Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
ow okee..

Dan word het waarschijnlijk de MTX - THS502, volgens mij zijn het maar 13 cm speakers die in mijn deur zitte, dat is dan in combinatie met de tweeters.

Ik wil al me speakers vervangen, dus de MTX -THS502 komt dan voor in de deur en de thx693 met een 4 kanaler voor in de hoedeplank.

Volgens mij heb ik het nu enigzins door :P
 
dat kan idd. De ths503 heb ik momenteel niet op voorraad maa ik ga volgende week weer langs de importeur dan kan ik ze eventueel meenemen. Wat je nu zegt klopt, met een 4 kanaler+die 2 sets heb je het compleet, echter ik zou wel een sub aanraden, dat ga je anders toch wel missen denk ik. Ik zou bv eerder alleen de compo+een sub prefereren boven de compo+de thx693. Alles zou natuurlijk nog mooier zijn :P
 
Ja die sub die komt er dan ook bij, er zitten nu 2 x 20 W langs me hoedeplank, en daar mis ik gewoon de mooie heldere klanken dus wil sowieso ook achter mooi spul.

Het word toch pas over 3 a 4 weken, spreken we elkaar tegen die tijd wel op msn om een mooi lijstje te maken :)
 
Das waar :) Kan je trouwens 1 of 2 subs kwijt? Als je er nameijk maar 1 kwijt kan, en je gaat deze met een monoblok aansturen, kan je beter een dual voice coil versie nemen. Deze speelt dan op 2 ohm, en de amp levert dan dubbel zoveel vermogen.
 
ff paar opmerkingen:
Allereerst: leuk spul :W Moet lekker gaan knallen.

opmerkingen:
-bij die pics, je zekeringblok, dat kleine zwarte draadje kan je gewoon onder een schroefje doe. Dit is een massatje voor het blok zelf, zodat de voltage meter werkt.
-cap aansluiten: handleiding ff goed lezen. Naast het aansluiten moet je de cap nog opladen, en dat is vrij tricky. Vaak gaat dit met een bijgeleverd lampje. handleiding staat dit als het goed i in uitgelegd.
-rcas kan je gewoon normaal aansluiten bij je radio.

THanks :) hoop ook dat het leuk gaat knallen.

Alleen over die cap, ik heb die gekocht van een vriend van me! dus zit geen handleiding of wat dan ook bij :X dus als iemand dit voor morgen vroeg uitwil leggen aan mij! anders kan ik niet beginnen met inbouwen :X

Rcas kan ik dan gewoon normaal aansluiten bij de radio, maar bij de versterker dan niet als ik het goed begrijp?
 
jawel, ook gewoon normaal :)
Ik wil het wel uitleggen maar het verschilt per cap, en het is van groot belang dat deze goed word aangesloten en ook goed word opgeladen, anders kan die stuk gaan en/of slecht/niet functioneren. Dus wellicht dat je toch nog aan de handleiding kan komen.
 
maar als je met 1 sub wilt gaan spelen vink het in het begin nog niet verstandig als je dan met 500 watt rms der op gaat spelen.
dan zou ik eerder kijken naar een 5500 of 7500
 
maar als je met 1 sub wilt gaan spelen vink het in het begin nog niet verstandig als je dan met 500 watt rms der op gaat spelen.
dan zou ik eerder kijken naar een 5500 of 7500

zo lief ben je zelf toch ook niet voor je xt-tjes :P ?
Maar idd, 55 serie of 75 serie kan ook, heb ik ook op voorraad..
 
jawel, ook gewoon normaal :)
Ik wil het wel uitleggen maar het verschilt per cap, en het is van groot belang dat deze goed word aangesloten en ook goed word opgeladen, anders kan die stuk gaan en/of slecht/niet functioneren. Dus wellicht dat je toch nog aan de handleiding kan komen.

Handleiding is niet aan te komen :X die is zoek.

Zou je het me toch mischien kunnen uitleggen? Het is maar voor tijdelijk want ik koop volgende maand wel een nieuwe van Dietz :) zodat ik zekker weet dat hij 100% functioneert.

En op me verdeelblok, moeten daar nog zekeringen in? zo ja hoeveel ampere?
P1010301.jpg
 
volgens mij moeten er 2 zekeringen in doen en ik zou er 2 inzetten van 40A ofzo....meestal staat het in de handleiding van de versterker hoeveel Ampere ze aanbevelen.
 
volgens mij moeten er 2 zekeringen in doen en ik zou er 2 inzetten van 40A ofzo....meestal staat het in de handleiding van de versterker hoeveel Ampere ze aanbevelen.

Is dat niet raar? ik zekker de kabel bij me zekeringhouder op 160amepere (2keer 80 amp) en dan hier opeens maar op 2 keer 40 amepere dus 80 in totaal!
 
- Moet je accu ook een massa hebben? dus moet je op je - pool een massa kabal naar chassis maken?

- Wat voor zekering moet ik in me verdeelblok doen? zelfde als me zekering houder ( 2 keer 80ampere)

- Op je condesator zit daar ook een - op? of moet je met je kabel op de + aansluiten en vanaf die andere pool veder gaan met je kabel?

En Joost nog even over die rca aansluiten op me radio, de rca kabels die vanaf me crucnh naar me radio gaan wil ik op me subwoofer uitgang doen, dus dat pas niet, en daarom komen ze bij me radio gescheiden en sluit ik ze op me versterker goed aan (dus net omgedraaid) weet overgings niet of dit uitmaakt?

Morgen beginnen en hoppelijk ook afronden:) ben benuwd hoe het spul klinkt:)
 
-minpool naar chassis is wel beter ja.
-zwaarder dan je eerste zekering, je wil namelijk liever dat die eerste eruit l dan de zekering in je laatste blok
-geen ervaring met dit type cap. wat je het beste kan doen is zoeken op internet of je een handleiding van dit type kan vinden.
-rca: ik zou het zo oplossen: subwoofer uitgang gebruiken(bij alpine is dit ook gewoon een normale, dus 2 stekkers) en hier een splittertje tussen zetten. en vanaf daar dan 2 paar naar de crunch.
 
-minpool naar chassis is wel beter ja.
-zwaarder dan je eerste zekering, je wil namelijk liever dat die eerste eruit l dan de zekering in je laatste blok
-geen ervaring met dit type cap. wat je het beste kan doen is zoeken op internet of je een handleiding van dit type kan vinden.
-rca: ik zou het zo oplossen: subwoofer uitgang gebruiken(bij alpine is dit ook gewoon een normale, dus 2 stekkers) en hier een splittertje tussen zetten. en vanaf daar dan 2 paar naar de crunch.

Oke duidelijk :) nu nog over me condesator, zit daar een + en een - op???

Ik zie nu ook volgende stukje op internet staan:

effe orbit helpen: omdat caliber condensators nog niet de helft halen van de capaciteit die ze zouden moeten hebben nl 1F, de meesten halen met moeite 0.3F... en hun esr waarde ligt dermate hoog, dat je evengoed geen kan leggen... dan is het nog 79 euro voor een voltmeter... dure voltmeter dan...

aan al die een caliber condensator hebben, ontkoppel je condensator eens en luister dan eens naar je muziek en weet me dan eens te vertellen of je veel verschil hoort of niet...

(is trouwens niets tegen caliber, ook alle andere b-c- en d-merken smijten met condensators naar je kop voor de prijs van een brood... het zijn eigenlijk allemaal dure voltmeters)

--------------------------------------------------------------------------
Dus eigenlijk onzin om condesator aan te sluiten?(wat joost ok zei tegen mij) Anders laat ik hem ertussen uit en koop ik wel bij Joost zo soundstream :)

Edit: maar op 1 accu heb ik dus maar, maar wel iets van 1700watt rms :X (in totaal) kan dit toch wel???

Edit2: En Joost dan moet ik 2 splittertjes hebben?
 
Oke, even snel na zitten denken, ik ga denk morgen alles zover mogelijk afmaken:) Maar ik sluit me woofers tijdelijk op me JBL GTO-75.4. ( 284 watts RMS x 2 channel at 4 ohms) dan kan ik ze mooi inspelen. In de tussen tijd koop ik dan ook degelijke condesator (soundstream denk ik:) ) en dan proberen we het over anderhalf maandje nog eens:) wel jammer :'(

En dan word het aansluit schema zo?

naamloos-2.jpg


(dus zonder condesator ertussen) en 50mm2 voedings kabel :D en die word bij verdeel blok gesplist in 1 van 20mm2 :) Maar zooitje is nu wel zwaar afgezekerd (op 160ampere) en in me amp zit er 1 van 30 ampere (denk ik) maakt niks uit? :) en massa kabel van accu kan ik die bij ook onder me motorkap gooien waar al een massa punt is en waar al kabels naartoe gaan? :)
 
Last edited:
Die quote die zegt idd wat ik al zei, die goedkope caps heb je weinig tot niks aan. Die soundstream is wat dat betreft wel super, kost wat maar die doet ook echt iets :P
Soundstream heeft zowiezo qua stroom hele mooie producten, zoals de powerplant wat gelijk een gezekerd verdeelblok is voor ALLES. Dat wil zeggen:
-2stroom aansluitingen, 50mm^2
-powercap aansluiting, 50mm^2, dus geen moeilijk gedoe met je cap aanluiten ;)
-+ uitgang voor 4 amps
--ingang voor de 4 amps
-ingang voor remote
-4 remote uitgangen
-digitale voltmeter
-digitale ampere/watt meter
-4 zekeringen
:7
 
Das waar :) Kan je trouwens 1 of 2 subs kwijt? Als je er nameijk maar 1 kwijt kan, en je gaat deze met een monoblok aansturen, kan je beter een dual voice coil versie nemen. Deze speelt dan op 2 ohm, en de amp levert dan dubbel zoveel vermogen.


Ik heb een vrij diepe kofferbak dus kan er wel 2 kwijt eventueel, maar wil met 1 beginnen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top