Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ik weet niet over welke scooter je praat maar als dat een zeldzaam ding is ga je zoiezo met spullen blijven zitten.

Het betreft een Zenith.. dus niet zo heel zeldzaam. Maar het gaat in onderdelen weg, dus je moet geen compleet lopend blok verwachten. Bv vario los, koppeling los, carters met krukas en ontsteking.... etc ;)

Hoi,
Ik heb net een grotere sproeier gezet op men booster,
hij heeft een standaard 50 cc , gele trekveertjes van leo, gewichtjes van leo 5,3 gr en een leovince zx-R .
Ging redelijk met de originele sproeier maar de uitlaat is ontgrensd en moest ik met men sproeier wat groter, alleen nu krijg ik hem niet goed afgesteld , maw hij wil niet goed weg in het begin, iemand?
de nieuwe sproeier is een 96

Zoveel keus is er niet echt,

Gianelli Extra Chrome
Leovince Handmade geloof ik?

Denk dat het onderling weinig verschilt in kwaliteit van de chroom.
Wat is je budget en voor wat voor scooter/cilinder is het?

Chroom is moeilijk te onderhouden omdat als er eenmaal een spat roest op zit, je niet zomaar even de staal borstel erop kan zetten omdat er dan geen chroom blijft zitten.

Chroom is nog steeds gewoon een soort van coating namelijk.

Dus met een chrome pijp zul je hem steeds droog moeten maken als je door regen rijd, en je zal hem regelmatig moeten poetsen met chroom poets om hem netjes te houden.

En eens in de zoveel tijd commandant 4 gebruiken, voor doffe plekjes en kleine krasjes.
Niet te vaak gebruiken, want het is een soort schuur poets.

Ook kan je een chrome pijp niet insmeren met olie, gaat er erg lelijk uit zien.

Je wilt een chrome pijp 1 keer in de maand in de chroom poets zetten?

Hoe vaak rijd je, 1/2 keer per week met alleen droog weer? (dan kan het wel)

Als je hem naar je werk gebruikt, 5 dagen in de week, dan is chroom poets eens per maand niet genoeg.
Vooral niet als je door de regen rijd.

Verder is een Stage 6 uitlaat wel degelijk.

Of jij het geluid mooi vind moet je zelf oordelen.
Sommige vinden het niks, sommige wel, iedereen heeft zo zijn smaak.

Status
Not open for further replies.
Back