Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Ik heb een vrij diepe kofferbak dus kan er wel 2 kwijt eventueel, maar wil met 1 beginnen :)

Okee, ik vroeg dat omdat je met 1 woofer op een monoblok beter een dvc sub kan nemen(2x4 ohm). Maar als je er 2 zou nemen, dan kan je weer beter gewoon svc 4 ohm nemen, want de 2 woofers samen maken dan 2 ohm.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je dit voor de wooferkeuze dus eigenlijk van te voren al moet weten. Je kan eventueel best ook gewoon met bv 1 xt12-04 beginnen en hier later eventueel nog eentje bijzetten. Met 1 speel je dan op 4 ohm, en die macrom levert dan 250w rms. Met 2 speel je dan op 2 ohm en dan levert het blok 500w rms, gewoon dubbel zo veel dus.
:)
 
Owkee, nou wat ik dan aan zou raden is:
-MTX X704
-MTX THS502
-MTX THX693
-Macrom M2A.500D
-XT12-04 / 5512-04 (dit is als je later nog naar 2 woofers wilt, dus nog een xtra erbij)
-XT12-44 / 5512-44 / 7512-44 (dit is als je het zowiezo bij 1 woofer wilt laten)
 
Owkee, nou wat ik dan aan zou raden is:
-MTX X704
-MTX THS502
-MTX THX693
-Macrom M2A.500D
-XT12-04 / 5512-04 (dit is als je later nog naar 2 woofers wilt, dus nog een xtra erbij)
-XT12-44 / 5512-44 / 7512-44 (dit is als je het zowiezo bij 1 woofer wilt laten)

X704 tikt aardig aan :X Maar dan ben ik wel compleet idd en kan ik wel weer paar jaartjes vooruit denks :)
 
Oke, even snel na zitten denken, ik ga denk morgen alles zover mogelijk afmaken:) Maar ik sluit me woofers tijdelijk op me JBL GTO-75.4. ( 284 watts RMS x 2 channel at 4 ohms) dan kan ik ze mooi inspelen. In de tussen tijd koop ik dan ook degelijke condesator (soundstream denk ik:) ) en dan proberen we het over anderhalf maandje nog eens:) wel jammer :'(

En dan word het aansluit schema zo?



(dus zonder condesator ertussen) en 50mm2 voedings kabel :D en die word bij verdeel blok gesplist in 1 van 20mm2 :) Maar zooitje is nu wel zwaar afgezekerd (op 160ampere) en in me amp zit er 1 van 30 ampere (denk ik) maakt niks uit? :) en massa kabel van accu kan ik die bij ook onder me motorkap gooien waar al een massa punt is en waar al kabels naartoe gaan? :)

zou het zo doen:
50 mmq2 massa van accu naar chassis.
50mmq2 massa achter. of iedere versterker appart.
50 mmq2 voeding naar achter.. en die +/- 150A afzekeren
Dan naar je verdeel blok.
Op je crunch zat ook een zekering van 100A dacht ik.?
Dan op je verdeel blok ook 100 A doen.
Niet dat hij de voledige 100 A trekt..

Maar zou persoonlijk niet de jbl proberen. gewoon je crunch.

Ipv condensator van 100 euro of meer.. koop een accu er bij!
heb je veeeeeel meer aan..
dat is veel beter dan een condensator.
Afgelopen week ook 1 nieuwe accu er in gezet.
74ah.. was 115 euro kwijt.

En dan vanuit je voeding 50mmq2 naar je 2de accu en dan vanuit daar naar je versterkers.
 
Zo, ik ben er ook uit :)

Vanwege me financiele status en eigen ervaringen ga ik het net ff anders doen :+

Het word nu:

- X704
- THS 502
- THX 693

Dus in de deur en in de hoedeplank, dit omdat ik hier persoonlijk betere ervaring mee heb. Nu kan ik de maand erop de sub XT-12-04 en Macrom - M2A.500D kopen mocht ik meer willen. Kan dan altijd nog besluiten om de speakers in de hoedeplank niet meer te gebruiken.
 
ja die heb je dan toch al, dus dan zou ik ze gewoon blijven gebruiken :)
lijkt me een goed setje zo!
Moet ik wel WEER naar de importeur, omdat ik de 13cm compo en de thx nog niet op voorraad heb :p
 
ja die heb je dan toch al, dus dan zou ik ze gewoon blijven gebruiken :)
lijkt me een goed setje zo!
Moet ik wel WEER naar de importeur, omdat ik de 13cm compo en de thx nog niet op voorraad heb :p

scheelt voor jouw dat ik het pas over 3 weken nodig heb :#
 
Ik raad idd ook een extra accu aan ipv een soundstream cap, maar ik weet niet in hoeverre dit gaat passen natuurlijk.
reserve wiel bak past altijd.. :)

Zo, ik ben er ook uit :)

Vanwege me financiele status en eigen ervaringen ga ik het net ff anders doen :+

Het word nu:

- X704
- THS 502
- THX 693

Dus in de deur en in de hoedeplank, dit omdat ik hier persoonlijk betere ervaring mee heb. Nu kan ik de maand erop de sub XT-12-04 en Macrom - M2A.500D kopen mocht ik meer willen. Kan dan altijd nog besluiten om de speakers in de hoedeplank niet meer te gebruiken.

macrom 500d leeft dan nog niet op 4 ohm.. :)
wordt pas wakker op 2 ohm ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top