Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

nog 1 vraagje dan :P.

scooter heb ik klaar.

yamaha aerox lc.

50cc standaard cillinder uitgehoned.
met nieuwe zuiger vertex.
en technigas rs70 uitlaat .
alles ontgrenst.

moet ik dan de scooter opnieuw inrijden....?
is dat dan ook 500 km .

en wat is de beste manier .....?

graag een reactie.

b.v.d

Alleen nieuwe zuiger? Eerste twee ritjes (tot hij helemaal warm is) rustig aan doen, daarna blazen met die zooi. Bij nieuwe cilinder + zuiger eerste paar dagen rustig aan (spelen met gas, niet te lang volgas). Neem aan dat je wel over de 100km gaat in een dag of 3/4

ja dat is wel de bedoeling wil 50 per dag maken.

alleen het is een standaard aerox 50 cc cillinder uitgehoned .
dus dan is eingelijk de cillinder wand toch ook nieuw of.....?

ik hoor het graag

Ik rij zelf alleen de eerste paar dagen voorzichtig (alle gasstanden benutten, niet teveel volgas, klein beetje warmrijden) en dan na 100km die je toch zo te pakken hebt gewoon blazen met die hap. Het is ijzer, geen porselein :p

goeie dag mede speed freaks
ik heb ff een vraag je ik heb een aprilia rally LC waar de achter rem leiding van kapot is
nu heb ik meerdere zaaken gebeld maar niemand heeft er 1 weten jullie mischien een andere
oplossing of er een van een ander model op past of zo alvast bedankt

Ik ben er niet 100 % zeker van, dus misschien is er iemand die het kan bevestigen, maar:

Afmeting: 12x17x13.
12x17 lijkt idd te kloppen, maar er zit ook verschil in breedte....

Dus een nieuwe vraag: Zou een 12x17x16 naaldlager passen in een DR70 zuiger?

@ maartuh: Dan betaal je wel meteen de hoofdprijs, voor €20-30 minder heb je waarschijnlijk een Galfer leiding en die doet zeker niet onder voor een originele.

Flauw van m'n fluitende uitlaat dus vandaag maar even Bosal uitlaat cement opgehaald, er riant tussen gesmeerd (pakking - uitlaat - cilinder) en vastgezet.

Nu vraag ik me af, hoe lang moet dit drogen, want dit staat niet op de tube.
Wel heb ik ergens gelezen dat dit hard word zodra er warmte bij komt, maar twijfel daar over..

Ik heb ook wat vraagjes over me aerox.
ik heb vrijdag een aerox gekocht uit 2006 maar hij heeft wat mankementen,
*met de sleutel krijg ik me buddy niet open dan moet ik aan dat draadje trekken bij me contact wat kan ik hier aan doen?
*met de electrise start strat die niet je hoort hem wel proberen maar er gebeurt niks en met kiken staat die in 1x aan, wat kan ik hier aan doen?
*als ik met me voorrem rem dan brand me achter licht en als ik met me achterrem rem dan brand er geen licht, wat kan ik hier aan doen?
*me rem olie en me remblokjes waren helemaal op dus heb nieuwe blokjes er ingezet en nieuw olie maar er gebeurt niks als ik blijf pompen, wat moet ik doen?

ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen want ik wil zo graag op me roxie reiden!

Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back