Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat wist ik, zocht alleen de maat voor de zuigers. Maar heb gewoon een setje rubbers besteld voor mijn type remklauw en de zuigers ontroest en goed schoongemaakt.

In ieder geval bedankt ;)
 
ik zou er dan ook meteen nieuwe remzuigers in zetten.

maten kun je natuurlijk zo even opmeten , en dan vragen aan de leverancier , die kan dit meten , ik heb helaas zulke dingen niet in voorraad ander had ik je het zo kunnen vertellen natuurlijk :P

ik doe zelf eigenlijk nooit zomaar een reviesieset erin (of het moet als lek of kapot zijn), de originele sets zijn stukken beter en niet zo vaak lek , sommige imitatiedingen zijn behoorlijk slecht en passen minder goed.
 
Hallo,

Ik heb een probleem en dat is, ik heb eergisteren een grotere sproeier in mijn aerox gezet en dat reed prima, ook heb ik gisteren een strakkere trekveer en drukveer erin gezet en dat ging nogsteeds prima maar nu probeerde ik hem vanmorgen te starten en na 100x kicken en beetje met het gas spelen is het uiteindelijk gelukt maar hij stotterd nu heel erg en ik kan geen vol gas rijden, als ik het gas los laat valt hij uit. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit kan zijn??

Setup:
Mina Hori
DR 70
Sito + ontgrensd
17.5 mm Dellortho PHVA
Power 1 krukas
Power 1 vario
standaard koppeling
mallossi groene trekveertjes
mallossi gele drukveer
3.9 gram rolletjes
sproeier maat 70

Alvast bedankt

Edit; Ben trouwens een n00b met carb afstellen.
Nog even terugkomend op mijn afstelvraag.
Ikheb nu sproeier 75 erin zitten en dat gaat prima heb alleen tussen de 30 en de 50 een klein dipje in de toeren maar ik denk niet dat ik hoger moet gaan dan sproeier 85 want als hij nu al bijna goed loopt dan verzuipt hij toch bij 90?

Edit; De sproeiers voor phva 17.5 zijn toch die grote van 6 mm?
 
Nog even terugkomend op mijn afstelvraag.
Ikheb nu sproeier 75 erin zitten en dat gaat prima heb alleen tussen de 30 en de 50 een klein dipje in de toeren maar ik denk niet dat ik hoger moet gaan dan sproeier 85 want als hij nu al bijna goed loopt dan verzuipt hij toch bij 90?

Edit; De sproeiers voor phva 17.5 zijn toch die grote van 6 mm?


je moet kijken naar de kleur van de bougie, die moet koffiebruin zijn, iets te bruin maakt ook niet veel uit.

en ik dacht ook dat dat 6mm was, del. dik. maar dit weet ik zo even niet zeker.
 
Een vriend van me heeft een Honda monkey (replica troep) nou is het het geval dat de voorvork niet veert! Niet eens een cm.... Ik denk dat deze vastgeroest is van binnen maar heb geen zin om m helemaal uit elkaar te trekken om er achter te komen dat het een verroeste poot is! Daarom mijn vraag of het kan zijn dat er een andere oorzaak is waardoor de vork niet veert?
 
je moet kijken naar de kleur van de bougie, die moet koffiebruin zijn, iets te bruin maakt ook niet veel uit.

en ik dacht ook dat dat 6mm was, del. dik. maar dit weet ik zo even niet zeker.

Ik heb nu sproeier 76 t/m 98 besteld dus dat moet wel goed komen toch?
Ik gooi er eerst wel rond de 85 in en dan kijk ik wel wat hij doet.

Ik heb nu ook 4,5 gram rolletjes besteld en ik had testrolletjes van 4.6 dus dat zal ook wel goed zijn. En heb een gele malossi drukveer en groene malossi trekveren.
 
Ik heb een 28mm keihin met serie nummer, heb daar een kelk opmaat laten maken door Karsemeijer, je voelt echt geen randje of iets.. Dus echt perfect gedaan. Deze kelk glimde echt toen ik hem kocht(kon bij wijze van zelf me haar erin doen:P).

Maar nu word die iets doffer, dit is natuurlijk normaal door kleine deeltjes die er doorheen gaan. Maar hoe krijg ik dit, op een goede manier weer goede. Dus geen beunmanier...
 
Ik heb een 28mm keihin met serie nummer, heb daar een kelk opmaat laten maken door Karsemeijer, je voelt echt geen randje of iets.. Dus echt perfect gedaan. Deze kelk glimde echt toen ik hem kocht(kon bij wijze van zelf me haar erin doen:P).

Maar nu word die iets doffer, dit is natuurlijk normaal door kleine deeltjes die er doorheen gaan. Maar hoe krijg ik dit, op een goede manier weer goede. Dus geen beunmanier...

koop belgom.. en daar kan je het zo mee terug polijsten..
 
Een vriend van me heeft een Honda monkey (replica troep) nou is het het geval dat de voorvork niet veert! Niet eens een cm.... Ik denk dat deze vastgeroest is van binnen maar heb geen zin om m helemaal uit elkaar te trekken om er achter te komen dat het een verroeste poot is! Daarom mijn vraag of het kan zijn dat er een andere oorzaak is waardoor de vork niet veert?

De olie die erin zit is op...
Daardoor lopen chinese voorvorken vast.

Of de shims (kleine rondellen onderaan de voorvork) zijn vuil.

Maar , de chinese voorvorken zijn zo goed als onmogelijk uit-en in elkaar te steken...
Als je ze uit elkaar krijgt , krijg je ze 9 kansen van de 10 niet meer in elkaar.
Maar zo'n chinese voorvork is makkelijk en snel te verkrijgen...
Ik heb er zelfs meerdere liggen.
Als je de maten kan geven , kan ik je misschien wel verder helpen.

Source : eigen ervaring.
 
Hoe lang zijn de bouten waarmee de 2 carterhelften in elkaar zijn geschroefd van een watergekoeld, lang Piaggio blok (runner) ?

En hoe lang zijn die van de carterkap ? Allemaal even lang toch ?

Volgens Easyparts kom ik op M6x45 voor de carterhelften, en M6x35 voor de carterkap, maar ik weet niet of dat klopt. De blokbouten bij mijn eigen scooter waren sowieso langer geloof ik.
 
ik zou er dan ook meteen nieuwe remzuigers in zetten.

maten kun je natuurlijk zo even opmeten , en dan vragen aan de leverancier , die kan dit meten , ik heb helaas zulke dingen niet in voorraad ander had ik je het zo kunnen vertellen natuurlijk :P

ik doe zelf eigenlijk nooit zomaar een reviesieset erin (of het moet als lek of kapot zijn), de originele sets zijn stukken beter en niet zo vaak lek , sommige imitatiedingen zijn behoorlijk slecht en passen minder goed.

Heb een setje besteld bij JosDijkman, rubbertjes passen voor geen meter. Dus toch maar de oude gebruikt.
Moest eigenlijk ook alleen maar het kleine rubbertje hebben die tussen de remklauw zit.

Gisteren een beetje gekloot met het opnieuw op druk brengen maar het is helemaal gelukt, gewoon met de oude rubbertjes en zuigers.

In ieder geval bedankt en hij doet het weer optimaal :)
 
Back
Top