Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

yow, ben nieuw hier en heb een vraagje, mag binnenkort met me Mbk Nitro rijden maar is het verpligt om een blauwe L stickeer op mn brommer teplakken en zo ja heeft iemand enkele ideeen om deze er tog een beetje deftig op te plakken en niet op het standaard spabord

mvg,
 
Met je voorlopige rijbewijs is het idd verplicht een L te plakken totdat je je echte rijbewijs hebt (in België). Heb de mijne vroeger achteraan mn blok naast mn wiel geplakt, nooit last mee gehad ;)
 
Even een secund opinion:

Klopt toch dat als ik toeren maak en het gas dicht draai dat ie gelijk terug moet komen! (antwoord JA) wat is er mis als ie even op het zelfde toerental blijft hangen?

Ik weet 90% zeker dat dit een te grote sproeier is... Maar even ter controle!

En hoeveel moet ik ongeveer lager gaan zitten? 3-4 maten ofzo..!?
 
110 zal niks te groot zijn lijkt mij , maar als ie echt te groot is kun je dat wel aan je bougie zien.

ik zou gewoon een 21mm met std filter gebruiken , loopt net zo goed alleen makkerlijker af te stellen.
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QL5ytkFIt2M&feature=youtube_gdata_player"]Barikit 80 firststart - YouTube[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=up_nrfHrvM8&feature=youtube_gdata_player"]Barikit first start - YouTube[/ame]

Ik rijd overgens niet! En is in 1080p te zien

Verheldert dit een beetje? Ik ga sws niet met std filterbox! Past niet ivm uitlaat
 
Waar hoor je hem "overslaan" dan?
En btw nu ik hem nogmaals kijk zou t ook een te grote sproeier kunnen zijn,
mijn ervaring is namelijk dat als je het gas los laat bij een te grote sproeier deze niet "na ploft" zoals een goed afgestelde motor hoort te doen.
 
hmmm, ik twijfel ook, ik kan best wel afstellen maar dit klinkt/rijd zo raar dat ik t ff niet weet zo....

heb m iig 1op 30 gemengt, mocht ie te arm lopen = kans op warm/vast lopen kleiner...

hopelijk dat iemand me met zekerheid kan zeggen wat het is.
 
zit ook geen stationair schroef in, als ik die erin stop (zit nu wel een andere schroef in dat ie geen valse lucht trekt) en goed afstel moet ie het beter doen omdat ie hoger in toeren begint met verhogen?
 
Back
Top