Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

meppen (boerentaal:P) voorzichtig dus. bdankt voor de reactie ^^ ik heb het momenteel met een rubberhamer geprobeerd hij gaat inderdaad al wat spoepeler , moet ik hiermee doorgaan tot die krukas volledig soepel draait?

Een krukas zal nooit 100% volledig soepel draaien. Dit komt door de keeringen waarvan het gat net iets kleiner is dan de krukas diameter. Dit zorgt ervoor dat alles wordt afgedicht , en daardoor krijg je weerstand. Het zou zo goed moeten zijn gok ik.

hey mensen ik heb een vraajge,
Ik heb een aprillia sr gekocht zonder kenteken en nu wil ik hem laten keuren kan dat met een technigas terugloop uitlaat ?
want op internet las ik dat iemand zei dat een terugloop uitlaat niet door de keuring komt.

hey mensen ik heb een vraajge,
Ik heb een aprillia sr gekocht zonder kenteken en nu wil ik hem laten keuren kan dat met een technigas terugloop uitlaat ?
want op internet las ik dat iemand zei dat een terugloop uitlaat niet door de keuring komt.

Dat ligt er maar net aan of hij niet teveel herrie maakt en dat hij er niet te hard mee loopt.

ik ken persoonlijk iemand die er met een sneller uitlaat door is gekomen , maar wel begrensd en dus zowieso stiller..

desnoods stop je ook een prop in de demper , als ie maar redelijk loopt ,niet te hard en niet teveel lawaai heeft..

eventueel kun je zo bekijken hoeveel DB je scooter mag hebben , en dat meten of laten meten oid..

een maatje van me is door de keuring gekomen met een laser x pro, dus maakt niet uit.
had ook een metrakit cilinder maar was dubbel en dik begrensd dus maakt niks uit, zolang ie niet te hard gaat of geluid maakt..

ik heb 2 vraagjes:

1: is hier eigenlijk een soort wie is wie forum of iets dergelijks waar ik me even kan voorstellen want ben namelijk nieuw hier;).
2: ik heb voor mijn gpr een 19mm dellorto carburateur gekocht. alleen ik vraag me af waar ik ongeveer moet gaan zitten met mijn sproeier
mijn setup:

Carenzi 50cc blue racing ( tuned)
carters aangepast op de cilinder.
Leovince V6 uitlaat
doppler race krukas
orginele ducati onsteking
orginele koppeling met metrakit veren.
19mm dellorto carb.
19mm polini spruitstuk
orgineel membraam.
malossi filterbox.

ik hoop dat jullie me een beetje kunnen zeggen met welke sproeier maat ik moet beginnen. dit scheelt me dan weer een groot aantal sproeiers kopen.O-)

Ratelen in de carter

Ik hoor sinds kort geratel in de carter, maar als ik tegen de kickstarter aan duw is het geratel weg, eerst was het geratel niet zo erg maar het begint steeds erger te worden! Enig idee??

Nou dan moet je volgens mij in ieder geval even kijken of er wel vertandingsolie in zit

Zit er als het goed is gewoon in, heb geen olie onder mijn scooter gevonden, ook niet in mijn carter zelf (buitenkant vertandingsdeksel) Achterrem werkt overigens ook goed, als het daar misschien eruit zou komen. (geen olie op de remsegmentjes)

Status
Not open for further replies.
Back