Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Fabeltjes noem ik dat.

Je kan toevallig een pijp met een fabrieks fout hebben gehad, maar over het algemeen ligt het gewoon aan de eigenaar.

En je kan niet zeggen een uitlaat roest snel, dit ligt wederom aan de eigenaar.
Als jij nooit wat onderhoud en elke dag door de regen rijd, tja, dan is hij snel verroest ja.

Ik doe inmiddels al een jaar met mijn Yasuni en nog geen spatje roest.

Verder is een sito + vrijwel gelijk aan een standaard Runner uitlaat, zal misschien net iets schelen, maar dat is niet eens noemenswaardig.
 
Fabeltjes noem ik dat.

Je kan toevallig een pijp met een fabrieks fout hebben gehad, maar over het algemeen ligt het gewoon aan de eigenaar.

En je kan niet zeggen een uitlaat roest snel, dit ligt wederom aan de eigenaar.
Als jij nooit wat onderhoud en elke dag door de regen rijd, tja, dan is hij snel verroest ja.

Ik doe inmiddels al een jaar met mijn Yasuni en nog geen spatje roest.

Verder is een sito + vrijwel gelijk aan een standaard Runner uitlaat, zal misschien net iets schelen, maar dat is niet eens noemenswaardig.



sitoplus heb die gare secundaire lucht shit niet
allemaal onzin als je het mij vraagt voor die gare emissie uitstoot enzo
jij kan toch ook niet door een rietje ademen:p
Daarintegen als je nou egt iets wil hebben wat interessant is neem je polini no smoke
 
Meeste mensen die een 4 takt opvoeren knallen er een 95cc'tje onder met race nokkenas en de meuk.
Die hebben dan meestal ook een verbruik van 1 op 20.. en zijn vaak net zo snel als een 2 takt met terugloper.

Dus of het toekomst gaat hebben ligt helemaal aan de komende jaren en hoeveel 2 takt scooters er nog verkocht gaan worden.
 
sitoplus heb die gare secundaire lucht shit niet
allemaal onzin als je het mij vraagt voor die gare emissie uitstoot enzo
jij kan toch ook niet door een rietje ademen:p
Daarintegen als je nou egt iets wil hebben wat interessant is neem je polini no smoke

je zou eens moeten weten hoe fijn een sito loopt op bv een mina... zeker als je hem ontgrenst... :)
 
Meeste mensen die een 4 takt opvoeren knallen er een 95cc'tje onder met race nokkenas en de meuk.
Die hebben dan meestal ook een verbruik van 1 op 20.. en zijn vaak net zo snel als een 2 takt met terugloper.

Dus of het toekomst gaat hebben ligt helemaal aan de komende jaren en hoeveel 2 takt scooters er nog verkocht gaan worden.

Je bedoelt 75/80cc?
 
Vraag??
Stel je bent aant testen enzo en nadat je er achter komt dat een scheutje olie bij je benzine @ monteren 70cc NIET GOED IS :(
Dan tank je paar keer en zijn je test resultaten opeens goed :D
Vervolgens heb je bijna de juiste sproeier maat en krijg je net zulke dingen als toen er teveel olie in je peut zat ???
Nou dan ga je eens kijken enzo en zie juh opeens olie bij juh uitlaat spruit en je voet OWJEE8PWTF??
Nou dan ga je dus kijken (uitlaat los) en opeens zie je het godverdegodver die olie kabel stak niet goed in het nippeltje dus hij stond aardig open denk ik?
Hoelang ga ik hier last van houden kan het kwaad en wat te doen??

Welcome in my world ( wat een dag:r)

Wat dacht je van de olieslang weer goed vast zetten, en indien nodig ontluchten?

En een dopje olie door je benzine kan echt niet zo erg je test resultaten beinvloeden, dus dan zal er iets anders mis zijn met je scooter.
 
Nope, de echte diehards hebben meestal een 95cc'tje eronder zitten.
Kijk namelijk nog welleens op Kymco forums en dergelijke ;)

Nog nooit gehoord/gezien.

Welk merk, en hoeveel sneller ga je dan een 80cc? (richtlijn)

Heb een 80cc Malossi gehad op een 4 takt Zip, en vond het nou niet echt spetterend.
 
Weet ik veel hoeveel ze sneller gaan, ligt helemaal aan de scooter denks.
Maar zoals je zelf ook wel weet heb je bij een 4 takt veel meer cc's nodig hebt als je wat power wilt hebben.

Verder hou ik me niet zoveel bezig met 4 takten.. maar misschien toch eens interessant om een 4 takt scootertje te kopen nu ik er aan denk..
 
Ik begin er niet meer aan, 2 takt is gewoon zoveel leuker om te berijden.
Alleen als verbuik je boeit moet je voor een 4 takt gaan.

-

Maar de 125cc 4 takjes rijden zo 100-110 km/u.

En de 80cc 4 taktjes zo 70-80 km/u.

Dit is dan gewoon origineel, en dus niet extra grote carbs, snelle nokkenassen, etc, etc.

Verder had mijn Zip met alleen de 80cc Malossi een leuk koppel, trok hem net iets van de grond (afhankelijk van je zit houding), maar reed maar 70-75.
Dus ik vroeg het me af wat een 95cc dan doet kwa koppel en top.

Ga me morgen middag maar eens inlezen, heb je een linkje van dat forum waar je het hebt gelezen?
 
Wat dacht je van de olieslang weer goed vast zetten, en indien nodig ontluchten?

En een dopje olie door je benzine kan echt niet zo erg je test resultaten beinvloeden, dus dan zal er iets anders mis zijn met je scooter.


was de kabel en die zit weer goed nu en dat dopje kan ook best een scheutje zijn geweest:D
Hij loopt al weer nu gelijk ff membraampje vervangen
Morgen weer verder bougie was nog zwart
En een verkeerd mengsel kan toch een bougie verneuken dat ie buiten zone vonkt enzo?
Want ik heb t idee dat ik een vertekend sproeier beeld krijg door die olie
De eerste testrun stotterde hij erg onderin maar toen ik t gas opentrok knalde hij er egt vandoor was 88 sproeier voorwieltje wou gewoon omhoog
heb ondertussen met verschilende sproeiers gereden maar nooit meer zon koppel gehad.
Na goeie benzine was ik redelijk close totdat ik tijdens tjekke bougie per ongeluk die kabel uit zuh nippel wipte:D
en ja hij stond open :S
 
Last edited:
De kabel van je oliepomp?
Dan heeft je scooter dus al die tijd zonder olie gezeten, en is het dus alleen maar beter dat je dat 'scheutje' olie in je tank had gedaan.

Of stond hij juist constant open?
 
Ik begin er niet meer aan, 2 takt is gewoon zoveel leuker om te berijden.
Alleen als verbuik je boeit moet je voor een 4 takt gaan.

-

Maar de 125cc 4 takjes rijden zo 100-110 km/u.

En de 80cc 4 taktjes zo 70-80 km/u.

Dit is dan gewoon origineel, en dus niet extra grote carbs, snelle nokkenassen, etc, etc.

Verder had mijn Zip met alleen de 80cc Malossi een leuk koppel, trok hem net iets van de grond (afhankelijk van je zit houding), maar reed maar 70-75.
Dus ik vroeg het me af wat een 95cc dan doet kwa koppel en top.

Ga me morgen middag maar eens inlezen, heb je een linkje van dat forum waar je het hebt gelezen?

4 takt is dus wel degelijk interessant als je graag hard wilt optrekken, maar niet heel snel wilt gaan. En als je kunt leven met dat stofzuiger geluid..:P

Jammer dat het allemaal nog zo prijzig is als je een beetje rap wil gaan, 24mm carb/80/90cc/race vario/snelle nokkenas/krukas etc.

Zal morgen m'n browsergeschiedenis even doorlezen, kijken of het er nog instaan ergens.. Nu ga ik in ieder geval slapen, morgen weer half 9 tot 5 x|
 
Ja voor koppel vs top is het wel leuk. (als je lage top wilt)

Verder heb je er geen kut aan, zoals je zelf ook zei, dat geluid. ;(

Vind een 4 takt pas leuk worden bij grote hoeveelheden cc's, denk aan 250cc +.

Dan is het geluid ook gruwelijk. -:-
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top