Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hallo ik heb eens een vraagje: Mijn spatbord is gescheurd en rond de scheur staan ook een paar diepe krassen nu dit komt doordat de politie men brommer te ruw tegen de combie heeft gezet. Maar nu heb ik mijn schade vergoeding getrokken en nu zij men vader kun je dat spatbord ook niet zelf opknappen, dan heb je nog wat geld in je zak gestopt en nu was ik eens aan het denken, als ik nu over de lengte van de scheur en de krassen het spatbord een beetje rondom afplak, dan een beetje opschuren,wat spuitplamuur erover en dan met de juiste kleur aan de hand van de kleurcode dat gedeelte spuiten, aan de onderkant breng ik ook een speciale laag industriele lijm aan zodat de plamuur niet kan scheuren. Zou dit lukken zonder al teveel kleurverschil te merken?
 
Hallo ik heb eens een vraagje: Mijn spatbord is gescheurd en rond de scheur staan ook een paar diepe krassen nu dit komt doordat de politie men brommer te ruw tegen de combie heeft gezet. Maar nu heb ik mijn schade vergoeding getrokken en nu zij men vader kun je dat spatbord ook niet zelf opknappen, dan heb je nog wat geld in je zak gestopt en nu was ik eens aan het denken, als ik nu over de lengte van de scheur en de krassen het spatbord een beetje rondom afplak, dan een beetje opschuren,wat spuitplamuur erover en dan met de juiste kleur aan de hand van de kleurcode dat gedeelte spuiten, aan de onderkant breng ik ook een speciale laag industriele lijm aan zodat de plamuur niet kan scheuren. Zou dit lukken zonder al teveel kleurverschil te merken?

Om welk\wat voor spatbord gaat het dan?
 
hallo,

scooter wil niet starten omdat de ontsteking niet zit aangesloten denk ik. ik heb een zwartedraad met een ring eraan en een rode draad met een witte plug over , weet iemand waar deze naartoe moet? ook geeft de carburateur geen benzine door aan de cilinder kan dit hierboven beschreven de oorzaak daarvan zijn?

alvast bedankt !

het gaat trouwens om een puch nrg mc2 oud model
 
Last edited:
dat is de massakabel van o.a. de startmotor , de zwarte met de kabeloog komt onder het boutje van de spanningsregelaar die op de zijkant links op het frame zit , de achterste.

de rode kabel met stekker komt op het zwarte kastje wat daarnaast zit , daar is 1 stekker
vrij nu..

de gele pijl is waar het zwarte draad op komt , de rode waar de rode op komt.

Kopievanspanningsregelaar.jpg
 
bedankt voor de reactie inmiddels was ik daar ook achter gekomen nu het andere probleem, nu deze bevestiging weet ik zeker dat het goed zit , nu mijn cilinder krijgt geen bezine , ik heb net een goede 15 minuten staan kicken, maak ik mijn vlotter open er zit haast geen bezine in, is dit normaal want ik meen mij te herinneren van de vorige keer met mijn carburateur dat mn vlotter vol met bezine zat :S maar mijn laatste carburateur ontleding is al een tijdje geleden

PS; mijn cilinder heeft gewoon compressie , + er zit een nieuwe krukas in.. Kan het zijn dat de cilinder te weinig compressie heeft om het mengsel naar binnen te geleiden? doordat bijv.. de keerringen toevallig niet goed zitten, de krukas niet soepel genoeg draait?
 
Last edited:
Mijn scooter rookt ontzettend als ik hem na veel kicken aan krijg. Met het rijden gaat ie minder roken. Hoe komt dat?

Alvast bedankt
 
Last edited:
Nog een keertje, hihi:
Welke 17.5mm carburateurs passen er op een morini blok? Ik ben al iemand tegen gekomen die zegt dat hij een mina carb erop heeft gekregen, maar ik vraag me af of dit waar is... Voor morini zelf is weinig (tweedehands) te vinden, vandaar. ;)
Mja, in principe zijn carb's universeel, echter moet je wel opletten of je er eentje met de juiste specs monteert (denk aan olie aansluiting, kvs aansluiting, automatisch of handmatige choke).
 
Mja, in principe zijn carb's universeel, echter moet je wel opletten of je er eentje met de juiste specs monteert (denk aan olie aansluiting, kvs aansluiting, automatisch of handmatige choke).

Dank voor je reactie! _o_

Hmm.. Dus het beste is gewoon om even naar de dealer te gaan, daar even vergelijken met wat er nu op zit en dan desnoods het typenummer onthouden om hem op internet goedkoper te zoeken. Of misschien wel gewoon daar kopen..
 
Automatische choke, en misschien is je sproeier te groot.

Zegt het je misschien ook wat dat als ik start die na zo'n 5 a 10 seconden weer afslaat? (teveel benzine denk ik)
Dat klopt dan met jou idee van de sproeier toch (te groot)?

Kan 't ook zijn dat mijn stationair schroef op de carb niet goed is afgesteld?

Gr JCB
 
Is Adin 2t olie goede olie?
er staat wel een mooi verhaal bij
(2T Synthetic two stroke oil is geschikt voor 2-takt motoren, water en luchtgekoeld, met of zonder automatische mengsmering, in de door de fabrikant aanbevolen mengverhouding.Inhoud: 1 Liter.Specs: API:TA - CECTSC:3 - JASCO:FC - NMM:TC-WII:----Deze speciaal door Adin ontwikkelde 2-stroke oil is onder de zwaarst denkbare omstandigheden getest. Door toepassing van de meest moderne additives heeft deze 2-stroke oil deze zware test glansrijk doorstaan en wordt daarom speciaal aanbevolen voor motorcross, trail, off the road, karts, quad en alle andere hoog-toerige 2-taktmotoren.)

En was maar 5,5 euro, maar is het wel kwaliteit? anders koop ik liever castrol bijv...
 
Daar is 1 goede manier voor, en dat is chroomlook laten spuiten bij een zeer professioneel bedrijf, en dat kost aardig wat euro's denk ik want het is een bepaalde techniek wat niet elk bedrijf zomaar kan spuiten.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FHeMuJuUkn0"]YouTube - Alsa ChromeFX chroming System[/ame]

Zoals je ziet, blingt het wel goed, maar is de manier van spuiten heel vreemd
 
Daar is 1 goede manier voor, en dat is chroomlook laten spuiten bij een zeer professioneel bedrijf, en dat kost aardig wat euro's denk ik want het is een bepaalde techniek wat niet elk bedrijf zomaar kan spuiten.

...

Zoals je ziet, blingt het wel goed, maar is de manier van spuiten heel vreemd

:eek: zeer mooi resultaat maar denk idd dat er hier in 't goeie ouwe zeeland neit veel spuiters zijn die dat kunnen...
 
Hallo,

had een vraagje over peugeot vivacity, dat kleine tandwieltje naast de vario die kan meedraaien met de vario, maar die kleine kan je ook zo naar achter duwen moet hij niet op de variotandwiel blijven zitten of gaat dat vanzelf?

gr Johan
 
Dat kleine tandwiel drijft je bendex aan, dit is een vliegwiel dat uitkomt als die op een bepaald toerental komt en drijft zo je starterkrans aan. Kortom gezegt; allemaal onderdelen van je elektrische start
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top