Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Een varioring zit OVER de variobus heen geschoven, andere ringen zijn opvul ringen en moet je laten zitten!

Geloof dat de bocht van de uitlaat van een 25 km/h Peugeot Horizontaal ERG smal is, waardoor er gewoon helemaal geen power in zit. Oplossing is een vervanginsuitlaatje (sito plus of ixil ofzo).

Maar als je de varioring eruit haalt zal die ook wat harder moeten gaan.
 
Ik geloof het wel ja, die zit achterop de vario geschroefd met 3 boutjes, die los halen, het bovenste ''dekseltje'', daaronder zit een plaatje die haal je eruit, en dan schroef je het dekseltje weer terug, of je laat hem weg.
 
Hallo,

Moet de carburateur weer loshalen morgen i.v.m. vuil erin.
Nu geloof ik dat er een andere sproeier in moet maar ben momenteel helemaal de draad kwijt of ie nou hoger of lager moet.

Aprilia SR met Bidalot CT1
Sproeier 74 op DO 12mm, standaard luchtfilter met Malossi sponsje.

Ik heb nu dus dat hij redelijk goed stationair loopt, al moet ik soms net eventjes gas bijgeven als de scooter goed warm is.
Als de scooter warm is trek hij ook gelijk een stuk minder.

Heb ook al even met choke lopen spelen tijdens het rijden, en dat laat hem alleen maar iets langzamer lopen, dus dat lijkt me goed?

Graag tips/suggesties :)
 
Hallo,

Moet de carburateur weer loshalen morgen i.v.m. vuil erin.
Nu geloof ik dat er een andere sproeier in moet maar ben momenteel helemaal de draad kwijt of ie nou hoger of lager moet.

Aprilia SR met Bidalot CT1
Sproeier 74 op DO 12mm, standaard luchtfilter met Malossi sponsje.

Ik heb nu dus dat hij redelijk goed stationair loopt, al moet ik soms net eventjes gas bijgeven als de scooter goed warm is.
Als de scooter warm is trek hij ook gelijk een stuk minder.

Heb ook al even met choke lopen spelen tijdens het rijden, en dat laat hem alleen maar iets langzamer lopen, dus dat lijkt me goed?

Graag tips/suggesties :)


wat voor SR? min verticaal? min hor? Sr2000? Piaggio?
 
luchtstelschroef op 1,5 , gasnaald in het midden , std uitlaat onbegrensd is 72 sproeier , met snelle uitlaat 76. je kunt dus proberen met 72 maar 76 kan ook prima zijn.

het moet zo zijn dat ie s'morgens op de choke moet starten , en dat ie vrijwel direct terug moet , dat je na een paar seconden lopen al weg kunt rijden en warm kan het zijn dat ie iets gas moet geven.

als ie warm niet goed loopt kan de sproeier te groot zijn ,maar 1 maatje te groot zorgt er niet voor dat ie warm zoveel minder goed loopt , dit moet je zoeken bij de drukveer , rollen , trekveer en v-snaar en vario , dit moet WARM goed zijn , koud is niet zo interresant omdat je niet lang koud rijdt.. en vario en v-snaar moeten in zeer goeie conditie zijn , de meesten hebben nml helemaal niet door dat de vario eigenlijk gewoon versleten is , en als leek zijnde zien ze dit gewoon niet , maar het kan wel vrij grote problemen met afstellen geven.
 
Heb er momenteel een 72 in zitten, trekt wel een stuk harder. Maar heb het idee dat dat ook komt door de nieuwe luchtfilter spons.
Lagere sproeier is omdat ik de scooter zelfs bij -10 niet hoefte te choken. En het rijd op dit moment prima dus hopen dat het zo blijft :)
 
Klein vraagje he,

Voorvork van een elystar en een vivacity, zit daar nog enig verschil in?
Ik heb namelijk op een site een kroonstuk gezien voor een elystar en voeg me af of ik die in een viva kan zetten, dan kan ik hem ook iets verlagen :)
 
Heb ook een vraagje, heb vandaag een 2dehands ontsteking gekocht, maar daar zat geen spie'tje bij.
Heb ik die spie nodig voor een standaard ontsteking of dienen zulke spie'tjes enkel maar ter vervroeging van de ontsteking?
Zoja, is er een standaard maat van spie'tjes want ik kan ze enkel vinden per type motorblok ipv per type krukas.
Alvast bedankt ;)
 
wanneer moet ik schakelen?

Beste mensen mijn tzr is volledig ontgrenst:
Luchtfilter, cockpit, uitlaat, cdi.
Maar moet ik nu nog steeds schakelen bij de 9000 touren of hem door de 10000 jagen wat lastig gaat?
en dan in zijn zes tot de 12000 touren??
Weten jullie het?
Groetjes Joey
 
Back
Top