrenst natuurlijk.
 
al;s je een snelle 70 op je standaart uitlaat gaat zetten zul niet veel sneller gaan als met een langzame hoor. en daarbij komt ook nog eens dat dr70 betrouwbaar is.

Idd, een hoog(middel)toerige 70cc cilinder combineren met een laag/middeltoerige 50cc uitlaat combineren gaat niet lekker rijden. Je zit dan met het toerental en de tegendruk van de uitlaat totaal naast de powerband van de cilinder.
 
ik heb een bws minarelli verticaal, weet is niet top.
maar heb nu aerox voorvork in gedaan en yss schokbreker en nog paar kleine dingen maar nu mijn vraag: ik heb een airsal 6t 70cc op oog, heb nog een leovinci terugloop liggen, ik wil dit erop zetten en dacht aan rode drukveer, witte trekveertjes, nieuw membraan setje, nieuwe v-snaar, nieuw spruistuk, std cabarateur, std luchtfilter nieuw en 6 gram rollen weet iemand wat ik voor top hiermee krijg of wat beter kan??
alvast bedankt
 
hallo wie weet waar ik de originele zip sp stickers kan vinden het gaat om een zip sp uit 2009 of 2010? en ik vroeg me ook af of de kappen van easyparts ook een zip sp logo hebben op de voorkap?

Gr
 
heey, hoeveel kilometers gaat een primaire as ongeveer mee?

mijn asje zit er al 25 duizend kilometer op en er zit enige speling in.
Bij minarelli zit er altijd wel wat speling op. Aantal km's hangt van veel dingen af, vermogen, onderhoud e.d.
Als je achterwiel niet meer aangedreven word of je hoort opeens veel kabaal uit je vertanding komen weet je dat hij niet langer meer mee kan. ;)
 
Ik heb mijn scooter met 17.000 op de teller gekocht,
Ondertussen staat er al een halve ton op (50.000km) en heb er nognooit aan gezeten. Alleen keer olie ververst. Vertanding loopt ook nogsteeds erg soepel en geen rare geluiden/speling oid. :)
 
hoi,

als ik bij een minarelli verticaal bij het achterwiel de 1ne moer langs de buitenkant op de as van het wiel (dus niet in het overbrengingscarter) los zet komt het wiel er dan gewoon los?

bedankt!!
 
Nee, overigens is dit gewoon een DO carburateur maar goed.

Je kan gewoon je originele spruitstuk houden. Deze gaat tot 21mm (DO) carberateurs.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top