Het grote ICE-Topic #8!

Advertisement - register to remove this

Wat is een beetje een redelijk compo-setje voor rond de 200?
Neigde weer naar Hertz ESK 165 omdat het lekker klonk, alleen heb het al twee keer opgeblazen ;/
 
Knap :p

Ik heb een 13cm Hertz compo setje in m'n A3 gehad en achterin een 16.5cm en die dingen hebben echt volgas staan stampen.. nooit kraakjes/defect gegaan :)

Ik vond de MTX setjes te schel.. daarom voor Hertz gegaan.. ziet er ook netjes uit. Maargoed is net waar je voorkeur naar uit gaat / welke muziek je veel draait.
Audio System is mss ook nog een overweging waard.. of MB Quart (ebay :p)
 
Haha twee keer de tweeters hoor, twee keer ook los gekocht maar dat was een duur grapje, na de tweede keer dus maar gewoon een nieuw setje gekocht van Fusion (knallen maar goedkoop en schel) en dat was precies wat ik verwachtte, al heeft het een stuk langer gedraaid dan de Hertz bij elkaar .
 
Ik heb gisteren mijn subwoofer aangesloten, heb een MTX RT604 met een JBL GTO1502D, gaat allemaal super hard alleen ik vind dat de bass te veel "klapt".

Ik heb hem verder nog niet afgesteld, en zit nog op een cheape radio maar kan dit te maken hebben met de kist? Ik heb de subwoofer al heel lang staan en ik heb altijd al het idee gehad dat de kist te klein is. Ik moet 'm nog ff opmeten maar zou een gepoorte kist diepere bassen kunnen creëren?

Anders stap ik ook over op een 12 inch van MTX. Composetje (MTX) moet ik nog inbouwen maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad :p Kabels liggen al wel.
 
verkeerde kist kan idd veel uitmaken.
Kan zelfs je sub slopen.
Dat is vaak de belangrijkste factor, goede kist!!

Ander iets is toch eens je instellingen na lopen op je versterker
 
Ik heb even een vraagje over een autoradio. Ding wat er nu in zit is helemaal een graf ding dus tijd voor een nieuwe:p

Ik kwam deze tegen op het internet:
http://rondevries.nl/index.php?page...php&product_nr=7908&hoofdgroep=4&subgroep=110

Er zit een usb aansluiting op en een cd speler... dat waren eigelijk de eisen.

Mijn vraag is of het een redelijk ding is of ik beter voor een duurdere versie kan gaan? In de auto zelf is alles standaard en dat zal ook wel zo blijven.
 
Probleem met de bass is al weg, door me hoedeplank 8P Met de hoedeplank erop is de bass mooi, zonder klapt 'ie heel erg.

Gisteren MDF ringen gemaakt voor me deuren, moet alleen nog aan de bestuurderskant de kabel in me deur uitlaten komen en daarna kan ik de composet aansluiten :W
 
http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=6&sub_id=18&cur_id=806

Zat naar deze woofer te kijken, maar ik snap alleen niks van 4 ohm en 2 ohm en wat je krijgt als je 2 woofers aansluit. Welke versterker moet ik bij deze woofer nemen?
Ik wil de mogelijheid hebben om er later nog 1 aan te sluiten. Dus de versterker moet zowel 1 als 2 aankunnen.

En verder nog ff nagedacht over een setje van mtx wat joost kan aanbieden, stukje goedkoper maar wel minder aantal Watt rms. Dan zou ik met 2 woofers zelfs nog minder watts hebben. Wat geeft een betere geluidskwaliteit, 2 woofers van 250 watt rms of 1 woofer van 800 watt rms?
 
Dankje, zal hier eens wat gaan rondneuzen. Handige site.
Alleen ben ik er nog niet achter waarom ik geen boschmann moet nemen, maar dat zal dan wel.
 
Ik weet niet wat je allemaal van plan bent, maar ik heb wel een MTX set (excl subwoofer) gekocht bij Joost maar voor mij hoeft het echt niet harder.

Dit setje heb ik nu:
Versterker: MTX - RT604
Composet: MTX - THS652
Subwoofer: JBL GTO1502D (had ik nog staan)

Ik heb de subwoofer heel zacht moeten zetten, ik kreeg gewoon hoofdpijn en pijn aan me oren als ik in me auto had gezeten.

Die wattages van Boschmann zijn gewoon veel te overdreven
 
oh oké. Nja denk dat ik de MTX RT12DV neem in combinatie met de MTX RT251 versterker. Kan allebei 250 watt rms aan bij 2 ohm, dus is wel leuk setje denk ik zo.

En als HU neem ik de sony CDX-GT630UI, 3 uitgangen dus joost mag dan de composet verzorgen.
 
Last edited:
Die mtx subwoofer set heb ik ook gewoon voorradig staan :) rt251 en rt12dv. Ook de rt602 icm rt12av gewoon voorradig.


Nja, is een cadeau van mijn vader die kent iemand die in die business zit ofzo. Weet het ook niet precies. Maar die kennis kan ook composetje leveren en dan kijk ik nog ff verder naar een sub. Denk dat ik eerst een ander composetje neem aangezien de speaker die nu in mn clio zitten wel erg beun zijn. Steken paar centimeter uit de roosters en dat rooster klemt er gewoon op:+

Mijn vader had het over een MTX THS502 composetje, dan vraag ik niet gelijk de hoofdprijs aan hem.

Voorlopig zit er ook nog een jvc KD-G162 radio in, dus ik kan er niet zoveel mee. Dan kan ik die composet er op aansluiten, is dat dashboard weer netjes en heb ik beter geluid dan nu. En dan kan ik langzaam alles uitbreiden.

Voorlopig ff geld reserveren aangezien de einddemper ook een beetje rot is, dus vandaar.;)
 
Wat mij soms opvalt is dat bij mij de bass een beetje laat komt, waar zou dit aan kunnen liggen?

In sommige nummers is het best storend namelijk.

Vanmiddag krijg ik m'n radio binnen, dan kan ik tenminste alles fatsoenlijk instellen 8P
 
Back
Top