Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Mijn snelheidsmeter wijkt erg af, bij een snelheid van 55 km/h loopt de meter al zo'n 70 km/h. Op zich kan ik hier wel mee leven.
Volgens mij maakt hij hierdoor echter ook veels te veel kilometers op de km-wijzer. Dat vind ik wel wat vervelender. Is het mogelijk de meter wat beter bij te stellen?
Een originele type/maat band zal al veel schelen.
 
Hey kort vraagje,

Mijn scooter maakt een tikkend geluid bij het voorwiel. hoe harder ik rij hoe sneller de tikken, op topsnelheid hoor ik het niet meer (teveel wind en uitlaat geluiden denk ik)
Het is niet een constante tik, er zit een soort van ritme in. Iemand enig idee?
Ik heb gekeken maar kan zo 123 niets zien wat los hangt of raar zit!

Ik rij op een Yamaha Neos 2005
 
Hey kort vraagje,

Mijn scooter maakt een tikkend geluid bij het voorwiel. hoe harder ik rij hoe sneller de tikken, op topsnelheid hoor ik het niet meer (teveel wind en uitlaat geluiden denk ik)
Het is niet een constante tik, er zit een soort van ritme in. Iemand enig idee?
Ik heb gekeken maar kan zo 123 niets zien wat los hangt of raar zit!

Ik rij op een Yamaha Neos 2005



mischien kilometer kabel, of voorwiellagertjes kapot(ofhoediedingenookheten:p)
 
Ik wil graag een leuke scooter opbouwen, frame + blok!

Wat zijn leuke frames die sterk zijn zodat ze niet dubbelvouwen als er een wat brutere setup opkomt!

Zat te kijken voor een italjet dragster, maar deze frames zijn erg duur en moeilijk te vinden (moet trouwens rollend frame zijn + kenteken) 2e vraag: wat zal zoiets kosten?
 
Haha :p

Zou een zip frame nemen ofzo, staan er genoeg te koop denk ik. En niet alleen op marktplaats kijken, op het verkoopgedeelte van scooter-freaks staat ook aardig wat te koop ;)
 
Weet ik eigenlijk niet! Voordele/nadelen?

Heb alleen nog maar mina ac gehad!

Wat ik kon vinden:

Vario en poulies zijn stuk groter en beter + de 17.5 mm carburateur ipv 12 mm.
Bredere rolletjes.
Langer vertand en koud gelagerd. (glijlager, dus zonder balletjes/rolletjes.
Rechte spiebaan.
KVS door het blok.

(lang leve google)

Maar het zal elkaar allemaal niet zo snel mislopen, maar dat is makkelijker een frame uit kiezen.
Of je moet een subframe enzo aanpassen om met een Mina blok op een Pia frame te rijden, of visa versa.
 
Wat ik kon vinden:

Vario en poulies zijn stuk groter en beter + de 17.5 mm carburateur ipv 12 mm.
Bredere rolletjes.
Langer vertand en koud gelagerd. (glijlager, dus zonder balletjes/rolletjes.
Rechte spiebaan.
KVS door het blok.

(lang leve google)

Maar het zal elkaar allemaal niet zo snel mislopen, maar dat is makkelijker een frame uit kiezen.
Of je moet een subframe enzo aanpassen om met een Mina blok op een Pia frame te rijden, of visa versa.

Thx, ik was aan het kijken voor frames met kenteken, maar dat is vrij duur! Ik ben nu bezig met een frame + mhr blok italjet dragster! Dus el toro loco schiet op mocht je je rollendframe nog willen verkopen!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top