Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Kent iemand deze symptomen?

Na de eerste keer aankicken loopt de scooter stationair. Daarna ff gas geven waarna de scooter uitvalt, en wanneer je hem daarna aankickt valt die zonder gas te geven ook uit en wil die dus niet meer stationair lopen.

Idee what the problem is ?

hallo ,mijn naam is Vernon en ik ben al een paar weken lid.Ik heb een vraag bij het weg trekken dan lijkt het net alsof hij teweinig toeren draait maar dat is dan heel even tot een km 20 a 30 per uur.Daarna trekt ie wel door je merkt wel dat ie af en toe net iets teweinig toeren draait maar hij blijft doortrekken.Wat kan dat zijn?

Aerox bwj 2005

Mijn Setup:

70cc Athena sport
17.5 Dell
Artek vario en de zwarte drukveer die je erbij krijgt
heb nu 4.5 gr dr in zitten.
Daco v-snaar
Hebo koppeling met de blauwe trekveertjes
Giannelli shot

mn koppakking was kapot, dus ik mn cilinderkop eraf gehaald, alles kvs eruit enz.
maar toen ik mn uitlaat er ook maar afhaalde kwam er kvs uit de uitlaatpoort,
betekent dit dat er water in mn blok zit wss? en hoe erg is dat op schaal van 1 tot 10?

0. Want alles is al los...

Maar, waarschijnlijk leek het uit je uitlaat poort te komen. Omdat het dan in je uitlaat poort in gekomen toen jij je kop los haalde. ;)

Hallo ik zit met een vraag; wanneer ik met men scooter rijd "vooral tijdens het optrekken" hoor ik sinds kort een vreemt ratelend geluid ik zal maar zeggen het is net alsof er een stuk metaal ergens tegeaan schuurt of tikt en sinds ik dat geluid heb opgemerkt krijg ik mijn scooter ook niet meer afgesteld. Wanneer ik de buis van mijn luchtfilter volledig dicht knijp dan draait hij goed maar anders dan draait hij op hoge toeren, en ik heb al geprobeerd mijn stationair schroef in en uit te draaien maar daar reageert hij niet op. Ik heb ook al liggen luisteren en zien bij men vertanding maar ik denk eerder dat het een lager of een keerring is omdat hij wrs ergens valse lucht trekt, omdat ik hem niet krijg afgesteld. Ik heb ook al vollop de zoekfunctie gebruikt omdat ik me toch zorgen maak om dat geluid en ik de brommer bijna dagelijks nodig heb, zou ik willen voorkomen dat hij helemaal kapot gaat. Miss heeft er iemand van jullie ooit al hetzelfde meegemaakt ? ik zou dit zo snel mogelijk willen gemaakt krijgen.

ik ben mijn scooter aan het opknappen, kappen enzo, maar nu heb ik een ophoogblokje erop, en nu wil de luchtfilter er niet meer op. hebben jullie mischien suggesties of iets anders wat ik moet doen?

alvast bedankt.

Het beste voor je scooter is, om het ophoogblokje er weer vanaf te halen. Een standaard filter is namelijk een stuk beter dan een "powerfilter".
Ik neem aan dat de filter niet meer past omdat het ophoogblokje in de weg zit of iets? Misschien kun je een foto'tje maken en uploaden. Misschien dat het met een ander type ophoogblokje verholpen is.

ik heb op dit moment een stage 6 ophoogblokje erop. en toen ik hem er op had, houde de luchtfilter steeds mijn ding tegen zodat het blok niet helemaal omhoog ging toen ik gas gaf, ik kan mijn vering wel wat naar beneden doen, maar ik heb daar niet zo'n speciale sleutel voor:(

:? Lekker duidelijk verhaal. Je luchtfilter hield steeds je ding tegen... tja.

Bij een Aerox kan dit geen probleem zijn, het luchtfilter zit namelijk alleen aan het blok vast, en heeft niks met je frame te maken oid.

Status
Not open for further replies.
Back