Het grote ICE-topic #6

Status
Not open for further replies.
Ff checken of er ISO stekkers achter liggen voorbereid.. dan is het een kwestie van klikken.. en klaar
 
als t echt een oud lijk is ligt er geen geschakelde plus (rood) achter de radio. die zelf even maken. kun je bijvoorbeeld van je aansteker afhalen, maar mooier is t om m vanaf de zekeringkast te plukken. wel zo veilig. even een multimeter erbij natuurlijk. voor t aansluiten van speakerdraden op een isoblok, penlite batterijtje erbij en tussen de kabels houden, dan hoor je de speaker kraken en weet je welke kabel bij welke speaker hoort. Klopt je balance en eventueel fader ook nog :)
 
vraagje,

maakt het verschil uit of je subwoofers (2) in serie of parallel aansluit ?

heb nu parallel.
 
vraagje,

maakt het verschil uit of je subwoofers (2) in serie of parallel aansluit ?

heb nu parallel.

maakt wel degelijk verschil!
in serie krijg je met 2 woofers van 4 ohm een impendantie van 8 ohm.
zet je ze parallel dan heb je een impendantie van 2 ohm!
 
als t echt een oud lijk is ligt er geen geschakelde plus (rood) achter de radio. die zelf even maken. kun je bijvoorbeeld van je aansteker afhalen, maar mooier is t om m vanaf de zekeringkast te plukken. wel zo veilig. even een multimeter erbij natuurlijk. voor t aansluiten van speakerdraden op een isoblok, penlite batterijtje erbij en tussen de kabels houden, dan hoor je de speaker kraken en weet je welke kabel bij welke speaker hoort. Klopt je balance en eventueel fader ook nog :)

din is uit 1994 o.a?

En anders zn stekker scoren en die er zelf aan bakken

zal eens kijken, thx !

Ff checken of er ISO stekkers achter liggen voorbereid.. dan is het een kwestie van klikken.. en klaar

zal eens loeren, thx !
 

oke ben nogal noob betreft ice

maar net even getest en kwam er achter dat die in serie minder pompt als parallel..


dus ik ging even achterliggende theorie zoeken (zover ik het snap :V)

mijn subs (12 inch) hebben een revc (DC VC res) van 3,89ohm dus ik had 4ohm in gevuld in die link.

er kwam dus 4 ohm , 16ohm , 1ohm , 4ohm uit .

dus ik kijken naar mijn specs van mijn mono vertsterkert : 700 watt rms @ 4 en 1000rms @ 2 ohm

maar ik kwam niet bij 2ohm uit dus maar 1 sub ingevult en daar kwam ik wel op 2ohm uit

dus gaat het in theorie harder dan met 2 subs?

of werkt mijn wijze van berekenen(?) niet :p??
 
Als je woofers dubbelspoels zijn(dat maak ik op uit je post) dan kan je met 1 woofer op 2 ohm komen, met 2 woofers niet. dan had je enkelspoels moeten nemen of 2x2 ohm spoelen.
 
volgens mij zijn ze maar enkel spoels omdat heb maar een + en -

dus die gebruiks aanwijzing snap ik niet helemaal :p

verder heb ik ze parallel geschakeld en hem afgesteld volgens gebruiksaanwijzing en hij pompt goed door dus ik vind het wel goed zo.

bedankt voor jullie reactie's
 
Geef de volledige specs van je subs en je amp eens dan reken ik t wel ff uit. Anders sloop je je spullen misschien.
 
1zzl65x.jpg



zaterdag deze gekocht, dinsdag hadden ze ingebroken in me auto en radio gejat.
dus nu deze gehaald ben er erg tevreden over.
 
volgens mij zijn ze maar enkel spoels omdat heb maar een + en -

dus die gebruiks aanwijzing snap ik niet helemaal :p

verder heb ik ze parallel geschakeld en hem afgesteld volgens gebruiksaanwijzing en hij pompt goed door dus ik vind het wel goed zo.

bedankt voor jullie reactie's

dan heb je zowie zo geen dvc woofers als ze maar enkel aangesloten kunnen worden.

Als jij je impendantie meet op de aansluitingen bij de versterker wat geeft je multimeter dan aan?

mocht je namelijk perongelijk op 1 ohm aan het spelen zijn heb je grote kans dan je problemen gaat krijgen.(alles naar de klote bv )
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top