Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Mijn DNA vertikt het om te starten, E-Start nooit gedaan kick nu niet meer. Kick pakt em wel, hoor em beetje grommen. Heb gekickt met niks benzine, heel licht gegrom, tot veel benzine en het blob blob blob geluid. Hij wil maar niet starten. Moet ik stelschroefje aanpassen ofzo op de carb? (Ontsteking doet het wel trouwens)
Ik heb ook t luchtfilter open gehad.

Verder wil ik ff de olie vervangen, zit nog maar 'n beetje in misschien dat dat het is, heb nu 2Takt van ELF bij de total gekocht, kan ik dit bij de andere olie gooien? (weet niet welk merk dat is)

Mijn DNA vertikt het om te starten, E-Start nooit gedaan kick nu niet meer. Kick pakt em wel, hoor em beetje grommen. Heb gekickt met niks benzine, heel licht gegrom, tot veel benzine en het blob blob blob geluid. Hij wil maar niet starten. Moet ik stelschroefje aanpassen ofzo op de carb? (Ontsteking doet het wel trouwens)
Ik heb ook t luchtfilter open gehad.

Verder wil ik ff de olie vervangen, zit nog maar 'n beetje in misschien dat dat het is, heb nu 2Takt van ELF bij de total gekocht, kan ik dit bij de andere olie gooien? (weet niet welk merk dat is)

Jij wilt olie vervangen met 2 takt olie? Een 2-takt verbruikt olie, een 4-takt gebruikt olie. Anders gezegd, bij een 2-takt (wat jou DNA is, denk ik) moet je je olie af en toe bijvullen net als benzine.
(Kan zijn dat je dat wel wist maar zo komt het niet over :P)
Ofdat je 2 verschillende olies kan mixen weet ik niet, lijkt me wel want komt vast vaker voor dat je een andere olie koopt dan er eerst in zat..

hallo,

ik heb pas een nieuwe krukas in mijn scootergezet en nou loop ik op een probleem bij mijn vario ,de moer haalt de de vario niet evenals dat mijn kickstarter de vario niet haalt.. wat doe ik verkeerd ?

alvast bedankt

edit: laat maar hangen heb t al .. schimring:P

Last edited:
Jij wilt olie vervangen met 2 takt olie? Een 2-takt verbruikt olie, een 4-takt gebruikt olie. Anders gezegd, bij een 2-takt (wat jou DNA is, denk ik) moet je je olie af en toe bijvullen net als benzine.
(Kan zijn dat je dat wel wist maar zo komt het niet over :P)
Ofdat je 2 verschillende olies kan mixen weet ik niet, lijkt me wel want komt vast vaker voor dat je een andere olie koopt dan er eerst in zat..

Anne bedankt voor je reactie en sorry voor de onduidelijkheid, ik had het wel door ja :p - Ik heb de olie er gewoon bijgedaan.

Heb nieuw veertje voor m'n kick besteld ik denk dat met kicken veel kracht verloren gaat in de te slappe veer.

hey mensen ik heb een vraagje ik samen met een maat een sr gekocht uitelkaar gehaald, en nu weer in elkaar gezet.
nu is het probleem dat ie wel start maar niet blijft lopen?
als hij wel start is het 8 seconden ofzo dat hij loopt en dan kan ik hem ook niet meer starten moet ik een tijdje wachten.
het gaat om een aprilia sr2000 morini helemaal orgineel alleen ontgrensde uitlaat.

Last edited:
hey mensen ik heb een vraagje ik samen met een maat een sr gekocht uitelkaar gehaald, en nu weer in elkaar gezet.
nu is het probleem dat ie wel start maar niet blijft lopen?
als hij wel start is het 8 seconden ofzo dat hij loopt en dan kan ik hem ook niet meer starten moet ik een tijdje wachten.
het gaat om een aprilia sr2000 morini helemaal orgineel alleen ontgrensde uitlaat.

check even of je de benzine toevoer slang niet klem hebt zitten ?

Wat kan er dan het probleem zijn als de scooter niet wil starten met kickstart en de ontsteking gewoon werkt, en de benzine er ook gewoon bij komt.. ?

Misschien kan iemand spreken uit ervaring ? :)

Wat kan er dan het probleem zijn als de scooter niet wil starten met kickstart en de ontsteking gewoon werkt, en de benzine er ook gewoon bij komt.. ?

Misschien kan iemand spreken uit ervaring ? :)

Te arm mengsel waarschijnlijk. Of teveel lucht. Verder zou ik proberen bougie te vervangen. Een vonk prima. Maar hoeft nog niet direct te betekenen dat 't een " goede " vonk is.

Te arm mengsel waarschijnlijk. Of teveel lucht. Verder zou ik proberen bougie te vervangen. Een vonk prima. Maar hoeft nog niet direct te betekenen dat 't een " goede " vonk is.

Als het mengsel te arm is, houdt dat in dat ik een grotere sproeier moet proberen toch? (Zou goed kunnen want er ligt een nieuwe uitlaat onder, hiermee heeft ie zo'n 3x gestart en één keer een endje gereden)

Nog een keertje, hihi:
Welke 17.5mm carburateurs passen er op een morini blok? Ik ben al iemand tegen gekomen die zegt dat hij een mina carb erop heeft gekregen, maar ik vraag me af of dit waar is... Voor morini zelf is weinig (tweedehands) te vinden, vandaar. ;)

Status
Not open for further replies.
Back