Het grote ICE-Topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

er was hier laatst iemand die te spreken was over de MEXBT-2500 van sony maar op internet lees ik slechte berichten over de carkit en verstaanbaarheid.
 
Tja, hangt er net vanaf in welke auto je hem bouwt. Als je radio op een ietwat minder gebruikelijke plek zit dan is de kans groot dat je niet goed verstaanbaar wordt. Plus totaal geen opties verder, alleen BT opnemen en afbreken. Wacht dan heel even op de nieuwe Kenwoods, deze zullen hun BT radio's binnekort introduceren met Parrot chips:W:)
 
IK BEN OP ZOEK NAAR EEN COMPLETE AUDIO INSTALLATIE

he,
zoals de titel al zegt: ik ben op zoek naar een complete audio installatie,
ik heb er zelf niet zo veel verstand van dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. het is voor de auto van mn vriendin (fiat uno).

vereisten:
*rond de 400/450 euro
*radio moet blauwe verlichting hebben en mogelijkheid om usb aantesluiten
*het geheel moet een leuk design hebben (zie onderstaande onderdelen)

het volgende had ik gevonden om het internet

http://www.pimtensen.nl/offer_details.php?uid=45
(sub - versterker - achterspeakers - bekabeling)

http://www.pimtensen.nl/shop_details...47&cur_id=2327
(radio)

http://www.pimtensen.nl/shop_details...21&cur_id=1170
(voorspeakers)

graag jullie mening/tips/idee_en hierover:

grt jeroen
 
er was hier laatst iemand die te spreken was over de MEXBT-2500 van sony maar op internet lees ik slechte berichten over de carkit en verstaanbaarheid.

Dat was ik. Prijs/kwaliteit is imo erg goed. Verstaanbaarheid is wat minder doordat de microfoon achter het frontje zit. Is geen probleem bij mij (radio op 'mondhoogte' en een vrij stille auto, hij zit in mn Passat ingebouwd...)

Tja, hangt er net vanaf in welke auto je hem bouwt. Als je radio op een ietwat minder gebruikelijke plek zit dan is de kans groot dat je niet goed verstaanbaar wordt. Plus totaal geen opties verder, alleen BT opnemen en afbreken. Wacht dan heel even op de nieuwe Kenwoods, deze zullen hun BT radio's binnekort introduceren met Parrot chips:W:)

Kenwood fetisjist :p

Heb zojuist een Alpine CDA-9884 met ipod connector besteld, had liever een 9885 gehad maar die kun je niet volledig groen instellen, helaas, alleen blauw of rood. Aangezien hij in mn Golf komt is dat geen optie.

Heb m via Ebay Motors in Amerika, ben benieuwd of ik btw en importheffing moet betalen :p Prijsverschil inclusief verzenden met NL is 100 euro, die gok durf ik wel aan.
 
Dat was ik. Prijs/kwaliteit is imo erg goed. Verstaanbaarheid is wat minder doordat de microfoon achter het frontje zit. Is geen probleem bij mij (radio op 'mondhoogte' en een vrij stille auto, hij zit in mn Passat ingebouwd...)

Aha ja hij zou bij mij dan in de atos moeten komen waar de radio een stuk lager zit..
ik denk dan toch maar overwegen om een losse ck3000 evolution aan te schaffen.
 
Arne, 9880 kun je ook volledig groen instellen hoor :p Ik heb em namelijk vorige week ingebouwd, erg tevreden mee :) Klinkt een heel stuk beter dan die VDO meuk..

Hou je er wel even rekening mee dat Amerika een ander systeem heeft als het gaat om FM-frequenties? Met een beetje pech heb je dus niet veel aan de tuner in nederland... :rolleyes:
 
Arne, 9880 kun je ook volledig groen instellen hoor :p Ik heb em namelijk vorige week ingebouwd, erg tevreden mee :) Klinkt een heel stuk beter dan die VDO meuk..

Hou je er wel even rekening mee dat Amerika een ander systeem heeft als het gaat om FM-frequenties? Met een beetje pech heb je dus niet veel aan de tuner in nederland... :rolleyes:

Is dat zeker weten zo? GVD dan heb ik er idd niks aan.

Ik wilde een 9884 omdat die ook rood/blauw ingesteld kan worden, handig voor in Passat/Golf V.

[EDIT] Joost heeft jammergenoeg gelijk... Ff doorsparen maar dan :S. Nu nog die deal op Ebay afzeggen zonder meteen negatieve feedback te krijgen :+
 
Last edited:
MOSFET kapot en de voeding ook :x

Laat hem wel maken, een nieuwe koop ik niet voor 175 euro :p
 
Is dat zeker weten zo? GVD dan heb ik er idd niks aan.

Ik wilde een 9884 omdat die ook rood/blauw ingesteld kan worden, handig voor in Passat/Golf V.

[EDIT] Joost heeft jammergenoeg gelijk... Ff doorsparen maar dan :S. Nu nog die deal op Ebay afzeggen zonder meteen negatieve feedback te krijgen :+

Haha, goed dat ik me dat nog ff herinnerde dan :+

Om dezelfde reden wilde ik eerst ook de 9884 trouwens, maar die kan dan weer niet compleet oranje zijn..
 
Ik heb xenon in m'n bmw gezet, en nu hoor ik een soort van zoem over me speakers ( versterker ).
Hoe kan dit ?
 
Dat ligt aan de starters van de Xenon set, Pilot xenon had er ook last van vroegah. als je nu een pilot set koopt krijg je de nieuwe omvormers, die zijn vrijwel hetzelfde maar geven geen radiostoring
 
IVM dat er hier nieuw tapijt komt en geschilderd word bij de opslag moet ik de voorraad in gaan krimpen. Heb nog erg veel op voorraad wat binnenkort voor weinig marktplaats op gaat. Mocht ik forummers blij kunnen maken doe ik dat uiteraard liever, dus kan ik nog iemand blij maken? Gaat met name om MTX, wat Hifonics en JL audio.
 
mtx klinkt goed wat heb je zoal liggen? miisschien dat ik wat aan mijn lijst kan toevoegen
 
Joost wij hadden al eens contact per PM, gaat het ook om die spullen?
Dan heb ik wel intresse denks als het echt wegmoet, lees: mooie prijs :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top