Het grote ICE-Topic #7!

Status
Not open for further replies.
ik heb een amp + sub in de kofferbak staan maar ik wil eigenlijk over gaan naar een nette inbouw met meer kofferruimte en BEHOUD van reserve wiel.

Is het mogelijk om bv een mtx sub in een kist van max 15cm hoog te maken en dan qua aantal liters de breedte in te gaan of komt dat het geluid niet ten goede ?

bij rdv verkopen ze wel extra platte subs maar die beginnen bij de 130 euro en dat vind ik eigenlijk wat veel.
 
Ik twijfel een beetje aan de wattages die je noemt. Zeker als je dit vergelijkt met wattages die mtx opgeeft. Wat betreft het verhaal van nog een sub aansluiten, die subs zijn dual 6 ohm(??) en met 2 subs kom je dan op 1,5 ohm. Is die versterker 1,5 ohm stabiel?
Denk dat MTX subs wel bekend staan om goede kwaliteit voor goede prijzen :) Afhankelijk van welk type, kunnen ze van heel hard tot belachelijk hard :p

Oké dankje. Wat raad je mij voor set aan als ik 500 euro heb te besteden?
Dan heb ik het over een HU(liefst met usb aansluiting), subje(1 of 2), versterker en bekabeling. Dit moet ik een polo uit 95 passen.
En kosten die woofers bij jou 59 euro?

Edit:
Kan nog een gloednieuwe mtx thunder 6000 t610-44 woofer van een maat voor 150 euro kopen. Wat voor setje is dan aan te raden?

Sorry als ik zoveel vraag, maar ben echt een leek op dit gebied.
 
Last edited:
Apple: Kan wel, hoewel een erg platte kist voor het geluid wel iets minder schijnt te zijn. Heb dit zelf nooit zo ervaren. Bedenk wel dat bv een 12 inch al 135mm inbouwdiepte heeft

Aad: Voor dat budget: Niet al te gekke radio(eventueel met dvd), 4 kanaals versterker, composet voorin, en 1 enkelspoels 4 ohm woofer achterin. Dit mooi inbouwen, klaar :)
Rt12-04 kost inderdaad 59 euro, maar volgens mij is dit wel bij meer zo. Voor zo'n woofer in ieder geval een hele scherpe prijs.
t610-44 woofer: voor jouw situatie(1 4 kanaals amp) niet handig. Tevens kan ik die nieuw ook wel voor 150 leveren. Dus die prijs is niet zo speciaal. Is imho te zwaar voor op een 4 kanalers, en trouwens gaat een meerkanaals amp bruggen op een 44 woofer niet werken. Je komt dan op 4 ohm(niet rendabel) of op 1 ohm(kan niet)
Ik zou zeggen:
rt604 4 kanaals
rt12-04 sub
rts652 of t6s652 composet(of de 13 cm versies als dat de maat van je auto is)
radiotje, en klaar :) Moet voor 500 zeker lukken.

Patrick: Nice 8) ben benieuwd.
 
Apple: Kan wel, hoewel een erg platte kist voor het geluid wel iets minder schijnt te zijn. Heb dit zelf nooit zo ervaren. Bedenk wel dat bv een 12 inch al 135mm inbouwdiepte heeft
.

10" mag ook ik luister geen keiharde hardcore / hardhouse maar het klinkt gewoon iets voller dan zonder..
na de tentamens maar eens knutselen.
 
Ik neem aan dat je lowpass bedoelt?

Nee, althans niet icm een sub. Waarom zou je dan 20hz op een composetje willen zetten? Lijkt me zinniger vanaf ±90 hz oid. Ik zou dat overlaten aan de sub en derhalve de compo highpass filteren


10" mag ook ik luister geen keiharde hardcore / hardhouse maar het klinkt gewoon iets voller dan zonder..
na de tentamens maar eens knutselen.
10 inch versie heeft 124mm inbouwdiepte. Scheelt al weer iets :)
 
Nee, althans niet icm een sub. Waarom zou je dan 20hz op een composetje willen zetten? Lijkt me zinniger vanaf ±90 hz oid. Ik zou dat overlaten aan de sub en derhalve de compo highpass filteren

De term highpass wordt veelal gebruikt bij >1kHz. 20Hz lijkt mij overdreven, maar de meesten moeten ±120 toch (zeker) wel aankunnen. En het gaat om de woofer van de compo.

Aan Izimo, de highpass omlaag halen, dus lowpass toevoegen.
 
Dit wist ik niet. Volgens mij is daar in de definitie ook niks over vastgelegd. 120 moet overigens zeker kunnen ja. Alles onder de 100 zal lastig zijn

50hz moet ook nog wel te doen zijn met voldoende vermogen en goede mid woofertjes.

zelf filterde ik rond de hps 70/80 hz en lpf 80/90 hz.
zodat er kleine overloop is.
 
iemand een idee, hoe een gps antenne zomaar stuk kan gaan? ben nu al door 2 antennes heen. geven na een tijdje gewoon geen singnaal meer?
 
Iemand een idee welke boxjes er in een 205 gaan ? (compo) 10/13 cm ??

heb dit setje nog liggen en wil deze dan mssn inbouwen ALS ik het in de deuren kwijt kan :p
IMAG0090.jpg
 
iemand een idee, hoe een gps antenne zomaar stuk kan gaan? ben nu al door 2 antennes heen. geven na een tijdje gewoon geen singnaal meer?

Je hebt gewoon je HU gesloopt met inbouwen :p Zal vast ergens nu iets niet meer fris zijn in dat ding, aangezien van de +- 30 die ik er heb ingebouwd nog nooit één GPS receiver aan baklappen is gegaan.... :p
 
50hz moet ook nog wel te doen zijn met voldoende vermogen en goede mid woofertjes.

zelf filterde ik rond de hps 70/80 hz en lpf 80/90 hz.
zodat er kleine overloop is.

Voor 50Hz moet je al behoorlijk ketsende en waarchijnlijk dure compo's hebben. Compo's die 80Hz niet halen zijn in een auto useless imho. Als je niet kan filteren op 80Hz dan wordt de sub wel erg plaatsbaar.

Fijne software om een speaker door te meten:
http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/

Hardware kan je kopen of bouwen voor €40.
 
Je hebt gewoon je HU gesloopt met inbouwen :p Zal vast ergens nu iets niet meer fris zijn in dat ding, aangezien van de +- 30 die ik er heb ingebouwd nog nooit één GPS receiver aan baklappen is gegaan.... :p

ga hem maar verkopen denks :p
 
Mbt Pug 205:

5 inch, wel kaal op de deur en ondiep..

[ir]http://image2.showyoursound.nl/HopeDasher/SyS_2006_1_22_14_47_6.jpg[/ir]
 
Voor 50Hz moet je al behoorlijk ketsende en waarchijnlijk dure compo's hebben. Compo's die 80Hz niet halen zijn in een auto useless imho. Als je niet kan filteren op 80Hz dan wordt de sub wel erg plaatsbaar.

Fijne software om een speaker door te meten:
http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/

Hardware kan je kopen of bouwen voor €40.

dat klopt, maar dan niet alleen een goede compo, maar ook een amplifier die het vermogen goed kan leveren zonder te vervormen.

heb wel eens wat setjes in gebouwd die begonnen bij 80 of 90 hz al te vervormen.
waren ook setjes van paar tientjes.

Moet ook zeggen dat ik de ervaring heb dat de compos met een dichte dust kap ipv een kegel makkelijker lager gaan als met kegel.
Scheelt echt wel wat dat je wat meer conus oppervlakte hebt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top