Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Sito is het merk , plus de uitvoering..

Sito is weer onderdeel van Leovince , ook Silvertail is een afdeling ervan (custom uitlaten voor motoren dacht ik)

is wel een mooie site btw : http://www.leovince.com/en

de meeste versie's zijn gewoon gelijk , de Sito plus als rechte uitlaat , daarnaast zijn er nog speciale versie's zoals de Aprilia SR versie , voor minarelli horizontaal , deze is niet een "dikke pot" maar een soort Expansieuitlaat model en loopt recht naar achter , zoals de originele Italiaanse versie , deze lopen ook sneller en geven meer koppel. En is btw ook een stuk duurder , rond de 100 euro dacht ik!!

Ik heb ooit eens het verschil getest tussen de echte Italiaanse versie en de Sito plus kopie ervan ,de echte was nog weer beter , bij die versie had je nauwelijks verschil tussen een goeie snelle uitlaat (Yasuni R ,Bidalot S2 , Samba 50 enz.)

zelfde geld eigenlijk ook voor de originele Malaguti F15 Firefox uitlaten van de eerste generatie en de Gianelli's die std op een Beta Ark zaten , deze liepen beter dan de uitlaten die er later standaard op zaten. Bij Aerox is het ook zo dat er een andere uitlaat voor is , maar deze vond ik niet perse beter lopen.
 
Net zoiets als top performance, DR en minarelli.



Ik vroeg me af, ik kan goedkoop aan lagers komen, maar dan alleen met een dichte kooi. Dus net zoiets als wiellagers. Zijn deze ook te gebruiken als krukaslagers? als ik de afdichting eruit haal bijvoorbeeld. Ik meen ooit gelezen te hebben dat dit gewoon kon.

Alvast bedankt,
 
Vraagje namens een vriend van me:

Hij heeft een NRG watergekoeld carter (lang dus) wat hij onder zijn Zip type 3 gaat maken, maar hij wil geen groot achterwiel natuurlijk. Het is een blok met schijfrem achter. Wat is de beste oplossing om toch met een 10 inch achterwiel te rijden ?
 
Hallo,

Heb gister een bcd powerfilter gemonteert, en allerlei maten sproeiers geprobeert, gasnaald veranderd, van alles geprobeert, maar bij 7000 toeren stottert hij, eenmaal met slippende koppeling em er door trekken trekt hij hard op, wat kan dit zijn?
 
Vraagje namens een vriend van me:

Hij heeft een NRG watergekoeld carter (lang dus) wat hij onder zijn Zip type 3 gaat maken, maar hij wil geen groot achterwiel natuurlijk. Het is een blok met schijfrem achter. Wat is de beste oplossing om toch met een 10 inch achterwiel te rijden ?

uhm , volgens mij is er geen 10 inch velg die daar op past.

ik zou ook liever trommelrem hebben btw.
 
Hallo,

Heb gister een bcd powerfilter gemonteert, en allerlei maten sproeiers geprobeert, gasnaald veranderd, van alles geprobeert, maar bij 7000 toeren stottert hij, eenmaal met slippende koppeling em er door trekken trekt hij hard op, wat kan dit zijn?

afstelling van de stationiarsproeier , verkeerde naald , luchtstelschroef etc..

wat voor carburateur en wat voor setup?
 
uhm , volgens mij is er geen 10 inch velg die daar op past.

ik zou ook liever trommelrem hebben btw.

Hmm ja daar was ik al bang voor. Nouja ik zou ook liever trommelrem hebben, maar hij had dus een luchtgekoelde zip en wilde watergekoeld. Nu heeft hij voor weinig geld een NRG op de kop kunnen tikken, met een watergekoeld blok. Dat blok wil hij dus onder de zip maken.

Maar dan moet hij maar gewoon met een groot achterwiel rijden... En zoniet, gewoon korte zip carters kopen.
 
Vraagje namens een vriend van me:

Hij heeft een NRG watergekoeld carter (lang dus) wat hij onder zijn Zip type 3 gaat maken, maar hij wil geen groot achterwiel natuurlijk. Het is een blok met schijfrem achter. Wat is de beste oplossing om toch met een 10 inch achterwiel te rijden ?

Stalker DD wiel :)
 
Back
Top