Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

vroeg me vooral af of het veilig was om hem met zijn achterwiel ergens aan vast te leggen tegen diefstal...
mr wsl niet dus, achterrem inhouden en wat wringen en hij is los vermoed ik...

iemand een idee waar en hoe ik mijn slot het beste bevestig?
mss aan de voorste remschijf?

bedankt!!
 
Het maakt niet uit waar aan vast, elk onderdeel is binnen no-time los te krijgen (voorwiel 1 moer, schokbreker 1 moer, achterwiel 1 moer, enz.). Het best is door je frame, maar ik denk niet dat je daar bij kan.
 
Waarom zo moeilijk doen? Als ze hem willen hebben nemen ze desnoods de halve muur mee..
Achtervelg is wel het veiligst, want vaak kan het achterwiel er niet makkelijk af als de uitlaat er nog op zit.. het voorwiel is zo los gehaald..
 
Sinds het begin van mijn studie (bijna 6 jaar terug) staat mijn Beta Ark al in het schuurtje bij mijn ouders (Zaandam) en is er eigenlijk niet op gereden. Omdat ik zelf in Amsterdam woon zijn mijn ouders dat ding nu een beetje zat en willen graag dat ik 'm daar weg haal.

Nu is het zo dat er een tijdje een 70cc onder de scooter heeft gelegen en ik die in de tussentijd weer redelijk standaard heb gemaakt: standaard cilinder, standaard carburateur, yasuni r, poline speedcontrol, hebo verstelbaar, gele drukveer...

Vorig jaar (in mei) heb ik voor het laatst een stukje op de scooter gereden; hij startte met erg veel moeite, maar na een stukje rijden (dus warm) leek dat niet zo'n probleem meer. Afgelopen najaar (zo tegen de winter) probeerde ik de Beta nog eens te starten, maar kreeg ik 'm met geen mogelijkheid aan de gang; toen ook maar even de accu en bougie vervangen. Vanaf dat moment is die weer in de schuur blijven staan.
Omdat het allemaal wel erg lang terug is dat ik aan de scooter heb gesleuteld vroeg ik me af of er misschien iemand is (in de buurt van Zaandam?) die mij kan helpen de Beta weer fatsoenlijk startend te krijgen. Ik zou zeggen: een kratje bier voor de helpende hand.
 
@eazy-s

Heb dit ook meegemaakt mijn oplossing was: carburateur schoonmaken,benzinefilter vervangen,tank schoon spoelen,filtertje van de vacuum benzinekraan schoon maken,luchtfilter element vervangen en verse benzine erin.
 
ik heb ook een probleempje.

is de achterband moeilijk om te vervangen?
is het gewoon een kwestie van de bouten losdraaien en hem eraf halen?
en ik heb bij de voorband bij het remblokje een leiding doorgeknipt die naar het remblokje liep. omdat het remblokje helemaal vast tegen het remschijf aanzat! en dus niet goed kon rijden nu is hij dan wel weer goed maar de achterrem doet het ook opeens neit meer.
is het dan gewoon een kwestie van die rubbereslang een nieuwe erop te zetten?
alvast bedankt

Neosjee,

Beginner
 
Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)
 
Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.
 
derbi hunter

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com
 
Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top