Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

snelste 70cc met yasuni R

Ik heb een zip sp met als setup:

DR70
malossi delta clutch
yasuni R
17.5 carb

Nu vind ik hem te sloom , maar wil wel graag de yasuni R en delta clutch houden. ik ga met een 19mm carb rijden en vroeg me af welke cilinder nou het beste was met een yasuni R ik wil echt graag een stuk sneller maar moet er wel elke dag 20 km mee rijden. Onderhoud vind ik niet een heel groot probleem, Zolang het maar niet te gek word.

Ik zat zelf te denken aan de DR70 van twins de max tuned. of gaat dit wel erg hard slijten? zijn er cilinders met de zelfde prestaties maar minder slijtage?

(ik hoopte toch wel op zoon 14 pk als dit mogelijk is)
 
Hoi, ik heb 3 vragen.

Eerste gaat over mijn ZIP SP 98. Ik heb gehoord dat deze een extreem korte vertanding hebben, hij trekt dus leuk maar de top is maar 65 op de GPS. Er licht in een Gianelli Reverse onder. Wat voor vertanding raken jullie aan? Ik wil niet teveel trekkracht verliezen..

Andere vraag gaat over de luchtfilter. Er zit er een op van een runner en deze is ontgrensd, of naja er zit een gat in in de achterkant wat gemaakt is. De sproeier is 80. Is het niet beter om een std zip oud type luchtfilter erop te zetten en kleiner te gaan in sproeier of is dit prima?

3de vraag gaat over de scooter van een vriend. Hij heeft het probleem dat hij een keer zijn scooter kan starten. Wanneer hij 'm laat uitvallen moet hij een tijdje wachten voordat hij hem weer kan starten, hoe komt dat? Het moet wel wat met de carburateur zijn lijkt me of licht de oorzaak ergens anders? Scooter heeft niet extreem eveel km's gemaakt.
 
Begin eens met een langere vertanding, als je per see een andere cilinder wil zou je eens kunnen kijken naar de aluminium 70cc van Gilardoni, of een 70cc Malossi MHR Replica.


ik vind de top snelheid niet interessant sorry dit was ik vergeten te vermelde ik wil gewoon extra trekkracht met de zelfde uitlaat.
hoeveel pk zou ik uit die gilardoni kunnen krijgen met de R?
 
In dat geval zou ik niet voor se Gilardoni gaan, maar een Stage 6 Pro/Athena Sport of de Malossi MHR Replica.

Stage 6 Racing/Athena Racing is weer wat sneller dan bovenstaande maar daar gaat die R weer wat op inhouden.

Ik had met een DR 70 10,6pk, een vriend van me met een MHR replica (met gare onderdelen er omheen) 11.3. Maar goed afgesteld moet dit wel veel meer kunnen geven.
 
oke dus de 14pk ga ik nooit halen met mijn R? :P

niemand heeft hier ervaring met die max tuned dr van twins?

het is verder toch niet zo erg als een cilinder inhoud op je uitlaat? dit zorgt alleen maar voor minder slijtage lijkt mij of niet?
 
Last edited:
oke dus de 14pk ga ik nooit halen met mijn R? :P

niemand heeft hier ervaring met die max tuned dr van twins?

het is verder toch niet zo erg als een cilinder inhoud op je uitlaat? dit zorgt alleen maar voor minder slijtage lijkt mij of niet?

Laat je bestaande cylinder gewoon tunen op trekkracht. Std DR en getuned is een wereld van verschil. 14 pk met een Yasuni R gaat niet lukken denk ik nee, veel trekkracht wel. 19mm zou ik ook achterwege laten.
 
Laat je bestaande cylinder gewoon tunen op trekkracht. Std DR en getuned is een wereld van verschil. 14 pk met een Yasuni R gaat niet lukken denk ik nee, veel trekkracht wel. 19mm zou ik ook achterwege laten.

oke dus dan moet ik mijn dr rpm laten tunen? of kan die nog beter getuned worden?

19mm zou ook wel helpen voor extra trekkracht toch?
 
oke dus dan moet ik mijn dr rpm laten tunen? of kan die nog beter getuned worden?

19mm zou ook wel helpen voor extra trekkracht toch?

Een goede tuner past hem aan op jouw wensen en setup. RPM en Maxtuned zijn alleen maar naampjes. Ik zou idd eerst je huidige cylinder laten doen. En vervolgens kun je altijd nog kijken of je 17,5 niet meer voldoende is. Een 19mm kun je altijd nog monteren.
 
me setup is btw
dr70rpm
17.5 dellorto
dat buisje uit me luchtfilter
shot
hebo koppeling
gele drukveer
zoek nu nog een richtlijn! voor me rolletjes, sproeier, trekveren. want heb geen zin om te investeren, kreng moet weg.
 
de sterste zijn Hebo rood en die zijn vaak te zwaar.

er zullen ongetwijfeld Malossi veren van een bepaalde scooter in passen ,maar niet voor minarelli , , wat mischien wel past maar niet klopt kwa maten en problemen kan geven.

Hebo veren zijn ook goed , waarom zou je dan andere nemen?

ik rijdt er zelf ook mee , op het circuit , met beide scooters. zijn zeer goeie koppelingen en veren gewoon..
 
hallo

heeft een peugeot ludix snor ook een varioring?
want een vriend van mn vader heeft sinds kort zo'n ding en wil die wat harder laten lopen
nu heb ik laatst eens ernaar gekeken maar er zit geen ring tussen de halfpoulie en de variobus (daar zit die normaal toch ?)
wel zit er een dun ringetje tussen de vario en het blok, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de varioring is
hoe zou ik anders dat ding wat harder kunnen laten lopen ?
prop in uitlaat/ bus in inlaatkanaal oid ?

b.v.d.
 
Back
Top