Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
ik zit er steeds meer aan te denken om de oude speakers uit me Clio te verkopen en gewoon alles compleet nieuw te kopen :X Heb nu een oude serie Infinity liggen ( 2 x tweeter, 2 x wooferspeaker, 2 x normale speaker 6x9) met bijbehorend filtertje.
Aangezien ik nu toch een nieuwe hoedeplank ga maken kan ik denk ik beter nu alles meteen kopen dan over 2 maanden me hoedeplank weer aan moeten passen....

Wat bv zou kunnen is een 4 kanaals met een composet en een xt12-04 erop.
bv x704+xt1204+ths652
Of als je graag ook achterspeakers in je hoedenplank wil:
x704+ths652+thx693. Hier zou ik dan wel nog een sub bij nemen met een monoblokje, bv macrom m2a.500d+een(of 2?) xt subjes
 
En wat voor sub is het? En is die echt gemaakt voor free-air gebruik of gebruikte je em gewoon free-air :+

Wat erop staat: Fenton florida series, meer ook niet :p

Hij zat al in de hoedenplank gemonteerd bij aanschaf van de auto. Of het echt een freeair geval is weet ik niet :p

En heb je ook radiotjes in je assortiment ? :#
 
Wat bv zou kunnen is een 4 kanaals met een composet en een xt12-04 erop.
bv x704+xt1204+ths652
Of als je graag ook achterspeakers in je hoedenplank wil:
x704+ths652+thx693. Hier zou ik dan wel nog een sub bij nemen met een monoblokje, bv macrom m2a.500d+een(of 2?) xt subjes

hmz... kleine 500 euro...


En het was idd dezelfde sub :p
 
zou het persoonlijk eerst eens proberen met een compo en sub..
uitbrijden kan altijd nog..

maar je zal het vast nog wel een x horen joost :)

wie weet er toevallig een bedienings paneel te koop van een seat ibiza van 8-'99 tot 2002.. zo eentje met een schermpje:
[ir]http://img507.imageshack.us/img507/9618/photo0056lf2.jpg[/ir]
 
Wat erop staat: Fenton florida series, meer ook niet :p

Hij zat al in de hoedenplank gemonteerd bij aanschaf van de auto. Of het echt een freeair geval is weet ik niet :p

En heb je ook radiotjes in je assortiment ? :#

hmm, nog nooit vanb gehoord, kan er ook niks over vinden. Ik heb van macrom nu wat headunits leverbaar, zowel dvd headunits met schermen etc als normale cd headunits.
 
Whoot bestelling van ron de vries binnen :) erg net setje dat Dietz voedingspakketje........alleen heb nu gewoon zoveel :X dat ik niet weet hoe ik moet gaan beginnen :D zal zometeen even foto's maken + posten voor jullie :W
 
2 vraagjes:)

-moet je een verdeel blok voor of na een condesator plaatsen?

En een maatje van me vertelde het volgende:

Een condesator heeft een + en - , je moet je + naar je versterkers doen, en de min naar het chassis van je auto en de - van de versterkers moet je ook op de - pool van de condesator aansluiten.

Maar klopt dit ook? :)
 
verdeelblok voor of na hangt ervan af hoeveel caps je gaat gebruiken en hoeveel amps. Als je gewoon 1 cap gebruikt met meerdere amps moet die ervoor. als je hem na het blok zou doen kan die maar voor 1 amp functioneren. wel nog een zekering voor de cap weer. Ik heb van soundstream wel een pdf file met een wiring diagram maar die is voor een install met meerdere caps, 1 per amp..
 
Foto's :)

om te beginnen, een overzicht plaatje. Hierop mist alleen de kist omdat die momenteel al in me auto zit/lig.
P1010296.jpg


Voedings/Massa kabel(s):
P1010298.jpg


Nogmaals foto:
P1010297.jpg


Aansluit kabel(s)(onderanderen, 2rca, 2 remote, speakers kabel 1,5mm - 3mm en 4mm):
P1010299.jpg


Digitaal zekeringblok, powercap en verdeelblok:
P1010300.jpg


Verdeelblok, waar nog 2 zekeringen in moeten?????:
P1010301.jpg


Digitaal zekeringblok:
P1010302.jpg


Onderkant zekeringblok, zwarte steker op + of min van accu???
P1010303.jpg


Aansluit, bevesteging en codensator houders:):
P1010304.jpg


Nog keer (van links naar rechts: 60mm2, 50mm2, 50mm2, 20mm2, 20mm2, 20mm2)
P1010305.jpg


Tadaa:W Crucnh GP1400.4(zonder eindkappen):
P1010306.jpg

P1010307.jpg

P1010308.jpg

P1010309.jpg

P1010310.jpg


JBL Feat Crunch :love: :
P1010311.jpg

P1010312.jpg


En als laaste JBL amp:
P1010313.jpg
 
Aansluiting schema, klopt dit zo?

aansluiting.jpg


Je begint bij de accu (baterij) dan naar het zekering blok, dit is gezekerd op 2 keer 80 ampere dus 160 ampere. (overgings is zekering blok niet getekend) dan naar de powercap, hoe moet je hier precies veder? Ik kom op me Caliber powercap aan en daar staat bij 1 pool een +, moet ik dan van die andere pool de massa maken of moet ik hier vedergaan met me kabel?

Kabel komt aan bij verdeelblok, word gesplist in 2 keer 20mm2, 1 kabel naar JBL versterker, andere naar Crunch. Massa word naar bijde (ongeveer gelijke afstand) naar 1 centraal massa punt getrokken.

Remote kabels worden vanaf elke apparte amp naar voren getrokken, dus naar me radio. Bij me radio worden ze samen aan de remote kabel gekoppeld.

2 rca's kabels worden naar de Crucnh versterker getrokken. Op de versterker worden ze goed aangesloten ( rood op rood, zwart op zwart) bij de radio doe ik enkel het volgende: 2 rca kabels, 1 pak ik de rode ervan die sluit ik aan op me radio, zwart is nutteloos en werk ik weg, van de andere rca kabel pak ik de zwarte en deze sluit ik aan op de radio, de rode werk ik weg.

1 rca kabel die gaat naar me JBL amp, die gaat op me radio, en die sluit ik aan op rear out put.

Klopt dit zo jongens? :)

en zou iemand mij nog een how tow condesator aansluiten? liefst met tekening (dit is makkelijker voor mij)

Nog vraag over de zekering.
Dat verschil nogal met elkaar
(hoofdzekering: 160 ampere)
(crucnh: 100 ampere)
(Jbl: 30 ampere)
(radio: 10 ampere)
(verdeelblok: moet ik nog zekeringen in doen)
Maar maak dit wat uit of niet?
 
ff paar opmerkingen:
Allereerst: leuk spul :W Moet lekker gaan knallen.

opmerkingen:
-bij die pics, je zekeringblok, dat kleine zwarte draadje kan je gewoon onder een schroefje doe. Dit is een massatje voor het blok zelf, zodat de voltage meter werkt.
-cap aansluiten: handleiding ff goed lezen. Naast het aansluiten moet je de cap nog opladen, en dat is vrij tricky. Vaak gaat dit met een bijgeleverd lampje. handleiding staat dit als het goed i in uitgelegd.
-rcas kan je gewoon normaal aansluiten bij je radio.
 
en je jbl amp stuurt nu niks aan :+ maar dat heb je ws gewoon niet getekend. En de remotes missen, maar dat weet je ook vast wel.

//edit//
de remotes missen niet, ik zie blijkbaar geel niet zo goed 8P
 
waarom heb ik nu niet genoeg geld :+ Kriebelt echt.

@ joost, die thc693, dat is 1 speaker? en wat is de kwaliteit van Hifonics t.o.v. MTX??
 
Hoe bedoel je 1 speaker? Het is een set van 2, en je krijgt dan gewoon 2 keer wat op het plaatje staat. Dus geen losse woofers en tweeters, maar dat is bij een 6x9 nooit. Het zijn er wel gewoon 2, dat is ook altijd :p
Welke hifonics producten wil je met welke van mtx vergelijken? Beide merken hebben hele goede spullen :)
 
Hoe bedoel je 1 speaker? Het is een set van 2, en je krijgt dan gewoon 2 keer wat op het plaatje staat. Dus geen losse woofers en tweeters, maar dat is bij een 6x9 nooit. Het zijn er wel gewoon 2, dat is ook altijd :p
Welke hifonics producten wil je met welke van mtx vergelijken? Beide merken hebben hele goede spullen :)

Omdat het er niet bij staat dat het er 2 zijn, zag 1 plaatje met afdekrooster en 1 zonder :p

Maar dan de Hifonics - ZXi 6.5C en de MTX - THS652, scheelt qua prijs weinig, vermogen is iets meer bij de Hifonics, daar zitten 2 filters bij of wat zijn dat???
 
Voor alle speakers gaat eigenlijk op dat je er altijd een set van 2 krijgt. Als het een composet betreft is het altijd 2 woofers 2 tweeters en 2 filters. Dit is dus zowel bij het mtx compotje als bij het hifonics compotje. Hifonics geeft wat meer vermogen op, maar ik denk dat de setjes qua vermogen in werkelijkheid ongeveer gelijk zijn.
Ik ben het trouwens wel met een van Erik(fatal) zn vorige replys eens, dat je misschien het beste kunt beginnen met een composet en een 4 kanaler. Later kan je dit dan eventueel nog uitbreiden met een set ovale speakers, en dan een monoblok voor de sub erbij. De 4kanaler kan dan de 4 speakers aansturen en het monoblok de sub. Eventueel kan je dan een 2e sub erbij nemen om weer op 2 ohm uit te komen voor het onoblok.
 
Okee, lekker simpel blijven dus :p

MTX - THS652
MTX - THX693

en dan nog een versterker???

Kunnen die subs uit de MTX - THS652 in een hoedeplank en zoja kan ik de bovenkant vlak afwerken zodat je de speakers niet ziet zitten of is het toch aan te raden om de in een kist te bouwen?
 
Wacht even dit heb je niet helemaal goed begrepen :p
de losse woofertjes uit de ths set, zijn 16cm. Dit zijn geen subwoofers maar kickbass speakers. Deze zijn bedoeld voor in de deuren. De thx693, die zijn bedoeld voor in de hoedenpank.
Wat ik dus bv zou aanraden is als volgt:
om te beginnen:
-composet, bv ths652
-subje, bv xt12-04
-amp, bv x704
Dit is al een hele leuke set :)
Later kan je dit dan eventueel uitbreiden met:
-thx693, die komen dan op de 4 kanaler
-monoblok erbij, bv macrom 500d.
sub erbij, nog een xt12-04 zodat je met 2 subs op het monoblok speelt en het blok dus 2 ohm ziet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top