Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn scooter 60 à 65 echte km/h rijdt?
Hij is nu helemaal origineel. Ik heb pas namelijk ergens gelezen dat als je 3 keer wordt aangehouden met meer als 20 km/h te hard, dat je je scooter kwijt ben (klopt dit?) Daarom wil ik hem onder de 65 houden.

Iemand ideeen hoe ik dit het beste kan bereiken, qua uitlaat, ontgrenzen, varioring weg ofzo?


mischien wel makkelijk om te weten wat voor scooter je hebt?

Ik heb een Speedfight 2 LC uit 2005
 
variateur ontgrenzen , daar zit een plaat in , deze kan eruit en ga je iets sneller , meestal zul je dan op de rollen geen 65/70 km halen iig.

maar zou dat wel te snel lopen zijn er van Peugeot verschillende platen voor in de variateur , hiermee kun je de snelheid nog aanpassen. de plaat zorgt er voor dat de variateur de v-snaar niet hoger kan laten gaan en dus niet sneller , door verschillende hoogtes platen gaat de snaar dus hoger of lager.
 
maak in vervolg even een eigen topic aan!!

maar om even antwoord te geven , een zuiger met 2 veren is minder gevoelig voor slijtage , de compressie zal nagenoeg gelijk zijn alleen zal een zuiger met 2 veren minder gauw lekken door slijtage.

47mm zuigers zijn er in verschillende maten , van vertex bestaat 46,95 iig wel , de maten zijn wel op de vertex sit te vinden.

er kan ook nog verschil in nicasil of gietijzer zitten overigens
 
Dit is toch kleine vraagjes topic?
Om hier een eigen topic voor te starten vind ik nogal overdreven vooral als jij antwoord op mijn vraag in 4 zinnen kon geven... of ben ik nu gek?

Toch bedankt Melf#50

Ohja nog 1 vraag
Mijn scooter is klaar om te starten na nieuwe onderdelen,alleen benzine tank en velgen zijn nog 2e hands maar als ik kick start het wel maar loopt het tussen 5-10 seconde en houd daarna op keer op keer.
Mijn tank is schoongespoeld en heeft een nieuwe vacuum benzinekraan.
Moet ik nu hoger in sproeier of juist lager?
Op dit moment zit er sproeier 92 in en heb ook een nieuwe STANDAARD luchtfilter er op met een beetje aanpassing aan het aansluit rubber.
setup: 70cc gilardoni heeft een nicasil,21mm dell'orto,yasuni r black(zonder begrensing),mhr vario, achter poulie en delta clutch met gele drukveer,schuin stage6 inlaattraject met glasfiber 0,2mm,pvl analoog op 1,7mm

als ik nog wat vergeten ben wat van belang is laat het maar weten
 
Nee,met het gas spelen valt hij direct uit en ik moet mijn handchoke gebruiken anders start het helemaal niet maar dat is logisch toch?
Het is trouwens een yamaha aerox zonder kabelboom,heb ondertussen ook sproeier 70,80,90,100 en 110 geprobeert maar het maakt geen verschil.
5-10seconden loopt het en dan valt het weer uit.
 
met wat voor setup?

mischien toch beter om wel je eigen topic te maken , want dit gaat wel even langer duren denk ik :P

setup: 70cc gilardoni heeft een nicasil,21mm dell'orto,yasuni r black(zonder begrensing),mhr vario, achter poulie en delta clutch met gele drukveer,schuin stage6 inlaattraject met glasfiber 0,2mm,pvl analoog op 1,7mm

Hoe bedoel je gaat wel even langer duren?
carb te groot? of niet een goede setup? begrijp het niet echt...
 
Haha toevallig,het probleem is vanmiddag opgelost.

Er zat een stukje rommel in het gaatje van de benzine aansluiting wat ik toch vaag vind want de vacuum benzinekraan heeft een filter/zeef als het ware.

Maar ik begrijp je nog steeds niet qua
eigen topic starten voor vertex zuiger,
met wat voor setup (terwijl ik het had vermeld),
minder storend (had ik netjes op mijn beurt moeten wachten totdat Tinus 070 vraag was beantwoord?)
10x duidelijker (setup vermelden met bold type letters of groter?).
 
Je moet sowieso zorgen dat je voor en achterwiel in 1 lijn staan, dat is het belangrijkste. Dit is als het goed is ook precies in het midden van je voorvork, en in het midden van je achterbrug.

Van daaruit kun je het beste proberen je tandwiel uit te vullen lijkt mij (hopelijk moet hij verder naar buiten ten opzichte van je wiel, anders moet je denk ik gaan afdraaien oid.
 
Mijn spruikstuk heeft volgens mij zijn beste tijd gehad, het plastic is eigenlijk vervallen, er komen van die ribbeltjes en komt denk ik binnen de korste keren los.

Wat zijn problemen die ik eventueel ondervind tijdens het rijden met een sprukstuk in deze staat? Vrijwel niets toch, scooter loopt prima.
 
Back
Top