:/ moet ik daar blij mee zijn..Nice hoor! Word je nog eens een echte westlander
@Jelle,
Uitgraven moet echt zo diep mogelijk, beter 1 keer goed, dan elke paar jaar de oprit opnieuw. Klei is volgens mij net zoals veen?
Als de ondergrond mooi hard is, zoals bij ons vaak het geval is op de veluwe, is het zeker niet noodzakelijk om hem diep uit te graven. Hardigheid niet los maken.
Beter is nog om een laag mengranulaat onder je inrit te verwerken.
Worteldoek is echt niet nodig. Je moet gewoon even bekijken wat je allemaal nodig bent. Maak eens een mooie tekening op schaal, of loop met een meetlint over je te straten oppervlak. Langs je huis, of aan de voorkant de straat of eventueel oprit van de buren ben je geen bandjes nodig. Hou ook rekening met verlies van stenen, afhankelijk van je verband. Denk dat het grootste verschil in prijs zal zitten of je het zelf doet, of laat doen. Hetzelfde geldt vaak voor het resultaat. Niet dat dat wil zeggen dat elke beunhaas een oprit legt met het idee dat het jaren mee moet gaan. Je kan het geelzand beter 10 cm dieper maken dan 10 cm minder, en voor het aftrillen van het zand moet je een zo groot mogelijke trilplaat hebben. Het aftrillen van het straatwerk kan dan met een kleinere. Jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen, sinds ik in de 5-ploegen werk heb ik wel tijd voor een klusje zo nu en dan.
Wat is de breedte?
Scully, toeval, maarja, had al gezegd dat ik jouw bestrating mooi vond. Halfsteens vind ik zelf het mooist maar er moet wel een auto op komen te staan, dus dan is een ander verband beter. Zal t ook eens aan hem vragen. Die 'mini'kraan (tis een midi), wil ik via de zwager van Arne regelen, die is kraanmachinist.
Zand had ik nog niet gevraagd, maar dat zal ongetwijfeld kunnen. Wat kost zand per kuub. Wil voor mijzelf een beetje een kostenraming maken. Voor die stenen reken ik 800 euro, dan nog overige kosten.