Het grote ICE-Topic #8!

Vandaag bezig geweest met de subwoofer anders monteren in mijn auto. Vantevoren zat hij in een gesloten kist in deze auto. Het enige wat hij deed was trillen, verder merkte ik er maar weinig van dat hij aanwezig was :p. Naderhand in de golf gelegd en 2 gaten erin geboord (in de kist uiteraard :rolleyes: ). Dat was al stukken beter! Toch heb ik het idee dat hij zijn lucht niet zo lekker kwijt kan. Dus dan gaan we hem eens op deze manier proberen:

Subwoofer405_zps5b84d100.jpg


hij zal iig genoeg ademruimte hebben nu.

Zo gaat het al helemaal nergens naar klinken... en je sloopt hem aardig snel.
Beste gewoon een gepoorte kist op maat.
 
IK ben eens even goed gaan zoeken waar het aan gelegen kan hebben. Er waren meerdere dingen fout. De manier hoe de vorige eigenaar de sub in de kist aangesloten had. Hij zat parallel aangesloten, waardoor hij dus op een halve ohm speelde op de versterker. De kist zelf klopt geen hout van (ook door de vorige eigenaar gemaakt) en ik heb gewoon te weinig toevoer van stroom, dus ik zal een goede condensator nodig hebben.

Ook ben ik ook rond gaan kijken wat deze sub in free air doet en dat is niet wat ik ervan verwacht, dus er zal idd een gepoorte kist gemaakt moeten worden. Een T1 kan wel in een gesloten kist, maar ik vind een gepoorte kist een mooiere klank hebben.

Hij gaat dus weer uit de hoedeplank, bedankt voor je advies spNk.
 
Back
Top