Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Advies is dus om het gewoon lekker te laten doen, zovaak moet je een cillinder toch niet honen.
En dan weet je zeker dat het goed gedaan word.

met een beetje inzicht en goede meet apparatuur moet het prima lukken?

anders:

gewoon lekker te laten doenEn dan weet je 'zeker' dat het goed gedaan word.

verder

zovaak moet je een cillinder toch niet honen.

Dat moet je dus eerst meten. Maar voor je je cilinder opmeet moet je dus eerst je nieuwe zuiger meten. Met een gewone micrometer. En naargelang de kleine overmaat daarvan kan je je cilinder honen om alles gans nieuw te krijgen.

Honen heeft geen zin als je erna gewoon een std zuiger in knalt.
Integendeel, dan heeft de zuiger nog meer speling.
 
ik heb even een vraagje. heb net een 2de hands beta ark van een vriend gekocht. maar uitlaat is niet zo heel mooi meer. beetje zwart enz. hoe kan ik die het best schoonmaken dat ie weer zo goed als nieuw lijkt? en welke olie kan je het beste gebruiken??
alvast bedankt:)
 
Als hij zijn contact vooraan t schoolplein al uitzet en naar z'n plekkie rolt, pomp je behoorlijk wat benzine je blok in, net of je 5 minuten zonder contact staat te kicken, niet dan?
Neuh dat zal wel mee vallen. Je carb staat immers dicht/stationair stand.
Verder geloof ik ook niet zo in verzuipen. Als je scooter verzopen is, is het enige wat je even hoeft te doen de bougie eruit draaien en deze even droog maken. Dat eeuwige gelul dat als je zonder bougie dan kickt er benzine uit stroomt... Mensen moeten even goed nadenken dat wat in de cilinder komt eigenlijk niet meer is dan een benzine damp (mengsel van lucht en benzine), en voor dat dat uberhaupt een plasje vormt ben je al lang aan het kicken.
 
Klein vraagje:

heb een Aprillia Amico, sinds kort valt hij onderweg na meestal 20min rijden uit.
heb bougie vervangen, alles schoongemaakt, benzine filter opgezet.

heeft iemand een idee om mij uit de brand te helpen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top