Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hallo,

ik was ff nieuwschierig of iemand ongeveer weet hoe hard een aerox met een doppler s3r chroom en 17,5 dell. carb zal lopen?
Aangezien hierover op internet eigenlijk vrij weinig te vinden is, wel voor speedfietsen maar niet voor aerox.
Het afstellen word door epc gedaan dus dat komt wel goed:W

badankt.
 
Last edited:
Met een grotere carb win je niets aan snelheid. Met zo'n uitlaat zal hij rond de 80 echte lopen. Veel meer snelheid haal je er toch niet uit, meestal is het enige wat er te winnen valt met een andere uitlaat is koppel.
 
Een ngk bougiekabel hoe sluit je die aan bij minarelli ?
Ik heb de oude uit de bobine getrokken en de nieuwe draait er wel in maar als je een snok geeft komt hij terug los.

Ook is hij wat te lang kan je er gewoon een stuk afknippen ?
 
Je kan er zo een stuk afknippen ja. Een bougie kabel moet je erin en eruit draaien, wat je al verkeerd hebt gedaan. Je moet echt hard duwen, en vervolgens draaien. Wat ik zelf altijd doe is eerst even een gaatje op de goede plek maken, met een schroef oid, zodat je weet dat je op de goede plek draait.
 
Het KAN zijn dat je de "schroef" die in je bobine zit gemold hebt, kan je zo zien door er even naar te kijken (evt met een zaklampje op te schijnen). Je moet zoals spNk zegt wel duwen en draaien tegelijk idd, niet gewoon er tegen aan houden en dan draaien dan "pakt" die hem niet.

Had je de vorige eraf geTROKKEN of eruit gedraaid??
 
Het KAN zijn dat je de "schroef" die in je bobine zit gemold hebt, kan je zo zien door er even naar te kijken (evt met een zaklampje op te schijnen). Je moet zoals spNk zegt wel duwen en draaien tegelijk idd, niet gewoon er tegen aan houden en dan draaien dan "pakt" die hem niet.

Had je de vorige eraf geTROKKEN of eruit gedraaid??
Ik heb de vorige eraf getrokken niet gedraaid dat is mijn fout.
Er stak nog wat rubber in de bobine maar dit heb ik eruit kunnen halen met een punttang en circlipstang.

Ik zal straks eens proberen goed duwen en draaien.
 
Vast een 'n00b' vraag maar oké..
Als je scooter helemaal standaard is, en je haalt de varioring er uit,
is het dan zo dat je verder niks hoeft te veranderen of af te stellen?
En natuurlijk wel met prestatie (snelheid) verhoging? ..
Zoja, wat is dan ongeveer de gemiddelde snelheid die je verhoogt..
Thankss.
 
Lees zijn andere topic, zijn dealers en hijzelf hebben een montage fout gemaakt bij het monteren van een revisie setje van de waterpomp, en deze gaat elke keer stuk (door het fout monteren).
 
Lees zijn andere topic, zijn dealers en hijzelf hebben een montage fout gemaakt bij het monteren van een revisie setje van de waterpomp, en deze gaat elke keer stuk (door het fout monteren).

Hij is 3x gereviseerd, 5 keer compleet vervangen.. Ben er nogal klaar mee en heb goede ervaring met AC. Bovendien is het een goede reden voor een leuk project. Ik was namelijk al een tijdje bezig met een aantal aangepaste kappen die airflow naar cilinder bevorderen, dus waarom niet?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top