Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

zo is het altijd al geweest, en zo blijft het. en anders doe je het toch zelf? hoef je echt geen genie voor te zijn. gewoon uit elkaar halen, en als je iets sloopt dan leer je daar weer van. zo is iedereen begonnen.

zo is het altijd al geweest, en zo blijft het. en anders doe je het toch zelf? hoef je echt geen genie voor te zijn. gewoon uit elkaar halen, en als je iets sloopt dan leer je daar weer van. zo is iedereen begonnen.

wil me werkpaard niet omzeep helpen :p
koop ik wel een zip voor, kwam vandaag maar halfdood aan op het werk met me fiets8P
toch bedankt:#

Benelli 491 ontsteking en achterkap

Ik heb dus een vraag.
Ik ga volgend week een benelli 491 kopen maar in de advertentie staat dat de ontsteking vervangen moet worden.
Is dit duur en waar kan ik dat vinden. Als ik in webwinkels kijk staan dr wel een paar dingen maar k weet dus niet welke ik moet hebben.
En mijn 2e vraag is of de achterkap van een benelli k2 op een benelli 491 past?

Het probleem is dat benelli falliet is, en er dus bijna geen optische dingen voor verkrijgbaar zijn. Ontsteking is er gewoon eentje voor minarelli horizontaal, moet je even kijken of het een ducati of yamaha ontsteking is.

Ik heb nu 3,3g rollen in mijn vario, maar 3 zijn er middelmatig versleten, en 3 zijn er gloednieuw. Ik heb ze om en om gedaan. Nu trilt mijn scooter als ik wat harder rij zo van: Sjoem, sjoem, sjoem. Dus niet één lange trilling maar steeds een trillingkje. Kan dit komen doordat ik om en om versleten en goede rollen heb gedaan?

Ga morgen namelijk rollen vervangen, maar misschien moet ik wel lichter/zwaarder? Optrekken, doortrekken en top zijn met dit gewicht bijna helemaal perfect.

Help plz. :)

EDIT: Heb vandaag malossi gele drukveer erin laten zetten (Zaten al zwarte trekveertjes in), kan het zijn dat het daarom is? Dat ik gewoon opnieuw rollen moet afstellen?

Thx!

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back