Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

heb nu op me zip een standaard variateur zitten. als ik een power one vario set koop, ga ik er dan op vooruit kwa gasreactie, optrekken of snelheid??
Ik heb op mina blok alleen gemerkt dat hij makkelijker af te stellen is dan m'n std vario, dus kwa optrekken kan je er op vooruit gaan mits goed afgesteld. Topsnelheid veranderd (vrijwel) niks.
 
Heb nu een minarelli blokje, voorzien van race-asje, DR 70cc (non-RPM), 17.5 Dell'Ortho, DeltaClutch, Leovinci handmade TT.
Maar nu kom ik op m'n digitale (malaguti) tellert niet boven de 60km/h uit!! Heb het nog niet na kunnen meten, maar moet ik de vertanding eens nakijken of is de teller gewoon gaar?
 
Ik heb een scooter met een Piaggio blok (Gilera DNA) en heb vandaag een revisie gedaan aan de overbrenging. Nu 12700KM op de teller, en heb de v-snaar, rolletjes en de olie/waterpompsnaar vervangen.

Hij accelereert nu trager, ik denk te zware rollen (die er in zaten waren lichter, maar ook niet licht genoeg)

Ik heb het volgende aan de scooter gedaan om hem sneller te laten gaan: Varioring eruit, overbodige buisjes van de uitlaatbocht weggehaald. Ik haal nu 86 op de teller, maar het optrekken is ongelofelijk traag. Bij wegrijden doet ie zo'n 6000 toeren en op top doet ie er 9000. Er zitten nu 7.5 grams rollen in, de standaard dus.

Kan iemand een wilde gok doen of uit ervaring vertellen welk gewicht aan rollen ik ongeveer nodig heb?
 
Ik heb een scooter met een Piaggio blok (Gilera DNA) en heb vandaag een revisie gedaan aan de overbrenging. Nu 12700KM op de teller, en heb de v-snaar, rolletjes en de olie/waterpompsnaar vervangen.

Hij accelereert nu trager, ik denk te zware rollen (die er in zaten waren lichter, maar ook niet licht genoeg)

Ik heb het volgende aan de scooter gedaan om hem sneller te laten gaan: Varioring eruit, overbodige buisjes van de uitlaatbocht weggehaald. Ik haal nu 86 op de teller, maar het optrekken is ongelofelijk traag. Bij wegrijden doet ie zo'n 6000 toeren en op top doet ie er 9000. Er zitten nu 7.5 grams rollen in, de standaard dus.

Kan iemand een wilde gok doen of uit ervaring vertellen welk gewicht aan rollen ik ongeveer nodig heb?
zijn je trekveren niet te slap?
 
Heb je hem wel goed afgesteld? Met slechte afstelling zou die alsnog wel boven de 60 mogen rijden dacht ik zo, maarja
Ik denk het wel, zitten 5gr rolletjes in, deltaclutch met gele drukveer, (trekveertjes geen idee, koppeling pakt op bij 5500 rpm)! Iemand een idee, moet toch wel boven de 60 op teller kunnen komen met zo'n setup?! 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top