Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
is echt een ramp soms met trappen , bij ons viel het nog mee , kon met schilderen alweer heel mooi worden en met van die plakdingen in het midden van heel stevig kunstof , zit er nu al 4 jaar in maar werkt goed! maar een vriend van ons heeft hetzelfde huis ,deze moet wel de hele trap kaalmaken ,daar was het tapijt lekker goed vastgelijmd maar wel versleten. , heeft ie veel werk aan gehad!

ziet er strak uit Jelle! , lekker zacht als je een keer er vanaf dondert :P

Hee stafan , mooi schuurtje , maar waarom hout?

hier ook, ik wou alles in hout kleur hebben... dus met krabber en brander aan de slag geweest :P

hoop werk, en waarschijnlijk laat ik 't deze winter nog bekleden ook :(

paar treden kraken erg veel... (zijn die traptredes eigenlijk te vervangen? en wat voor hout moet ik dan hebben.)

1418235350_6_Slvw.jpeg

Schiet ook eindelijk wat op, Binnenkort de andere helft ff doen en afwerken, na trillen etc. Kier moet nog ff weg, dat paadje moeten we wat opschuiven.

Net gestraat? Ik heb het advies gehad om er dan iig 2 weken geen auto oid op te zetten ivm verzakken...

Het is aangetrild en 3maand regen op gekletterd. Toen gestraat. Zal wel wat meevallen? We trillen t ook nog na..

Maar doe mn auto vanavond toch in de garage dus dan is t sowieso klaar...

Hier binnenkort het plafond in de badkamer ff overnieuw/anders. Ventilator heeft maar 90m3/h capaciteit wat veel te weinig is (blijft vochtig, luchtaanvoer is ook in orde).. wil er dus een van 280m3/h in drukken.. alleen moet dan de afvoer ook van 100mm naar 150mm en voor een verloop/adapter is geen plek. Dus schrootjes er uit slopen.. ventilator gelijk verplaatsen boven de douche ipv andere kant van de badkamer... nieuwe afvoer direct naar buiten ipv met een omweg.. nieuw plafonnetje er in... nieuwe spotjes er in... weer mooi projectje :)

zit met een kut probleem. heb al een tijdje dat aardlekschakelaar er gewoon uit knalt. om draaien en ik heb weer stroom. maar soms heb ik er weken geen last van, en dan meerdere keren op een dag. kan ook niet zeggen dat ik iets apart gebruik als eruit knalt. iemand een idee

Wanneer komt het voor? Als het regent? Of wat voor situaties? Tuinverlichtin?

Als je dat op een rijtje kan zetten.

Misschien zit ere kortsluiting in je rand apparatuur.

is echt niet te zeggen gewoon, dat maakt het erg vervelend...

soms heb ik er last van, als alles uit staat... en soms als er veel aangesloten is.

denk dat ik er maar een electriciën er op los laat, dit ga ik zelf niet kunnen verhelpen... misschien meteen een nieuw groepenkast erin.

Hier hetzelfde probleem. Dagen lang lopen zoeken waar het probleem weg kwam. Blijkt het lekspanning te zijn in de vijverpomp. Weken lang pompt hij zonder problemen. En soms klapt hij er meerdere keren op een dag uit.

Hier ook maar eens een x aan de gang. Nieuw meterkastje erin. En de vijver-rotzooi op een aparte groep.

EIndelijk mijn lamp aangesloten, er is weer licht!! :)

[ir]http://img196.imageshack.us/img196/9117/img00027201109292352.jpg[/ir]

Last edited:
is echt niet te zeggen gewoon, dat maakt het erg vervelend...

soms heb ik er last van, als alles uit staat... en soms als er veel aangesloten is.

denk dat ik er maar een electriciën er op los laat, dit ga ik zelf niet kunnen verhelpen... misschien meteen een nieuw groepenkast erin.

versleten aardlek..
Is het een gecombineerde aarlek met een groep (alamat)? of een losse aardlekschakelaar?

zojuist de hele hebben en houden gekocht bank, kasten tafel stoelen enz.

was best een lastig om keus te maken :P

nu nog 10 weken wachten tot de kasten en 14 weken op de bank:(

maar ja 1dec welde sleutel dus er kan ondertussen wel wat gedaan worden

versleten aardlek..
Is het een gecombineerde aarlek met een groep (alamat)? of een losse aardlekschakelaar?

aardleschakelaar_oud.jpg

zo'n ding... verder heb ik gewoon de oude stoppen (smeltzekeringen?) hou wel van kloten met electro, maar ken de termen ed niet...

zojuist de hele hebben en houden gekocht bank, kasten tafel stoelen enz.

was best een lastig om keus te maken :P

nu nog 10 weken wachten tot de kasten en 14 weken op de bank:(

maar ja 1dec welde sleutel dus er kan ondertussen wel wat gedaan worden

Vergeet de gordijnen niet. ;) Zeker met de aankomende winter zit je mooi te kijk zonder gordijnen.

aardleschakelaar_oud.jpg

zo'n ding... verder heb ik gewoon de oude stoppen (smeltzekeringen?) hou wel van kloten met electro, maar ken de termen ed niet...

Oke, dan is het raadzaam om een elektricien in te schakelen.. (misschien meteen hele kast vervangen). Of iig ff laten meten met een isolatiemeter.

zo hé, met stom geluk er achter komen wat het was....

ik irriteerde me al een tijdje, aan een krakende vloerdeel (laminaat).. al een jaar ofzo, vandaag uit verveling besloten om er wat aan te doen...

ik deel los maken, om eronder te kunnen stofzuigen.. zie ik onbeschermde stroomdraden lopen. die gevolgd, en bij de stopcontact van de wasmachine gekomen (dit is een jaar geleden door een prof electricien gedaan. (was/droger moesten naar zolder extra groep geplaatst)

nou ben ik geen electriën maar volgens mij mogen die draden niet onbeschermd op 't beton liggen... dus hele draad nagelopen en ja hoor slijtage sporen, met beschadigde mantel...

aan 1 kant pissed, aan andere kant wel blij dat ik er nu achter ben... was al bang dat het een moeilijke storing werd.... draden nu bloot gelegd, en geen stroomuitval meer..

Status
Not open for further replies.
Back