Het Grote ICE-Topic #3

Status
Not open for further replies.
ben gister weer weeste kijken joost..

denk dat ik alpine head unit ga halen
a-s helon 165 composet,
en men subs gaan er ffkes uit..
maak ffkes een klein kistje voor 1.. dat ik toch wat laag heb..:)

maar das mooi.. zal hem zo smsen :)

iemand nog interesse in een jvc kd-g 611 volgens mij..
[ir]http://jdl.jvc-europe.com/site/de/images/press/kd-g611.jpg[/ir]
 
Last edited:
Na aanschaf van die HU zal het bij mij vast ook nog wel eens verder gaan.. Had gister tijdens het interieur schoonmaken de radio redelijk hard, die standaard speakertjes vinden dat dus niet leuk heh :p

Subje wat achterin ligt laat het alleen wel wat beter klinken, dan hoor je het gekraak van de voorspeakers niet zo :rolleyes:
 
Helon gaat Hard maar, agressief/schel op de tweeters. Zit er aan te dneken om ze te verkopen en andere dr in. Maar welke weet ik nog niet.
 
iemand ervaring met deze speakers?

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=25_170&products_id=5438

ml620.jpg
 
Geheel gaat wel uit balans dan, vooral als je het harder zet: De bass gaat dan enorm overheersen.

Ik bedoel dat het subje er al in zit, was een fabrieksoptie :)

Denk dat ik de compo die voorin zit ga vervangen voor een Pioneer TS-E setje, in m'n vorige auto heb ik de coax versie gehad en die deed het wel lekker eigenlijk. Versterken kan dan eventueel later nog :p
 
YO!

Iemand hier misschien ervaring met het inbouwen van 16.5cm (6") speakers in de voordeuren van een clio uit 99? En dan uiteraard zonder heel het deurpaneel te modden, het moet er gewoon nog std uitzien zegmaar.
 
Kleine kans, kan je het beste ff opzoeken op een clio forum. Bij een boel auto's hoef je alleen e.e.a. achter het deurpaneel aan te passen maar dan ziet het paneel zelf er nog netjes uit.
 
@ Joost

Thnx, Ik had idd al het eea aan research gedaan op dat soort forums, en ik ben het wel een paar keer tegengekomen maar dat was beunwerk maar het past dus wel, dus dan valt er met zelf wat vogelen vast wat moois van te maken.

Nu alleen nog eens opzoek naar een fijn 6" compo setje die uiteraard beter is dan mijn huidige ( Focal Access 130 A1 )

Misschien dat jij mij wat leuks kan aanbieden? of tips?
 
mijn audio begint ook behoorlijk voltooid te raken

heb voor clarion VRX578RUSB multimediaunit gekozen.
zat zelf te twijvelen tussen alpine en eclipse radio's.
maar een vriend van mij heeft een duurdere versie van clarion en dat was erg mooi zelf ook maar voor gekozen.

wat ik in me kofferbak heb liggen is het volgende
sub: JBL W12GTI MK2
versterker sub: powerbass XA-1500D monoblock
hoedeplank speakers:JBL T-595 limited
versterker: JBL GTO-75.4
condensator: rockford 2 farad

dit alles komt bij ron de vries vandaan
erg tevreden over
ik zal van de week paar foto's van posten
 
@ the fatal de helon is een heel mooi setje :)

Ik had persoonlijk gewoon de Radion 165-4 gehaald, Deze hebben ze een keer 8 uren lang op 1000 wat laten draaien en niks mee aan de hand (al werder ze wel wat warm :p ) en t scheelt je 175 euro klinkt gewoon super.

Wim Korten gebruikt ze ook al een aantal jaar en die heeft menig prijs thuis staan :p

11th1.jpg
 
Hangt een beetje van het budget af.. Wat beviel je niet aan de focal?

Budget is zo tot de 250e, moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk :).
Wat me niet beviel aan de focal's? eigenlijk niets, ik vind ze prachtig klinken enzo er is niets mis mee. Het plan is ook om me huidige audio uit te breiden met speakers in de achterste deuren, dus me focal's gaan daar heen en dan wil ik voor een net wat beter setje, ik zit zelfs te denken om gewoon het grotere broertje van me huidige focal's omdat deze zo goed bevallen.
 
@ the fatal de helon is een heel mooi setje :)

Ik had persoonlijk gewoon de Radion 165-4 gehaald, Deze hebben ze een keer 8 uren lang op 1000 wat laten draaien en niks mee aan de hand (al werder ze wel wat warm :p ) en t scheelt je 175 euro klinkt gewoon super.

Wim Korten gebruikt ze ook al een aantal jaar en die heeft menig prijs thuis staan :p

reden voor helon is dak 2 ohm speakers heb :)
Dus kan ik met een 2 kanaler al goed uit de voeten.

@joost, denk voorlopig geen subs, men 7512 staan ook al een tijdje op men kamer..
Of moet wat tijd over hebben dak alleen een enkele gesloten 12 inch kist maak, zodat ik dan ffkes met 1 sub kan spelen voor wat ondersteuning.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top