Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Bij Minarelli is dat doodsimpel. Radiateur, slangen & waterpomp er af halen. Koel-fan op het vliegwiel schroeven, koelkappen er op en klaar.

Ik heb zelf mijn AC omgebouwd naar LC en dat was ook piece of cake.
 
Ik heb een vraag:

Ik heb een aerox uit 2005, zit alleen een yasuni R onder.
Maar nu wil ik:

-DR 70
-17,5mm Delortho
-Andere vario(weet nog niet welke)
-(yasuni R)

Maar wat moet er allemaal vervangen worden zodat het niet stuk loopt?(want een 70cc komt wel iets meer kracht bij kijken) Behalve grotere sproeier natuurlijk.

& hoe hoog zal de snelheid ongeveer zijn?
& trekt het een beetje goed op?

Alvast bedankt.
 
Net 70cc gemonteerd, maar hij komt voor geen meter vooruit? Denk dat het sproeier is, kan iemand dat zeggen?

Setup:
DR70
12mm carb sproeier 82
std vario @ 4,8 gram
gele drukveer malossi
omega zwart trekveren
 
Ik heb een vraag:

Ik heb een aerox uit 2005, zit alleen een yasuni R onder.
Maar nu wil ik:

-DR 70
-17,5mm Delortho
-Andere vario(weet nog niet welke)
-(yasuni R)

Maar wat moet er allemaal vervangen worden zodat het niet stuk loopt?(want een 70cc komt wel iets meer kracht bij kijken) Behalve grotere sproeier natuurlijk.

& hoe hoog zal de snelheid ongeveer zijn?
& trekt het een beetje goed op?

Antwoord graag?
 
naaldlager/krukas

heey misschien post i dit hier verkeerd maar ik zit met een probleem ik heb nou al 3x me naaldlager vervangen 1 die bij me krukas zat 1 normale naaldlager uit de winkel en 1 van malossie en elke keer loopt hij stuk hoe zou dit kunne komen?

ik heb me krukas zelf erin gezet maar misch zit hij scheef ofzo hij draait wel gewoon soepel en hoor niets aanlopen ook heb ik alles al helemaal schoon gemaakt maar kan het niet vinde

kan iemand me misch helpen ??

grtzz
 
Aloha,

Ik had laatst een nieuwe V-snaar gemonteerd, eentje van het merk Dayco. Nou merkte ik op het begin toen ik effe ging testrijden dat hij al meer grip had dan de vorige snaren die ik had (bando). Echter is dat verhaaltje nu anders... Bij een koude motor (en wat ik denk bij koude poulie's dus) slipt mijn vsnaar... Zo gauw ik een paar km heb gereden heeft hij wel weer genoeg grip. Ook als ik hem bij mijn vario eraf pak schuift hij meteen automatisch helemaal naar boven bij de koppeling, als hij al niet helemaal eruit valt...

Hoe kan dit nou ? Snaar is trouwens gewoon voor een Peugeot Speedfight (volgens de verpakking)
 
Aloha,

Ik had laatst een nieuwe V-snaar gemonteerd, eentje van het merk Dayco. Nou merkte ik op het begin toen ik effe ging testrijden dat hij al meer grip had dan de vorige snaren die ik had (bando). Echter is dat verhaaltje nu anders... Bij een koude motor (en wat ik denk bij koude poulie's dus) slipt mijn vsnaar... Zo gauw ik een paar km heb gereden heeft hij wel weer genoeg grip. Ook als ik hem bij mijn vario eraf pak schuift hij meteen automatisch helemaal naar boven bij de koppeling, als hij al niet helemaal eruit valt...

Hoe kan dit nou ? Snaar is trouwens gewoon voor een Peugeot Speedfight (volgens de verpakking)

Misschien lijkt het zo dat hij meer grip krijgt. Die zwaardere rollen geprobeerd?
 
Misschien lijkt het zo dat hij meer grip krijgt. Die zwaardere rollen geprobeerd?

Inderdaad nog geprobeerd ja, maar liep het alleen maar kut mee. Toen nog gemixt geprobeerd (4.3gr totaal) was ook niks, en toen weer met 4.0 maakte die opeens geen overtoeren meer... Bij de scooterzaak hier in 't dorp zeiden ze dat ik hem moest uitshimmen. Toen dacht m'n vader meteen weer dat die Dayco snaar geen zak waard is en moest ik een Bando gaan halen omdat ik die voorheen ook had >.< Morgen ga ik er denk ik weer mee bezig.
 
effe een snel vraagje, een bekende heeft een aprilia sr ditech uit 1998 maar die is vastgelopen. nu was mijn vraag, dat is toch gewoon minnareli horizontaal? of heeft die weer een speciaal type? mischien een rare vraag maar moet het echt weten.

met voorbaat dank.
 
Inderdaad nog geprobeerd ja, maar liep het alleen maar kut mee. Toen nog gemixt geprobeerd (4.3gr totaal) was ook niks, en toen weer met 4.0 maakte die opeens geen overtoeren meer... Bij de scooterzaak hier in 't dorp zeiden ze dat ik hem moest uitshimmen. Toen dacht m'n vader meteen weer dat die Dayco snaar geen zak waard is en moest ik een Bando gaan halen omdat ik die voorheen ook had >.< Morgen ga ik er denk ik weer mee bezig.

Waarom heb je dat neit gedaan dan als het daarmee goed liep en je gewoon aan een nieuw snaar toe was (hoeveel km heeft dat ding dan al wel niet gelopen voor er een nieuwe snaar op moet ..)
 
Waarom heb je dat neit gedaan dan als het daarmee goed liep en je gewoon aan een nieuw snaar toe was (hoeveel km heeft dat ding dan al wel niet gelopen voor er een nieuwe snaar op moet ..)

Omdat die snaar nog maar zo'n 3000-3500km erin zat.. Dus ik wilde iets sterkers proberen dan de originele snaar en toen kwamen ze met de Dayco snaar aanzetten.

Maar heb nu dus die nieuwe bando snaar erin zitten en nu is het weer bijna helemaal goed. Had alleen nog een dikke dip met wegrijden maar heb nu een ander koppelingshuis gemonteerd die de warmte beter af kan en dat scheelt dus ook al een hele hoop.

Die Dayco snaar is trouwens 1mm smaller dan de Bando, waarom is dat eigenlijk ? Met die Dayco snaar was de top wel ietsjes hoger..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top