Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

okee, hoe hard zal hij ongeveer gaan als alles onbegrensd is, hij kan dus tot de 12.000 touren weet jij dat ongeveer?

heeft am6 blokje. std haalt het ong 10 a 11000 toeren (ontgrenst) dat kan ie ook makkelijk aan.
je moet gewoon doorschakelen wanneer ie niet lekker meer doortrekt. zal vaak met std setup op de 9000 liggen. je kunt zonder problemen de 10000 voorbij.

zal goede 80 lopen. sommige wat meer sommige wat minder. welk bouwjaar precies?

edit: verder hoef je zeker je twv niet aan te passen ik reed std ontgrensd altijd 11-51. terwijl dat fabrieksaf bij mij 12-51 was. je kunt voor wel groter gaan dan std maar het is niet perse nodig en je zult wat aan trekkracht verliezen
 
heeft am6 blokje. std haalt het ong 10 a 11000 toeren (ontgrenst) dat kan ie ook makkelijk aan.
je moet gewoon doorschakelen wanneer ie niet lekker meer doortrekt. zal vaak met std setup op de 9000 liggen. je kunt zonder problemen de 10000 voorbij.

zal goede 80 lopen. sommige wat meer sommige wat minder. welk bouwjaar precies?

edit: verder hoef je zeker je twv niet aan te passen ik reed std ontgrensd altijd 11-51. terwijl dat fabrieksaf bij mij 12-51 was. je kunt voor wel groter gaan dan std maar het is niet perse nodig en je zult wat aan trekkracht verliezen

het is een 2009 model, kan het ook 100 zijn?
alles is ontgrenst: CDI, Uitlaat, en Luchtfilter... natuurlijk ook de cockpit:P
 
heeft am6 blokje. std haalt het ong 10 a 11000 toeren (ontgrenst) dat kan ie ook makkelijk aan.
je moet gewoon doorschakelen wanneer ie niet lekker meer doortrekt. zal vaak met std setup op de 9000 liggen. je kunt zonder problemen de 10000 voorbij.

zal goede 80 lopen. sommige wat meer sommige wat minder. welk bouwjaar precies?

edit: verder hoef je zeker je twv niet aan te passen ik reed std ontgrensd altijd 11-51. terwijl dat fabrieksaf bij mij 12-51 was. je kunt voor wel groter gaan dan std maar het is niet perse nodig en je zult wat aan trekkracht verliezen

:rolleyes:
 
Heb weer een klein vraagje, één van de ophangpunten (aan de cilinder) is een beetje naar boven gebogen, waardoor er een spleetje zich vormt tussen cil en flens.
Hoe kan ik het beste mijn flens recht krijgen? Ben beetje bang om er met een hamer op te gaan meppen aangezien het een vaste flens is en ik mn uitlaat niet wil verneuken ;)
Alle tips zijn welkom
 
in de bankschroef , maar niet vast zetten!! , dan op de flens laten leunen , de uiteinden op de bekken van de bankschroef en met een hamer recht slaan , dan wel even vastdraaien en met een vlakke vijl vlak vijlen.
 
Daar zat ik ook al aan te denken, maar mn pa zei dat de lassen snel kunnen breken aan de flens. Zal het morgen eens proberen, zou verhitten van de flens helpen?
Alvast bedankt
 
Daar zat ik ook al aan te denken, maar mn pa zei dat de lassen snel kunnen breken aan de flens. Zal het morgen eens proberen, zou verhitten van de flens helpen?
Alvast bedankt

om hier nog even op te reageren , als je het voor elkaar krijgt om zo'n las af te breken ben je of een beul of een rasechte sloper , zelfs met grof geweld zal de las niet scheuren , en vooral omdat het maar dun materiaal is wat je recht wilt maken , het gaat dan ook niet voor niks scheef zitten..
 
Hallo,

Ik wil graag een digitale (fiets)teller op m'n Aprilia SR zetten.
Maar nu zit ik dus met dat ik wel m'n originele stuurkappen etc wil houden.

Heeft iemand een tip voor welke fietsteller ik zou moeten kiezen (ervaring?) en hoe ik deze het best zou kunnen bevestigen?

Alvast bedankt :)
 
dat is ie ook wel gemiddeld...

je moet de wielmaar instellen , daardoor gaat ie automatisch goed staan..

ik weet niet wat voor SR je hebt maar sommige types hebben behoorlijk goeie tellers wel!
 
Back
Top