Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

nou , ze kunnen vervormen , de hele opbouw van de band is gemaakt voor een bepaalde kracht naar buiten..

maar het zal niet meteen zo zijn dat ze bij 125 km/h meteen ontploffen oid..

mja , met je brommer een echte snelheid van 120 halen doe je ook niet zomaar...
 
nou , alle 3 dingen vind ik nogal lachwekkend..

velgen gaan niet zomaar krom ..

120 km haal je echt niet zomaar , ik ken ze zat die het beweren , maar ik ben ze nog maar weinig tegen gekomen die op mijn motorfiets teller daadwerkelijk dit halen , en die wijkt waarschijnlijk ook nog wel af...

en ik weet niet wat voor banden je wilt kopen maar waarom zou je andere kopen voor die ene keer dat je het mischien zou halen , ik zei al , ze ontploffen niet meteen na 5 km sneller ofzo...
 
nou , alle 3 dingen vind ik nogal lachwekkend..

velgen gaan niet zomaar krom ..

120 km haal je echt niet zomaar , ik ken ze zat die het beweren , maar ik ben ze nog maar weinig tegen gekomen die op mijn motorfiets teller daadwerkelijk dit halen , en die wijkt waarschijnlijk ook nog wel af...

en ik weet niet wat voor banden je wilt kopen maar waarom zou je andere kopen voor die ene keer dat je het mischien zou halen , ik zei al , ze ontploffen niet meteen na 5 km sneller ofzo...

Oké Dankjewel....en ik snap niet waarom er getwijfeld word aan getallen die ik noem.... Vorige setup liep 121@ testbank giel beele... 110gps
Nu nieuwe setup die 120 makkelijk moet halen....

En neh ik rijd niet met een top 50cc en yasuni r 100kmh

Iig bedankt voor het antwoord
 
Last edited:
hij zegt dat hij met zijn VORIGE setup dat haalde en 110 op GPS hij zegt nooit dat hij DAADWERKELIJK 120 rijd, en zegt dat zit met zijn NIEUWE setup wel gaat lukken.
Dus wat jij niet weet is welke SETUP hij heeft en of dit überhaupt wel mogelijk is dus ga gewoon o..t 8P
 
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn scooter 60 à 65 echte km/h rijdt?
Hij is nu helemaal origineel. Ik heb pas namelijk ergens gelezen dat als je 3 keer wordt aangehouden met meer als 20 km/h te hard, dat je je scooter kwijt ben (klopt dit?) Daarom wil ik hem onder de 65 houden.

Iemand ideeen hoe ik dit het beste kan bereiken, qua uitlaat, ontgrenzen, varioring weg ofzo?
 
Back
Top