Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een sr50 ? ik heb de varioring eruit gehaald en de prop maar steeds blijft hy 45 km/u gaan kan iemand my mss tips geven hoe ik hem wel sneller kan laten gaan?

als het een Morini Di-tech moet ie minimaal wel 70 lopen..

een ehcte Ditech zit geen prop in de uitlaat , alleen een varioring , dus dat klopt al niet.

verder , de vario kan ingesleten zijn zodat de snaar niet hoger komt met deze afstelling , en/of de afstelling kan gewoon niet goed zijn.

maar kan ook gewoon zijn dat de uitlaat verstopt is , of de cilinder versleten ofzo..
 
Weet iemand welke scooter een kleine reservoir heeft? Ik heb namelijk mijn Yamaha Neo's watergekoeld gemaakt, en er is weinig ruimte.

En hoe zit het'met de waterpomp meenemers? Mijne zijn te lang. :D
 
Weet iemand welke scooter een kleine reservoir heeft? Ik heb namelijk mijn Yamaha Neo's watergekoeld gemaakt, en er is weinig ruimte.

En hoe zit het'met de waterpomp meenemers? Mijne zijn te lang. :D

er zijn verschillende lengte's nokjes , ook voor andere merken scooters , en verschillende vliegwielen (bijv. Yamaha en Ducati) . mischien heb je net de verkeerde.

je kunt een reservoir gebruiken van bijv. een RS50 , of gewoon alleen de slang met tuitje en dop zoals Malossi heeft.
 
Moet je vloeibare pakking voor tussen de carters per see 24 uur laten uitharden ?

als je goeie gebruikt kun je het direct wel gebruiken , en bovendien moet je eerst de rest er nog opbouwen en het blok inbouwen.

ik gebruik Loctite silicone pakking , dit is IMO 1 van de besten (sommige anderen harden niet mooi uit en blijven plakkerig/zacht)

vloeibare pakking zoals sommige van Curil is rommel , dit klaait , stinkt , dicht slecht af en word hard..
 
Kan je een 70cc stage 6 streetrace gewoon elektrisch starten?
Heb weleens gehoord dat dat niet kan of niet goed voor de cillinder is?
Onzin, als het wil dan kan dat prima. Moet je wel een goede accu hebben en de bedrading + start motor op orde hebben, anders wil het waarschijnlijk niet door de hogere compressie.
 
Onzin, als het wil dan kan dat prima. Moet je wel een goede accu hebben en de bedrading + start motor op orde hebben, anders wil het waarschijnlijk niet door de hogere compressie.

Ik heb het geprobeert maar mijn startmotor die er nu op zit is 3x niks want er komt een hoop herrie uit, en wil niet starten haha.

Dan maar kicken :P
 
Vraagje,

Ik heb een oude kabelboom, en die is dus verknipt door idioten.
Kan ik er een nieuwe kabelboom opzetten door: Ontsteking en contactslot over te zetten?
Of moet ik nog meer overzetten?

Want die stekker die uit je blok komt is van je ontsteking?

gr
 
Wat bedoel je precies? Als je exact de juiste kabelboom hebt hoef je alleen de kabelboom over te zetten?

Laat maar me scooter zit al helemaal in elkaar.

Ik had een oude type kabelboom en ik wou een nieuwe type kabelboom erop, ik moest dus me ontsteking en contactslot overzetten, de rest van de stekkers passen.
 
Back
Top