Het grote ICE-Topic #8!

Top radiotje hoor! Geluids kwaliteit was uit de doos al zo'n beetje beter dan mijn oude Pioneer. Moet me maar eens goed in de handleiding verdiepen, want wat een instellingen vergeleken met mijn oude Pioneer zeg pfff. Tot nu toe wel 2 min puntjes, bediening is een beetje omslachtig (komt mede door te weinig knoppen) maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. Verder pakt hij mijn telefoonboek niet (Nokia Lumia 800, ook niet geheel onverwacht).

Ding ingebouwd met letterlijk bloed zweet en nouja, geen tranen. Een polo 6n2 heeft iig veel te weinig ruimte in het dashboard :p, mijn simpele Pioneer met alleen een enkele line-out ging al moeilijk, maar dit pff.
 
Heej ik heb een oude polo (92) en daar komen wel iso stekkers uit maar als je die rechtstreeks in de radio plugt (deze radio gaan rechtstreeks iso stekkers in) dan gaat ie niet aan..

Weet iemand welke kabels ik moet switchen om de boel aan de loop te krijgen?
 
Meet eens op de rode en de gele kabel vanaf de auto of je daar continu (ook bij contact uit) 12v op hebt ?
 
Meet eens op de rode en de gele kabel vanaf de auto of je daar continu (ook bij contact uit) 12v op hebt ?

al opgelost, moest ff geel en rood samen doen aangezien ding geen contactstroom heeft denk ik?

Affin, had ik er zo'n blauw samenvoeg dingetje omheen gedrukt maar die maakte geen contact 8P
 
Ik schop mee.

Wil beter geluid in de octavia hebben, maar wil eigenlijk geen versterkers/bekabeling/subwoofer elende hebben. Kan ik met een goeie set speakers/tweeters al een hoop berijken ?

Zit een Pioneer cd/usb radiogeval is.
 
jah, ben net klaar... standaard leon radio icm hertz compo setje... en mtx speakers achter (deuren) zoveeeeeeeeel beter..... standaard was om te huilen.
 
flinke schop!

ik heb een MTX composet gekocht voor in mn auto (caddy 2).
er zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij :X ik heb dus :
- filter
- tweeter
- woofertje

nu zit er 1 vaste kabel op de ingang van het filter, 1 vaste kabel welke alleen aansluitmogelijkheden heeft voor de tweeter. De woofer zit dus geen aansluiting voor.
ik heb gelezen dat je de originele kabel die in de auto ligt hiervoor kan gebruiken? simpel stekker eraf knippen en na het filter op de + en - erbij zetten?
 
klopt niet...


tweeter »»» filter (+-)
woofer »»» filter (+-)

en dan heb je out op je filter, hier plaats je de kabel van je auto op... (doorknippen is beun, beter stekkers erop)
 
Inline tweeter x-over

Dus is enkel een filter voor je tweeter. Dus ja, dan zal je of moeten gaan aftakken of separaat moeten versterken. :)
 
Vreemd. Want ik heb het dan wel juist aangesloten gehad. Maar de tweeter geeft dan geen tot weinig geluid af.

De hpf op mn radio heb ik al diverse standen gehad maar maakte geen verschil.
 
Vandaag bezig geweest met de subwoofer anders monteren in mijn auto. Vantevoren zat hij in een gesloten kist in deze auto. Het enige wat hij deed was trillen, verder merkte ik er maar weinig van dat hij aanwezig was :p. Naderhand in de golf gelegd en 2 gaten erin geboord (in de kist uiteraard :rolleyes: ). Dat was al stukken beter! Toch heb ik het idee dat hij zijn lucht niet zo lekker kwijt kan. Dus dan gaan we hem eens op deze manier proberen:

Subwoofer405_zps5b84d100.jpg


hij zal iig genoeg ademruimte hebben nu.
 
Back
Top