Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Betreft: Aerox

Setup:
std cill 35k~
stage 6 vario
stage 6 koppeling
Yas R

Als ik me Yas R in ruil voor een dr70 en dan met me std uitlaat ga rijden ga ik hier op voor of achteruit ? en icm met die vario rijd dat beetje op die uitlaat? Rijd sito+ veel beter dan std uitlaat aerox?
 
En scheelt dat nou werkelijk in prestatie? En dan heb ik het niet over 0,01pk.
Ik denk dat het meer zit in het probleem van afstellen.
Vaak zijn die imitatiedingen lastiger af te stellen.

En natuurlijk leuker om een echte te hebben ipv een neppe. Jij loopt toch ook liever rond met een paar echte Nike's om maar iets te noemen?:)
 
Met mijn ZIP 2takt helemaal origineel (alleen varioring er uit) gebruikte
ik altijd Castrol 2 takt olie (die goude fles).

Ik heb nu een Yasuni R onder mijn ZIP en ga rond de 80, welke
olie kan ik nu het beste gebruiken? Of kan ik gwn de zelfde blijven gebruiken.
 
beste,
Mijn 2dehandsbrommer maakt sinds enkele maanden een raar wat ratelend geluid. Sinds kort is het vele erger geworden.
Als ik hem start begint het en wanneer ik gas geef verdwijnt het, laat ik de gas los is het geluid er weer. Het is een zeer raar geluid.
Hij draait soms opeens teveel toeren, start soms amper, rijd niet sneller dan 60km terwijl hij helemaal ontgrenst is (heb er leovince even opgezet om te testen maar ging nog altijd niet sneller dan 60).
Hij rijd wel nog maar rijd soms maar 50 en trekt minder en minder op.
Nu een vriend van me zei dat ze krukaslagers waarschijnlijk versleten zijn, maar het kan ook natuurlijk iets anders zijn.
wat denken jullie?
Ik sukkel er nu al maanden mee.
krukas vario en koppeling etc allemaaal origineel ( zit wel gele drukveer en gele trekveren in die NIETS doen ze doen de brommer helemaal niet beter optrekken.)

Alvast bedankt !
 
heren, ik heb hier een stage6 racing piaggio ac liggen,

nou zie ik dat er aan de uitlaatpoort en randje is waardoor het smooth overloopt, is dit std of is dit bewerkt? en hoe kan ik zien of er niet nog meer bewerkt is aan de cilinder?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top